Když se řekne | Jindřich Hradecký | 9. 5. 2012
Češi je mají evidentně čím dál raději. Zatímco před pěti lety tvořila auta kategorie MPV jen šest procent registrací, za minulý rok to bylo už 14 procent. Hodně oblíbená jsou už ta malá. Kolik peněz na ně potřebujete?
Jak na to | Jindřich Hradecký | 16. 5. 2012 | 2 komentáře
Před týdnem jsme se v našem seriálu podívali na kategorii malých MPV, teď se přesouváme k jejich větším bratříčkům. Ty už tvoří velmi solidní výběr třeba pro cestu autem na rodinnou dovolenou. Mnozí dokonce nabízejí sedm míst k sezení. Přitom na ně často stačí jen 400 000 korun.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 30. 5. 2012 | 1 komentář
Několik týdnů jste s námi mohli sledovat nabídku – včetně novinek a akčních slev – českých prodejců automobilů. Vybírali jsme horké tipy na výhodnou koupi. Seriál dnes téměř končí dílem věnovaným největším vozům v třídě MPV. Velikánům, které se délkou blíží pěti metrům, nebo je dokonce překonávají.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 20. 6. 2012 | 14 komentářů
Už čtyři z pěti Čechů pociťují vážné trable s výší cen u stojanů čerpacích stanic. Za řešení by podle čerstvého průzkumu většina řidičů považovala snížení spotřební daně.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 27. 6. 2012 | 2 komentáře
Dává to smysl? Kombíky – s nimiž pak jezdí hlavně po D1 – si nezanedbatelná část Čechů pořizuje ve verzích 4×4, SUV kupují spíš s pohonem jedné nápravy a využívají je nejvíc – ve městě. Jak na to reagují automobilky u menších „teréňáků“? Přinášíme cenový přehled deseti nejžádanějších.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 17. 7. 2012 | 4 komentáře
Týdny jsme srovnávali ceny a výbavy nejžádanějších aut na českém trhu. Třídu po třídě, od malých městských prcků až po terénní vozy. Dnes se s naším seriálem loučíme, a to opravdu stylově: srovnáním deseti velkých a luxusních SUV.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 24. 7. 2012 | 6 komentářů
Kolikrát se říkalo, že níž už to nejde. A přesto prodejci nových aut v Česku kvůli konkurenčnímu boji posouvali cenové dno níž a níž. Letní měsíce 2012 to mění.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 31. 7. 2012 | 3 komentáře
Ve většině případů si bez ní už auto nikdo nekoupí. A logicky pak výhodně ani neprodá. Klimatizace se za poslední roky stala naprostým standardem nových – a samozřejmě následně i ojetých vozů. Kolik si za vůz s klimatizací připlatíte? Na co si dát pozor?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 14. 8. 2012 | 4 komentáře
Kdo šetří, má za tři. Anebo taky za třetinu. Náhradní díly na auta dnes koupíte v mnoha cenových relacích. Nejlevněji je nabízejí vrakoviště a člověk občas žasne, za jak nízké ceny to umějí.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 8. 2012 | 26 komentářů
Motoristé, pozor! Zajímá vás, jak se dá ušetřit na provozu vašeho automobilu? Automobilističtí novináři, automechanik, majitelka autoškoly a další experti pro vás mají svoje tipy.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 21. 8. 2012 | 2 komentáře
Sedmnáct automobilek a šestadvacet modelů. Toužíte-li po levném novém autě, máte přehršel možností. Vybrali jsme všechny osobní vozy, které jsou koncem srpna k mání pod dvě stě tisíc korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 9. 2012 | 21 komentářů
Mělo by být hodně sexy: ostře řezané a v bílém perleťovém laku. Taky hodně bezpečné, tedy SUV. Jaké vozy automobilky přímo pro ženy vybírají do svých reklam? A co je pravda o ženských požadavcích na auta a co z předsudků o jejich stylu řízení není předsudek?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 9. 2012 | 15 komentářů
Jízda autem je s nimi pro mnohé řidiče a hlavně řidičky pohodlnější. A pozor! Někdy i provozně levnější.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 10. 2012 | 13 komentářů
„Sháním druhé auto do rodiny. Na delší cesty a plný kufr máme velké rodinné, to druhé potřebuji jen na dojetí do práce. Půlku cesty po městě a i mimo něj se s rychlostí sotva dostanu na osmdesátku. Zajímá mě hlavně spotřeba. Poradíte?“ přistálo nám v redakční poště minulý týden. Nejen pro autora dotazu proto přinášíme deset tipů na levná a úsporná auta.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 7. 11. 2012 | 1 komentář
Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 21. 11. 2012 | 7 komentářů
Stejné auto, totožná úvěrová společnost, přesto to vaše peněženka pocítí úplně jinak. Záleží na tom, jak velkou zvolíte akontaci, na jak dlouho se zadlužíte i jaké vyberete pojištění. Spočítali jsme za vás pár příkladů a našli desetitisícové rozdíly.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 4. 2013 | 7 komentářů
Ačkoliv výrobcům pneumatik vznikly nové povinnosti se štítkováním a zvedla se daň z přidané hodnoty, budeme letní pneumatiky, jejichž sezona právě začíná, kupovat levněji než dřív. Jak je to možné?
