Aktuality | Petr Kučera | 18. 6. 2024
![ČNB zruší pokladny ve třech krajských městech, pak i pobočky]()
Česká národní banka uzavře polovinu svých dosavadních poboček v krajských městech mimo Prahu. Skončí v Plzni, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem. Zůstanou v Brně, Ostravě a Hradci Králové.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 18. 4. 2024 | 2 komentáře
![Pošta chce nabídnout vklady a výběry hotovosti pro klienty všech bank]()
Státní podnik připravuje řešení, které na přepážkách České pošty umožní vložit nebo vybrat hotovost z účtu u jakéhokoliv banky – nejen u ČSOB jako dosud.
Co se děje | Petr Kučera | 25. 3. 2024 | 5 komentářů
![ČSOB změní ceník a chystá nové odměny za věrnost]()
Připlatí si hlavně lidé, kteří zadávají příkazy na pobočkách nebo trvají na papírových výpisech. Zdražení se ale může dotknout i těch, kdo účet ovládají elektronicky.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 3. 2024
![Max banka zavře jedinou pobočku, nahradí ji Creditas]()
Max banka od dubna zavře svou jedinou pobočku. Nachází se v pražské ulici Na strži u stanice metra Pankrác vedle sídla této banky.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 3. 2024
![Trinity Bank se přestěhovala do nové centrály, chystá karty]()
Trinity Bank má od března novou centrálu. Oficiální sídlo a pražskou pobočku přestěhovala do historické budovy na rohu ulic Na Příkopě a Celetná – v těsné blízkosti Prašné brány, České národní banky a Obecního domu.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 10. 2023
![Komerční banka mění ceník a zruší papírové příkazy]()
Třetí největší banka v Česku od Nového roku mění sazebník poplatků a obchodní podmínky. Pro většinu klientů nejde o zásadní změny – dotknou se hlavně těch, kteří si ještě nechávají posílat výpisy poštou nebo chodí zadávat platby na pobočku.
Aktuality | Petr Kučera | 18. 10. 2023 | 10 komentářů
![Nová banka od Partners se chystá ke startu. Řekla, čím chce zaujmout]()
Nová banka, za kterou stojí finanční skupina Partners, zahájí 1. listopadu pilotní provoz. Pro nejširší veřejnost se otevře během prvního čtvrtletí příštího roku. Sází hlavně na propojení s nezávislým poradenstvím a na moderní aplikaci, kde klienti vedle bankovních produktů najdou i další služby sjednané přes Partners.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 10. 2023 | 7 komentářů
![Spořitelna mění ceník. Zdraží i SMS, dá odměnu za George]()
Klienti České spořitelny dostanou v nejbližších dnech oznámení o novém ceníku. Má je hlavně motivovat k využívání digitálních a bezhotovostních služeb, říká banka.
Aktuality | Kateřina Hovorková | 2. 10. 2023
![Modrá pyramida mění tvář. Víc se propojí s KB]()
Pobočky stavební spořitelny Modrá pyramida se přejmenují na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 8. 2023 | 1 komentář
![Banky zrušily stovku poboček za rok. Končí i pokladny]()
Nejvíce poboček za poslední rok ubylo v síti České spořitelny, výrazněji je po letech omezila i Moneta. Dál klesá i počet bankovních přepážek na příjem a výdej hotovosti, některé banky si ale drží pokladny jako konkurenční výhodu.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
![Třetí největší banka ruší papírové příkazy na pobočce]()
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Rozhovor | Olga Skalková | 9. 5. 2023 | 1 komentář
![Plány Raiffeisenbank: Spojení s Equa se povedlo. Co přijde dál?]()
Raiffeisenbank v těchto dnech slaví 30 let od vstupu na český trh. Začínala se dvěma pobočkami v Praze a Českých Budějovicích, teď je čtvrtou největší bankou podle počtu klientů. V rozhovoru s Vladimírem Kreidlem, členem představenstva s odpovědností za řízení osobního bankovnictví, jsme hodnotili hlavně fúzi s Equa bank a probrali další plány nebo chystané omezení státní podpory stavebního spoření.
Aktuality | Petr Kučera | 1. 2. 2023 | 2 komentáře
![Trinity Bank chystá další pobočky, nový systém i karty]()
Česká Trinity Bank zaznamenala v roce 2022 nejlepší hospodářský výsledek ve své historii. Oznámila, že zisk před zdaněním dosáhne jedné miliardy korun před zdaněním, což je meziroční růst o 400 procent. Přesnou hodnotu upřesní po auditu.
