Jak na to | Jindřich Hradecký | 28. 3. 2012 | 12 komentářů
![Rozum versus cit: jak kupovat auto, abych ho později co nejvýhodněji prodal?]()
Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete o tom, jak výhodně auto za pár let prodáte. Poradíme, co se vyplatí.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 19. 6. 2013 | 1 komentář
![Kolik stojí módní vlna? Přehled přifouklých aut s terénní vizáží]()
Konstruktéři vzali typické malé hatchbacky (segment B), vytáhli je nahoru, čímž po vzoru víceúčelových vozů (MPV) přifoukli prostor uvnitř, a navrch jim vtiskli terénní vizáž (SUV).
Co se děje | Jindřich Hradecký | 24. 7. 2012 | 6 komentářů
![Ceny aut narazily na dno. A vydaly se vzhůru]()
Kolikrát se říkalo, že níž už to nejde. A přesto prodejci nových aut v Česku kvůli konkurenčnímu boji posouvali cenové dno níž a níž. Letní měsíce 2012 to mění.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 11. 1. 2012 | 1 komentář
![Automobilkám se vede, víc prodává svět i Česko]()
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 4. 2012 | 8 komentářů
![Golf a spol.: nižší střední třída pod 350 tisíc korun]()
Auta nižší střední třídy, kam patří bestsellery typu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra či poslední hity jako Kia Cee’d a Hyundai i30, už dávno nejsou ani jako nová pro Čechy příliš drahý špás. Ceny některých modelů začínají už pod čtvrtmilionem. My jsme si dali pro našich deset tipů na dobrou koupi limit 350 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 18. 4. 2012 | 3 komentáře
![Malá auta, velký výběr. A jen pod čtvrtmilion!]()
Nejžádanější auta v Česku. Malá auta jako Škoda Fabia, Peugeot 207 či Renault Clio už sice nezastávají pozice rodinných aut jako před 10 lety, pořád ale drží žezlo dost pevně. Důvod je jasný: cena. Vybrali jsme pro vás deset zajímavých tipů, které jako nové nestojí ani čtvrt milionu korun.
Analýza | Jindřich Hradecký | 20. 3. 2013 | 8 komentářů
![Nejlevnější auta pro jaro: čtyřiadvacet modelů pod dvě stě tisíc]()
Navzdory vyšší DPH se ceny nových vozů s úplným začátkem roku 2013 moc neměnily. Automobilky vyčkávaly, co udělá trh, a k úpravám sáhly až s jedno- či dvouměsíčním zpožděním. Logicky spíše zdražovaly, ale najdou se i opačné případy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 7. 11. 2012 | 1 komentář
![Kolik zaplatíte za větší kufr? Srovnání kombíků a spol.]()
Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 22. 2. 2012 | 5 komentářů
![Autem levněji: s CNG se jezdí za korunu na kilometr]()
Před čtrnácti dny jsme si ukázali, že investice do auta na LPG se může vrátit do roka. LPG ale není jediným plynem, na který auta jezdí. Za stejných 17–18 Kč za kubík, což odpovídá litru benzinu, koupíte i zemní plyn. Jeho odbyt v Česku roste. Jaké je to u CNG s návratností?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 5. 2012 | 14 komentářů
![Český hit Octavia: na co přijde a kolik stojí ostatní?]()
V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme v žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů, řadí Octavii, dochází na nejžádanější auto Česka. Jako horní hranici našeho výběru jsme zvolili 600 000 Kč.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 4. 2012 | 3 komentáře
![Miniauta v kurzu: co dostanete za cenu pod 200 000 Kč]()
Češi si zase oblíbili malá městská vozítka. Zatímco loni se jich za první čtvrtletí prodalo jen něco přes osm set, letos za stejný čas dvakrát víc! Že by to bylo tím, že za nízkou cenu nabízejí čím dál víc muziky? Vzali jsme si pod drobnohled ta, co se dají pořídit za míň než dvě stě tisíc.
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
![Nové ceny škodovek. O procento vyšší DPH nemá vliv]()
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 1. 2. 2012
![Tvrdý oříšek pro nová auta: testy bezpečnosti zpřísňují]()
Kritériem, které je při koupi auta pro zákazníky stále důležitější, je výsledek v nárazových testech organizace Euro NCAP. Ta od ledna 2012 zpřísnila metodiku hodnocení. Dosáhnout na pět hvězdiček nikdy nebylo těžší. Z analýz plyne, že jsou lidé ochotní za vůz s lepším výsledkem zaplatit pár bankovek navíc.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 23. 4. 2013
![Trh s novými auty 2013: cenová politika menších zabírá, velcí hráči ztrácejí]()
Citroën prodává auta bez DPH, a zažívá díky tomu skvělý rok. Jiné značky se ale letos, kdy Češi nákup auta zatím odkládají, topí v záporných číslech. Vzali jsme si český trh s novými auty pod drobnohled a podívali se na prodejní statistiky finančníma očima.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 16. 5. 2012 | 2 komentáře
![Scénic a další: v MPV za 400 000 Kč třeba k moři?]()
Před týdnem jsme se v našem seriálu podívali na kategorii malých MPV, teď se přesouváme k jejich větším bratříčkům. Ty už tvoří velmi solidní výběr třeba pro cestu autem na rodinnou dovolenou. Mnozí dokonce nabízejí sedm míst k sezení. Přitom na ně často stačí jen 400 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 9. 5. 2012
![Roomster, ix, Picasso: stačí na ně 300 000 Kč]()
Češi je mají evidentně čím dál raději. Zatímco před pěti lety tvořila auta kategorie MPV jen šest procent registrací, za minulý rok to bylo už 14 procent. Hodně oblíbená jsou už ta malá. Kolik peněz na ně potřebujete?
Když se řekne | Jan Müller | 23. 10. 2012 | 2 komentáře
![Malé peníze: K povinnému ručení nabídli balík služeb. Brát, nebo nebrat?]()
Má prastarý auťák. Povinné ručení kupuje u jedné pojišťovny a ta mu k ručení nabízí ještě balíček dalšího pojištění auta plus nějaké služby. Má to ale vůbec cenu u vozidla prakticky dosluhujícího? A dokáže Jan Müller z webu Malé peníze vytěžit ze čtenářské otázky taky něco navíc, jak je jeho zvykem?