Co se děje | Petra Dlouhá | 2. 8. 2012 | 16 komentářů
![Autopojištění a asistenční služby: Lovci nehod číhají. Na vaše peníze!]()
Jejich revírem je dálnice. Jejich tempo je vražedné… Žádná upoutávka na akční seriál. Řeč je o „lovcích nehod“. Jako supi číhají podél českých silnic a dálnic na svou kořist. U dopravních nehod se objevují rychlostí blesku. A pomocnou ruku mají nataženou. Hlavně proto, abyste do ní mohli sypat peníze.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 14. 8. 2012 | 4 komentáře
![Náhradní díly na auta: vrakoviště je nabízejí za polovic]()
Kdo šetří, má za tři. Anebo taky za třetinu. Náhradní díly na auta dnes koupíte v mnoha cenových relacích. Nejlevněji je nabízejí vrakoviště a člověk občas žasne, za jak nízké ceny to umějí.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 21. 8. 2012 | 2 komentáře
![Levné nové auto? Pod dvě stě tisíc ho prodává 17 značek!]()
Sedmnáct automobilek a šestadvacet modelů. Toužíte-li po levném novém autě, máte přehršel možností. Vybrali jsme všechny osobní vozy, které jsou koncem srpna k mání pod dvě stě tisíc korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 9. 2012 | 21 komentářů
![Velká, bílá, vysoká: vážně chtějí ženy taková auta?]()
Mělo by být hodně sexy: ostře řezané a v bílém perleťovém laku. Taky hodně bezpečné, tedy SUV. Jaké vozy automobilky přímo pro ženy vybírají do svých reklam? A co je pravda o ženských požadavcích na auta a co z předsudků o jejich stylu řízení není předsudek?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 9. 2012 | 15 komentářů
![Obří srovnání: Je výhodné pořídit si vůz s automatem?]()
Jízda autem je s nimi pro mnohé řidiče a hlavně řidičky pohodlnější. A pozor! Někdy i provozně levnější.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 10. 2012 | 13 komentářů
![Deset tipů na druhé auto do rodiny. Heslo: hlavně úsporně!]()
„Sháním druhé auto do rodiny. Na delší cesty a plný kufr máme velké rodinné, to druhé potřebuji jen na dojetí do práce. Půlku cesty po městě a i mimo něj se s rychlostí sotva dostanu na osmdesátku. Zajímá mě hlavně spotřeba. Poradíte?“ přistálo nám v redakční poště minulý týden. Nejen pro autora dotazu proto přinášíme deset tipů na levná a úsporná auta.
Když se řekne | Jan Müller | 23. 10. 2012 | 2 komentáře
![Malé peníze: K povinnému ručení nabídli balík služeb. Brát, nebo nebrat?]()
Má prastarý auťák. Povinné ručení kupuje u jedné pojišťovny a ta mu k ručení nabízí ještě balíček dalšího pojištění auta plus nějaké služby. Má to ale vůbec cenu u vozidla prakticky dosluhujícího? A dokáže Jan Müller z webu Malé peníze vytěžit ze čtenářské otázky taky něco navíc, jak je jeho zvykem?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 24. 10. 2012 | 2 komentáře
![Kolik stojí auto, které si nekoupíte. Autopůjčovny po česku]()
Někdo ho nechce kupovat z principu. Druhý považuje náklady na vůz a jeho provoz za zbytečné. Třetí nemá kde parkovat. A čtvrtý rád auta střídá. Pro všechny je v Česku řešení: autopůjčovny.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 7. 11. 2012 | 1 komentář
![Kolik zaplatíte za větší kufr? Srovnání kombíků a spol.]()
Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 21. 11. 2012 | 7 komentářů
![Úvěr na auto: přeplatíte šedesát tisíc, nebo „nic“]()
Stejné auto, totožná úvěrová společnost, přesto to vaše peněženka pocítí úplně jinak. Záleží na tom, jak velkou zvolíte akontaci, na jak dlouho se zadlužíte i jaké vyberete pojištění. Spočítali jsme za vás pár příkladů a našli desetitisícové rozdíly.