Rozhovor | Olga Skalková | 28. 11. 2022 | 3 komentáře
![Co chystá Moneta? Rozhovor o pobočkách, konci SMS, inovacích a dalších plánech]()
Moneta zůstává jednou z mála bank, která má hotovostní pokladny na všech pobočkách, nabízí i směnárnu. Plánuje jejich omezení? Kdy spustí platby na číslo mobilu, společné vkladomaty s Komerční bankou a jaké další inovace chystá? A jak je to s rušením ověřovacích SMS – opravdu musí všichni klienti bez výjimky přejít na mobilní aplikaci? Na tyto i další otázky odpovídá v rozhovoru Aleš Sloupenský, šéf retailového bankovnictví Monety.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 10. 2022
![Trinity má nové pobočky, obsadila místa po Sberbank]()
Trinity Bank otevřela nové pobočky ve třech krajských městech. Od začátku srpna fungují v Českých Budějovicích a Hradci Králové, teď se čerstvě přidává Plzeň.
Když se řekne | Olga Skalková | 10. 10. 2022
![Kam s mincemi? Uložení na účet je čím dál těžší, většina vkladomatů to neumí]()
Možná se vám postupně hromadí zbylé drobné z nákupu. Nebo každý týden spoříte třeba padesátikorunu. Nebo třeba dostáváte mince při podnikání. Ve všech případech časem narazíte na otázku: Kam s nimi?
Co se děje | Olga Skalková | 15. 9. 2022
![Z bankovních poboček mizí pokladny. Víc než polovina je už bezhotovostních]()
V Česku dál ubývá bankovních poboček s přepážkami na příjem a výdej hotovosti. Takzvané bezhotovostní pobočky nejprve zavedly nízkonákladové banky, stále víc se však prosazují i v těch tradičních.
Rozhovor | Olga Skalková | 23. 8. 2022
![Komerčka chystá nový bankovní systém. Rozhovor o nejbližších plánech]()
Dostupnější bankomaty, platby na číslo mobilu, nové mobilní a internetové bankovnictví, ale i méně poboček s pokladnou. O chystaných novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva Komerční banky a vrchním ředitelem retailového bankovnictví. Řeč přišla i na úrokové sazby u spoření a hypoték.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 6. 2022 | 6 komentářů
![Moneta zdraží vklad hotovosti a papírové výpisy]()
„Vzhledem k aktuální celosvětové situaci dochází k navýšení nákladů na materiály a služby jak na našich pobočkách, tak
i u našich dodavatelů,“ vysvětluje banka.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 5. 2022 | 10 komentářů
![Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu]()
Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.
Když se řekne | Olga Skalková | 4. 5. 2022 | 34 komentářů
![Musíte na pobočku. Banky dál komplikují rušení účtu]()
Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
![Spořitelna mění ceník. Zdraží i potvrzovací SMS]()
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Aktuality | Olga Skalková | 8. 4. 2022 | 1 komentář
![ČSOB obslouží firmy ve více pobočkách]()
Skupina ČSOB se rozhodla rozšířit počet poboček, v nichž poskytuje komplexní služby pro firemní klienty. Specialisté na firemní bankovnictví je od dubna obslouží už téměř na polovině kamenných poboček.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
![Místo skřítka chameleon? O plánech ČSOB nejen s Poštovní spořitelnou]()
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
![Spořitelna chystá videobankéře i večer a o víkendu. Klientů přibývá]()
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 18 komentářů
![Komerčka zdraží služby, které nešetří přírodu. I některé další]()
Dubnová změna sazebníku nepotěší hlavně klienty, kteří chodí na pobočku. Radost ale může udělat dětem.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
![Co chystá Fio: Nové investice, bankovní identitu nebo platby na číslo mobilu]()
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů
![Obsluha na pobočkách se zhoršila, zjistil test. Žebříček bank]()
Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 11. 2021 | 2 komentáře
![Cennost si do banky uložíte čím dál hůř. Bezpečnostní schránky ubývají]()
Za poslední tři roky výrazně klesl počet bezpečnostních schránek i bankovních poboček, které je nabízejí. Chybí hlavně schránky menších rozměrů. Zlepšení je v nedohlednu.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
![Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí]()
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.