Pošta zdražuje SIPO. I pro ty, kdo platí inkasem z účtu
Aktuality | Petr Kučera | 6. 9. 2022 | 4 komentáře
![Pošta zdražuje SIPO. I pro ty, kdo platí inkasem z účtu](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/436514.jpg)
Státní podnik Česká pošta od začátku října zpoplatní službu SIPO i pro lidi, kteří platí bezhotovostně formou inkasa z bankovního účtu.
Bankovní poplatky jsou platby, které si banka účtuje za poskytování finančních služeb a transakcí. Služby, za které jsou účtovány bankovní poplatky, zahrnují například vedení účtu, výběry hotovosti nebo převody peněz. Bankám pomáhají tyto poplatky pokrýt náklady vznikající při provozu.
Další články na téma bankovní poplatky najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti |
chronologicky |
hodnocení
Aktuality | Petr Kučera | 6. 9. 2022 | 4 komentáře
Státní podnik Česká pošta od začátku října zpoplatní službu SIPO i pro lidi, kteří platí bezhotovostně formou inkasa z bankovního účtu.
Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Když se řekne | Olga Skalková | 10. 10. 2022
Možná se vám postupně hromadí zbylé drobné z nákupu. Nebo každý týden spoříte třeba padesátikorunu. Nebo třeba dostáváte mince při podnikání. Ve všech případech časem narazíte na otázku: Kam s nimi?
Když se řekne | Petr Kučera | 13. 10. 2022
Už jenom jediná banka vám nedovolí, abyste se na běžném nebo spořicím účtu dostali na nulu. Fio trvá na minimálním zůstatku 100 korun, u eurových účtů 10 eur. Jiné banky už takovou povinnost postupně zrušily. Skončit s ní plánuje i Fio.
Co se děje | Petr Kučera | 20. 10. 2022 | 1 komentář
Od února 2023 stačí čtyři platby kartou za měsíc. Odpadne podmínka pravidelného příjmu a využívání dalšího z vybraných produktů skupiny ČS.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 10. 11. 2022 | 1 komentář
Spojení Equa bank a Raiffeisenbank vrcholí. Co všechno se pro klienty změní? V čem si polepší, v čem pohorší a co by si měli v nejbližších dnech pohlídat?
Co se děje | Petr Kučera | 23. 11. 2022
Před dvěma lety to byl odvážný průlom na trhu: Kdo nepřejde na potvrzování v mobilní aplikaci, připlatí si. Teď Raiffka připouští, že zbývající klienty už stejně nepřesvědčí. Pro zpřísnění se mezitím rozhodly další banky, nejdůraznější je Moneta.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 11. 2022 | 8 komentářů
Výběr kreditkou z bankomatu je za běžných podmínek nevýhodný. Banky si za něj účtují buď vyšší poplatek, nebo ho hned úročí, někdy i obojí současně. ČSOB teď u všech karet umožní půjčit si hotovost bez navýšení a bez omezení počtu výběrů.
Co se děje | Olga Skalková | 4. 1. 2023
Po Komerční bance a Modré pyramidě potrestala ČNB také UniCredit Bank. Ministerstvo financí přitom už chystá změnu zákona, aby si banky při předčasném splacení úvěru mohly účtovat víc než dosud.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 1. 2023 | 5 komentářů
Klienti České spořitelny mohou nově obchodovat s akciemi, certifikáty a ETF v elektronickém bankovnictví George – přes počítač i přes mobil.
Když se řekne | Olga Skalková | 28. 3. 2023 | 1 komentář
Smí obchodník stanovit minimální limit pro platbu kartou? Může zavést příplatek za bezhotovostní platbu, nebo naopak odměnu za úhradu v hotovosti? Vysvětlíme to.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 4. 2023 | 1 komentář
Klienty Komerční banky čeká postupný přechod do nového internetového a mobilního bankovnictví. Zatím je dostupné jen pro nové zájemce, stejně jako nové typy běžných účtů.
Rozhovor | Olga Skalková | 26. 4. 2023 | 1 komentář
Komerční banka minulý týden spustila nový bankovní systém, který propaguje jako příchod nové éry bankovnictví. Popsali jsme ho v aktuálním článku, na který teď navazujeme rozhovorem. O převodu stávajících klientů na nové elektronické bankovnictví i o dalších novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva a vrchním ředitelem retailového bankovnictví KB.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 6. 2023
Komerční banka, Moneta, Air Bank a UniCredit sdílejí síť bankomatů zatím jen pro výběry hotovosti. Teď společně potvrdily, že ji rozšíří i pro vklady – ale až začátkem příštího roku.