Analýza | Jindřich Hradecký | 5. 12. 2012 | 12 komentářů
![Jaký cenový karambol způsobila Škoda Rapid?]()
Jednou z nejzajímavějších událostí podzimu 2012 na automobilovém trhu představuje nástup sedmého modelu Škody, ale i dalších novinek do podkategorie levnějších rodinných aut nižší střední třídy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 31. 12. 2012 | 5 komentářů
![Cestovní náhrady 2013: Za auto méně, na jídlo více]()
V Česku se člověk nají za 150 korun, ve Švýcarsku za 1500 Kč. Přitažené za vlasy? Reálně snad, ale podle výše denního stravného v tabulce Ministerstva financí to vychází právě takhle. Cesty hrazené zaměstnavatelem zaměstnanci ale nejsou jen diety. Zaměstnavatel podle vyhlášky platí i použití soukromého auta. Komu? Kdy? A kolik?
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
![Obří srovnání: cena nové Octavie ve světle(ch) 20 hlavních konkurentů]()
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 23. 1. 2013 | 12 komentářů
![Omlazená auta, přetočené tachometry: ojetá auta dražší o desetitisíce]()
Novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích by ráda omezila podvody s ojetými auty. Může si ale s těmi nejvážnějšími – legalizací kradených vozů dovezených ze zahraničí a přetáčením počítadel kilometrů – opravdu poradit?
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
![Nové ceny škodovek. O procento vyšší DPH nemá vliv]()
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
![Trh aut 2013: Kdo zlevní, vyhraje!]()
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Analýza | Jindřich Hradecký | 27. 2. 2013 | 4 komentáře
![Půltucet motorů pro Octavii: kolik který stojí a kdy se jaký vyplatí?]()
Nejprodávanější auto Česka Škoda Octavia se zabydluje na trhu ve třetí generaci. Kromě modernějšího designu a jiných rozměrů se ukazuje také novou rodinu motorů. Kdy který vybrat a za jak dlouho se vyplatí úspornější diesely proti benzinovým agregátům? To prozrazuje tento článek.
Analýza | Jindřich Hradecký | 20. 3. 2013 | 8 komentářů
![Nejlevnější auta pro jaro: čtyřiadvacet modelů pod dvě stě tisíc]()
Navzdory vyšší DPH se ceny nových vozů s úplným začátkem roku 2013 moc neměnily. Automobilky vyčkávaly, co udělá trh, a k úpravám sáhly až s jedno- či dvouměsíčním zpožděním. Logicky spíše zdražovaly, ale najdou se i opačné případy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 4. 2013 | 7 komentářů
![Nové štítky, vyšší DPH: Kolik stojí letní pneumatiky?]()
Ačkoliv výrobcům pneumatik vznikly nové povinnosti se štítkováním a zvedla se daň z přidané hodnoty, budeme letní pneumatiky, jejichž sezona právě začíná, kupovat levněji než dřív. Jak je to možné?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 23. 4. 2013
![Trh s novými auty 2013: cenová politika menších zabírá, velcí hráči ztrácejí]()
Citroën prodává auta bez DPH, a zažívá díky tomu skvělý rok. Jiné značky se ale letos, kdy Češi nákup auta zatím odkládají, topí v záporných číslech. Vzali jsme si český trh s novými auty pod drobnohled a podívali se na prodejní statistiky finančníma očima.