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 31. 10. 2013 | 27 komentářů
Máte staré „neekologické“ auto? Šlápněte na brzdu. Do center některých měst máte zákaz vjezdu! Možná už příští rok. Nízkoemisní zóny, které známe z německých měst, se můžou začít zřizovat i u nás. Schválila to ještě – dej jí pánbůh klidný spánek – Nečasova vláda. Teď záleží na radnicích. Přečtěte si, jak by to mohlo ve městech vypadat. A napište nám, co si o tom myslíte.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 3. 12. 2013 | 2 komentáře
Lyžařská sezona klepe na dveře a mnoho řidičů se chystá za sněhem do ciziny. Co dělat, když vás za hranicemi potká porucha nebo nehoda? Kde všude platí vaše povinné ručení a havarijní pojištění? A s čím můžou pomoct dobře nastavené asistenční služby? Odpovědi v následujícím přehledu.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 29. 3. 2015 | 4 komentáře
I přes opakované výtky Evropské komise německá vláda prosadila mýtné, které fakticky dopadne jen na zahraniční řidiče.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 2. 4. 2015 | 11 komentářů
Ok. Trojúhelník s výstrahou, že na silnici jsou hadi, jak říká maxipes Fík, můžete nechat.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 17. 9. 2015 | 34 komentářů
Se zdržovací taktikou, která uchránila před trestem nejednoho piráta silnic, je konec. Přesněji: její uplatnění bude citelně složitější. Lhůta, během které je třeba přestupek vyřešit, aby nevyšuměl do ztracena, se prodlužuje na dva roky. A zvyšují se pokuty.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 25. 9. 2015 | 17 komentářů
Budou elektromobily vládnout našim silnicím? Brzy? Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou. Aspoň morální? Ptáme se ministra dopravy Dana Ťoka, viceprezidenta autoklubu ČR Jana Šťovíčka, zástupců automobilek, ekonomů a dalších odborníků.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 11. 12. 2015 | 11 komentářů
Podnikatelé platí za auta silniční daň. A proč jen podnikatelé? Jak se na možnost zavést silniční daň pro všechny automobily dívá ministr dopravy Dan Ťok, viceprezident Autoklubu ČR Jan Štovíček, ekonom Aleš Michl, předseda Asociace pro elektromobilitu Jaromír Vegr a další osobnosti?
Jak na to | Petra Dlouhá | 12. 1. 2016 | 3 komentáře
Používáte vozidlo k podnikání? Nezapomeňte na silniční daň. Na podání daňového přiznání za loňský rok je čas do konce ledna. Máme pro vás přehled pravidel, kalkulačku daně, aktuální formuláře daňového přiznání i návod, jak se přiznat a daň zaplatit.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 28. 4. 2016 | 14 komentářů
Německo začne nejspíš už v květnu vyplácet prémie (čti dotace) na koupi elektroauta. Můžete si myslet, že tím chtějí potěšit matičku Přírodu, pravda ale bude spíš ta, že to udělá radost kmotříčkovi Autoprůmyslu.
Jak na to | Petra Dlouhá | 12. 5. 2016 | 27 komentářů
Z koupě ojetiny se může stát adrenalinový zážitek. Jestli se do toho chcete pustit, vybavte se arzenálem informací. Ať se nenecháte příliš snadno napálit. Pro začátečníky máme pár tipů. A výstrah.
Jak na to | Ondřej Tůma | 30. 6. 2016 | 2 komentáře
Letní prázdniny jsou tady a kdekdo chystá auto na cestu za dovolenou v zahraničí. Přinášíme rady a tipy, jak se na silnicích v nejoblíbenějších destinacích (a po cestě do nich) vyhnout komplikacím.
Aktuálně.cz | Petr Koděra | 3. 7. 2016 | 12 komentářů
Přišel o body, ale rok klidně jezdí dál, protože zažaloval úřad? Obstrukčníci nejspíš budou mít smůlu.
Co se děje | Petra Dlouhá | 25. 7. 2016 | 24 komentářů
Nabourali mu auto, nehodu nezavinil. Postupoval přesně podle instrukcí pojišťovny viníka, a stejně nakonec škodu musel platit z vlastní kapsy. Argument pojišťovny: nepředložil jste servisní knížku, takže budeme pojistné plnění krátit. Oprava mu prý auto „zhodnotila“.