Co se děje | Petr Kučera | 17. 7. 2023
Fio banka přestane blokovat 100 Kč – nebo třeba i 240 Kč – na běžném účtu. Na spořicím účtu podmínka minimálního zůstatku nekončí.
Rozhovor | Olga Skalková | 20. 7. 2023 | 7 komentářů
Jan Sadil, dříve šéf Hypoteční banky a člen představenstva ČSOB, od letoška vede skupinu JRD, která se věnuje developmentu. Bankovní trh ale pořád sleduje. V rozhovoru jsme si povídali hlavně o budoucnosti hypoték, které jsou pro Sadila podle jeho slov srdcovou záležitostí.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 7. 2023 | 11 komentářů
Bez aplikace si připlatíte. SMS pro potvrzení plateb v internetovém bankovnictví už nebude zadarmo. Nový ceník ČSOB přináší i další změny: zdražení služeb na pobočkách, papírových výpisů, dotazu na zůstatek v cizím bankomatu nebo vkladu hotovosti třetí osobou.
Co se děje | Petr Kučera | 26. 8. 2023 | 2 komentáře
Klienti si od listopadu připlatí za ověřovací a informační SMS, papírové výpisy, platební příkazy na pobočce, některé výběry z cizích bankomatů a některé zahraniční platby. Změny se dotknou i dětských účtů.
Aktuality | Olga Skalková | 6. 9. 2023 | 1 komentář
Víc bankomatů v místech, kde se lidé pohybují, by uvítalo 45 procent Čechů. Vyplývá to z průzkumu společnosti STEM/MARK pro společnost Euronet, provozovatele bankomatů.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 9. 2023 | 19 komentářů
Další dvě banky zavedou poplatek za potvrzovací SMS k internetovému bankovnictví. Chtějí klienty přesvědčit, aby začali využívat aplikaci v chytrém mobilu. Začíná se mluvit také o zastaralosti samotného internetového bankovnictví.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 10. 2023 | 7 komentářů
Klienti České spořitelny dostanou v nejbližších dnech oznámení o novém ceníku. Má je hlavně motivovat k využívání digitálních a bezhotovostních služeb, říká banka.
Aktuality | Olga Skalková | 17. 10. 2023 | 2 komentáře
Už třetím rokem si čeští obchodníci, u kterých se zatím nedá platit kartou, můžou říct o platební terminál zdarma. Na půl roku, na zkoušku.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 10. 2023 | 5 komentářů
Raiffeisenbank od Nového roku změní sazebník poplatků a obchodní podmínky. Týká se to hlavně účtů převedených z Equa bank, kterou předloni koupila. Některé změny se dotknou i účtů sjednaných přímo v Raiffce.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 10. 2023
Třetí největší banka v Česku od Nového roku mění sazebník poplatků a obchodní podmínky. Pro většinu klientů nejde o zásadní změny – dotknou se hlavně těch, kteří si ještě nechávají posílat výpisy poštou nebo chodí zadávat platby na pobočku.
Když se řekne | Olga Skalková | 3. 11. 2023
Vysoké poplatky za převody eur v rámci EU musely před čtyřmi lety skončit. Unijní nařízení srovnalo jejich cenu s domácími platbami. U dvou bank ale může klienty zaskočit, že zvýhodněné SEPA platby se netýkají celé oblasti SEPA, kam patří třeba i Švýcarsko nebo Velká Británie.
Co se děje | Petr Kučera | 15. 11. 2023 | 1 komentář
Za nedodržení smlouvy bude klientům hrozit výrazně vyšší sankce než dosud. Na druhou stranu se rozšíří okruh situací, kdy lze hypotéku předčasně splatit zdarma.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 12. 2023 | 1 komentář
Banka chce motivovat klienty k využívání digitálních a bezhotovostních služeb. Od 26. ledna zdraží potvrzovací SMS, servisní služby na pobočkách nebo papírové výpisy.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 1. 2024 | 6 komentářů
O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci vyzkoušeli: neumí ani některé funkce, které zvládala ta dřívější.
Co se děje | Pavla Adamcová | 27. 2. 2024 | 2 komentáře
Síť bankomatů Euronet v Česku strhává lidem poplatek za službu, kterou si ve skutečnosti neobjednali – nebo ji nakonec ani nedostali. Některým velkým bankám se takové klamání jejich klientů nelíbí a chtějí po Euronetu nápravu.
Stránka 9/10