Analýza | Jindřich Hradecký | 3. 6. 2013 | 1 komentář
![Octavia Combi a konkurenti: srovnání kombíků na léto]()
Čekání na novou Škodu Octavia Combi bylo dlouhé: nejprodávanějšímu autu Česka kvůli pauze výrazně spadly letošní prodeje. Teď je mladoboleslavská novinka tady. Není cena 364 900 Kč příliš sebevědomá? Může někdo z konkurence ohrozit 610 litrů v kufru nejžádanější škodovky? Napoví velké srovnání kombíků nižší střední třídy – ideálních aut na letní dovolenou.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 10. 6. 2013 | 4 komentáře
![Jak v bazaru poznat, že bylo auto zasažené vodou?]()
Na trhu s ojetými vozy by se po červnových povodních mohlo objevit až deset tisíc zaplavených aut. A mnoho z nich se budou lidé snažit prodat jako vodou nezasažené.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 19. 6. 2013 | 1 komentář
![Kolik stojí módní vlna? Přehled přifouklých aut s terénní vizáží]()
Konstruktéři vzali typické malé hatchbacky (segment B), vytáhli je nahoru, čímž po vzoru víceúčelových vozů (MPV) přifoukli prostor uvnitř, a navrch jim vtiskli terénní vizáž (SUV).
Jak na to | Jindřich Hradecký | 3. 7. 2013 | 22 komentářů
![Autem do Chorvatska: cesta se dá zvládnout za méně než 2000 Kč]()
Hranice Česka dělí od Jadranského moře jen něco málo přes 300 kilometrů vzdušnou čarou. I proto k němu rok co rok míří přes milion Čechů. Spíš než vzduch ale používají našinci k cestě do Chorvatska auto a silnice, linoucí se na trase o pár stovek kilometrů delší. Trasa se i tak dá zvládnout za osm hodin a s úsporným autem do dvou tisíc korun. Šetřílci by to s objížděním dálnic mohli dokázat i za 1000 Kč.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 10. 7. 2013 | 11 komentářů
![Jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku?]()
Pokud jedete k moři v Chorvatsku na víc než sedm dní, bude vás stát dálniční známka pro auto ve Slovinsku 780 Kč. Jak je ušetřit? Oněch pár kilometrů dálnic lze objet po okreskách.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 22. 7. 2013
![Jezdíme po jižní Evropě: kde si připlatíte?]()
Na začátku července jsme se vydali autem pěti cestami do Chorvatska, poté detailně prozkoumali, jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku, a dnes se projedeme po dalších destinacích přímořského jihu Evropy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 30. 7. 2013
![Autem po „německé“ Evropě: kde to stojí nejvíc?]()
Na začátku července jsme se vydali autem pěti trasami do Chorvatska, poté detailně prozkoumali, jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku a poté se projeli po zemích jižní Evropy. Dnes se mrkneme na západ starého kontinentu, kde se mluví německy: do Německa, Rakouska a Švýcarska.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 13. 8. 2013 | 2 komentáře
![Autem na Východ: spíš peklo než ráj]()
V červenci jsme se vydali autem do Chorvatska a navíc prozkoumali, jak se vyhnout placení ve Slovinsku. Pak jsme se projeli po zemích jižní Evropy a západním směrem. Miniseriál o cestování po starém kontinentu končíme na (jiho)východ od našich hranic.
Co se děje | Petra Dlouhá | 2. 9. 2013 | 45 komentářů
![Skóre České kanceláře pojistitelů: Desetitisíce neoprávněně vymáhaných pokut za povinné ručení]()
Česká kancelář pojistitelů loni rozeslala 682 tisíc výzev k uhrazení příspěvku nepojištěných – určených lidem, kteří neplatí povinné ručení. Desetitisíce z nich jsou neoprávněné, mezi nimi i poslané lidem, kteří nemají ani řidičák, natož auto. Stalo se to i vám? Braňte se. Ale pozor – možná vás čekají krušné časy. O tom, kdy musíte (a kdy nemusíte) platit povinné ručení, se vedou ostré spory. Neshodnou se ani soudci.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 7. 2. 2014 | 25 komentářů
![Očima expertů: Jak vyřešit problém se stočenými tachometry?]()
Proč není stáčení tachometrů klasifikováno jako trestný čin? Na co by si měl kupující ojetého auta dávat pozor, aby se nestal obětí podvodu? Zeptali jsme se zástupců automobilek, specializovaných firem zabývajících se kontrolou technického stavu vozidla, právníků spotřebitelských sdružení a dalších odborníků.