Aktuality | Olga Skalková | 8. 4. 2022 | 1 komentář
![ČSOB obslouží firmy ve více pobočkách]()
Skupina ČSOB se rozhodla rozšířit počet poboček, v nichž poskytuje komplexní služby pro firemní klienty. Specialisté na firemní bankovnictví je od dubna obslouží už téměř na polovině kamenných poboček.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 18 komentářů
![Komerčka zdraží služby, které nešetří přírodu. I některé další]()
Dubnová změna sazebníku nepotěší hlavně klienty, kteří chodí na pobočku. Radost ale může udělat dětem.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů
![Obsluha na pobočkách se zhoršila, zjistil test. Žebříček bank]()
Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 10. 2. 2011 | 10 komentářů
![Přežijí bankovní pobočky rok 2020?]()
Banky rozšiřují elektronické bankovnictví a zvýhodňují ty, kteří je využívají. Řada z nich má ovšem zároveň pobočkovou síť pro ty, kteří vyžadují služby na přepážce, což činnost bank prodražuje. Přijde tedy někdy doba, kdy bankovní pobočky zmizí a bude existovat jen elektronické bankovnictví?
Komentář | Michal Skalický | 17. 10. 2021 | 3 komentáře
![Peníze vyřešíme z gauče. Bankovní pobočky mizí]()
Mezi lety 2014 a 2020 klesl počet bankovních poboček téměř o čtvrtinu a banky nechtějí na pobočkách poskytovat běžný servis. Digitalizace tento trend ještě uspíší, píše v komentáři Michal Skalický, který se podílí na budování nové banky ze skupiny Partners.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
![Spořitelna chystá videobankéře i večer a o víkendu. Klientů přibývá]()
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
![Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí]()
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.
Rozhovor | Jiří Hovorka | 7. 7. 2021 | 7 komentářů
![Aspoň tři minuty. Bankéři z pobočky se museli změnit na poradce přes telefon]()
Petra Fürstová řídí velkou pobočku České spořitelny na pražské Florenci a k tomu dvě menší na Žižkově. V rozhovoru vzpomíná, jak se práce změnila kvůli koronaviru. A popisuje třeba i nečekané problémy s náborem nových bankéřů.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 28. 7. 2020 | 37 komentářů
![Polovina poboček České spořitelny bude bezhotovostní]()
„Snažíme se naučit klienty, aby se nebáli digitálního prostředí. Pobočky by měly být hlavně poradenské místo,“ říká v rozhovoru Markéta Klučková, která má v České spořitelně na starosti pobočkovou síť.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 2. 2009 | 5 komentářů
![Bankomat naruby už má několik bank]()
Malí živnostníci a podnikatelé často potřebují uložit hotovost na účet i po zavírací době bank. Pokud nechtějí běhat po světě s kupou bankovek, nemají příliš možností, jak s nimi naložit. Řešením mohou být depozitní bankomaty, které začínají české banky klientům nabízet.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 5. 2021 | 4 komentáře
![Sberbank ruší pokladny na třetině poboček]()
Více než třetina poboček Sberbank zůstane bez pokladen. Jejich funkci převezmou vkladomaty, které banka letos zprovoznila díky modernizaci své bankomatové sítě.
Aktuality | Jiří Hovorka | 4. 10. 2021
![Místo pobočky Teams. Spořitelna poradí online]()
Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru.
Co se děje | Michal Höschl | 10. 2. 2011 | 41 komentářů
![A kdo platí ty pobočky na každém rohu, Tomáši?]()
Reklamám na Českou spořitelnu se nedá utéct. A také se – aspoň podle těch reklam – nedá utéct jejím pobočkám. Jsou na každém rohu, vedou do nich každé třetí dveře. Kolikpak asi provoz těch domů stojí? Kdo ho platí? A nejsou zbytečné?
Co se děje | Olga Skalková | 16. 5. 2022 | 10 komentářů
![Banky ruší další pobočky. Optimalizace mění i pracovní dobu]()
Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 7. 2020 | 7 komentářů
![Proč ještě nemáte aplikaci? Češi řekli, jak ovládají účet]()
Co je pro lidi při využívání internetového či mobilního bankovnictví nejdůležitější? Co jim vadí? Jak se přihlašují? Projděte si výsledky rozsáhlého průzkumu.
Rozhovor | Martin Vlnas | 8. 8. 2013 | 22 komentářů
![Petr Borkovec z Partners: Peníze nepotřebujeme. Hledáme lidi, kteří mají chuť pracovat]()
„Čistě na marketingu franšízu nepostavíte. Reklama pomůže překonat úvodní nedůvěru. To je ale všechno. Mnohem důležitější je renomé franšízanta, osobní kontakty, pečlivě vybraní místní koncipienti na pobočce a perfektní služby,“ říká Petr Borkovec spolumajitel Partners v rozhovoru o unikátní franšízingové síti banky a finančněporadenské pobočky pod jednou střechou.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 10. 2020 | 4 komentáře
![Komerčka omezí provoz poboček, ČSOB propouští]()
Komerční banka od pondělí 2. listopadu omezí otevírací dobu svých poboček. „Cílem je dále omezit možnost šíření koronaviru a ochránit tak naše zaměstnance a klienty,“ říká Miroslav Hiršl, člen představenstva Komerční banky.
Jak na to | Roman Baroš | 31. 1. 2012 | 29 komentářů
![Škola finanční gramotnosti: měníme banku]()
Je dost pravděpodobné, že nemáte ten nejlepší účet. A je také dost pravděpodobné, že to víte. Tak proč jste ho ještě nezměnili? Kupodivu v tom nejste výjimeční, jakousi iracionální nechuť k takové změně cítí kdekdo. Přitom na tom nic není. Jak na to?
Aktuality | Petr Kučera | 1. 2. 2023 | 2 komentáře
![Trinity Bank chystá další pobočky, nový systém i karty]()
Česká Trinity Bank zaznamenala v roce 2022 nejlepší hospodářský výsledek ve své historii. Oznámila, že zisk před zdaněním dosáhne jedné miliardy korun před zdaněním, což je meziroční růst o 400 procent. Přesnou hodnotu upřesní po auditu.
Co se děje | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 14 komentářů
![Banky po viru: KB zavře pětinu poboček, pokladny ČS v ohrožení]()
Koronavirová karanténa urychlila plány na rušení některých poboček nebo jejich přechod na čistě poradenskou funkci. Revoluci ale nechystáme, říkají banky.
Co se děje | Olga Skalková | 11. 3. 2021 | 3 komentáře
![Banky omezují provoz poboček. K původnímu se už nemusí vrátit]()
Po uvolnění omezení se vrátíme k předchozímu stavu, plánují banky. Koronavirus však může přinést větší změnu, než to loni vypadalo. Digitalizace skokově stoupla. I když většina poboček přežije, jejich podoba se dál výrazně promění.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 6. 2021 | 18 komentářů
![Vložit mince na účet je problém. Pokladny mizí, stroje to neumí]()
Banky ruší pokladny na pobočkách. Částečně je nahrazují vkladomaty, které však většinou nepřijímají mince. Čím dál víc klientů tak nemá jednoduchou možnost, jak vložit hotovost na vlastní účet. Podle České národní banky to neporušuje zákon.
Rozhovor | Olga Skalková | 23. 8. 2022
![Komerčka chystá nový bankovní systém. Rozhovor o nejbližších plánech]()
Dostupnější bankomaty, platby na číslo mobilu, nové mobilní a internetové bankovnictví, ale i méně poboček s pokladnou. O chystaných novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva Komerční banky a vrchním ředitelem retailového bankovnictví. Řeč přišla i na úrokové sazby u spoření a hypoték.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
![Třetí největší banka ruší papírové příkazy na pobočce]()
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Co se děje | Věra Tůmová | 23. 1. 2009 | 16 komentářů
![Bezpečnostní schránka v bance není jen pro milionáře]()
Možnost uložit si dokumenty či jiné důležité věci v bezpečnostní schránce už v Česku nabízí řada bank. Služba to není drahá a dá se využít i jen na jeden měsíc. Zařízení schránky ale nelze nechat na poslední chvíli před dovolenou. Sejfy nejsou všude a bývají docela vytížené.
Rozhovor | Olga Skalková | 9. 5. 2023 | 1 komentář
![Plány Raiffeisenbank: Spojení s Equa se povedlo. Co přijde dál?]()
Raiffeisenbank v těchto dnech slaví 30 let od vstupu na český trh. Začínala se dvěma pobočkami v Praze a Českých Budějovicích, teď je čtvrtou největší bankou podle počtu klientů. V rozhovoru s Vladimírem Kreidlem, členem představenstva s odpovědností za řízení osobního bankovnictví, jsme hodnotili hlavně fúzi s Equa bank a probrali další plány nebo chystané omezení státní podpory stavebního spoření.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
![Co chystá Fio: Nové investice, bankovní identitu nebo platby na číslo mobilu]()
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 1. 2021 | 15 komentářů
![ČSOB a Poštovní spořitelna změní přímé bankovnictví i ceník]()
ČSOB udělá na jaře další krok k úplnému spojení se svou dříve samostatnou značkou Poštovní spořitelna. Sjednotí internetové bankovnictví, chystá i novou mobilní aplikaci. Zároveň změní ceny některých služeb na pobočkách – většinou je zdraží.
Co se děje | Olga Skalková | 23. 9. 2021
![Komerční banka spouští nový typ poboček]()
Na nových pobočkách se potkáte s akustickými boxy, mincomaty i měniči bankovek. Bankéři se mají více zaměřit na finanční poradenství. Do pěti let má být nový koncept na třetině poboček Komerční banky.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 9. 2021 | 5 komentářů
![Dvě banky ruší poplatek za výběry cash advance]()
Vysvětlíme vám, kdy se tahle služba může hodit, proč o ni Češi nemají zájem a na co si dát pozor.