Spořitelna zjednoduší podmínky pro Plus účet bez paušálu
Co se děje | Petr Kučera | 20. 10. 2022 | 1 komentář
![Spořitelna zjednoduší podmínky pro Plus účet bez paušálu](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/412093.jpg)
Od února 2023 stačí čtyři platby kartou za měsíc. Odpadne podmínka pravidelného příjmu a využívání dalšího z vybraných produktů skupiny ČS.
Bankovní poplatky jsou platby, které si banka účtuje za poskytování finančních služeb a transakcí. Služby, za které jsou účtovány bankovní poplatky, zahrnují například vedení účtu, výběry hotovosti nebo převody peněz. Bankám pomáhají tyto poplatky pokrýt náklady vznikající při provozu.
Další články na téma bankovní poplatky najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti |
chronologicky |
hodnocení
Co se děje | Petr Kučera | 20. 10. 2022 | 1 komentář
Od února 2023 stačí čtyři platby kartou za měsíc. Odpadne podmínka pravidelného příjmu a využívání dalšího z vybraných produktů skupiny ČS.
Když se řekne | Petr Kučera | 13. 10. 2022
Už jenom jediná banka vám nedovolí, abyste se na běžném nebo spořicím účtu dostali na nulu. Fio trvá na minimálním zůstatku 100 korun, u eurových účtů 10 eur. Jiné banky už takovou povinnost postupně zrušily. Skončit s ní plánuje i Fio.
Když se řekne | Olga Skalková | 10. 10. 2022
Možná se vám postupně hromadí zbylé drobné z nákupu. Nebo každý týden spoříte třeba padesátikorunu. Nebo třeba dostáváte mince při podnikání. Ve všech případech časem narazíte na otázku: Kam s nimi?
Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Aktuality | Petr Kučera | 6. 9. 2022 | 4 komentáře
Státní podnik Česká pošta od začátku října zpoplatní službu SIPO i pro lidi, kteří platí bezhotovostně formou inkasa z bankovního účtu.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 8. 2022 | 3 komentáře
Pravidla pro předčasné splacení úvěru na bydlení mají být jasnější. Ministerstvo financí vychází vstříc bankám, podle kterých dosavadní podmínky jednostranně zvýhodňují dlužníky.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 8. 2022 | 1 komentář
Stavební spořitelna Modrá pyramida ze skupiny Komerční banky prohrála další spor o nepřiměřeně vysoký poplatek, který účtovala klientům za předčasné doplacení hypotéky. Jde o průlomové rozhodnutí: o případu totiž poprvé rozhodoval soud, nikoliv „jen“ finanční arbitr nebo Česká národní banka.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Rozhovor | Olga Skalková | 1. 8. 2022 | 9 komentářů
Skupina PPF, majitel Air Bank, v květnu nečekaně odstoupila od dohody s Monetou o fúzi obou bank. Co to znamená z pohledu chystaných novinek pro klienty? O dalších plánech jsme mluvili s Filipem Zavřelem, vedoucím oddělení nazvané Každodenní služby.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 7. 2022 | 21 komentářů
ČSOB od listopadu zpřísní podmínky pro bezplatné využívání jejího prémiového bankovnictví. Nejde o zásadní omezení: stačí třikrát v každém měsíci zaplatit kartou.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 7. 2022 | 11 komentářů
O nevýhodném kurzu při využití DCC jste už nejspíš slyšeli. Jenže když tuhle „službu“ odmítnete, můžete si z některých zahraničních bankomatů vybrat jen s příplatkem. Tuzemské banky s tím prý nemůžou nic dělat, většina z nich se ale vůči turistům v Česku chová stejně.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 6. 2022 | 15 komentářů
Dobrá zpráva před dovolenou v cizině: Česká spořitelna se přidává k menším bankám a ukazuje, že platební kartu lze před nechtěnou službou chránit líp.
Co se děje | Olga Skalková | 14. 6. 2022 | 2 komentáře
Spojená síť přinese výhody hlavně těm klientům, kteří zatím neměli výběry z konkurenčních bankomatů zdarma. Ve druhé fázi budou dostupnější i vkladomaty.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 6. 2022 | 6 komentářů
„Vzhledem k aktuální celosvětové situaci dochází k navýšení nákladů na materiály a služby jak na našich pobočkách, tak i u našich dodavatelů,“ vysvětluje banka.
Co se děje | Olga Skalková | 6. 6. 2022 | 10 komentářů
Komerční banka spustila kampaň za sdílení bankomatových sítí. Pomohlo by to klientům i samotným bankám, říká. Jak na to reaguje konkurence?
Jak na to | Jiří Hovorka | 5. 5. 2022 | 2 komentáře
Když ztratíte kartu, můžete na novou čekat až týden a ještě za ni zaplatit několik stovek. Nebo taky ne. Prošli jsme podmínky podle bank.
Když se řekne | Olga Skalková | 4. 5. 2022 | 34 komentářů
Skoro každá chce být digitálním lídrem. Když ale přijde na rušení účtu, najednou je elektronické bankovnictví k ničemu. Nezměnily to ani dva roky s covidem.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 4. 2022 | 155 komentářů
Klienti mladší 70 let, kteří nevyužívají aplikaci George klíč, si od poloviny roku připlatí. Zjišťovali jsme plány konkurentů.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2022 | 173 komentářů
Zpoplatnění ověřovacích SMS je nejvýraznější změnou v novém sazebníku. Připlatí si také zájemci o papírové výpisy.
Co se děje | Olga Skalková | 22. 3. 2022 | 6 komentářů
Klienti ČSOB nebudou moct od července zadávat platební příkazy přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušila UniCredit Bank.
Aktuality | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 10 komentářů
Stavební spořitelna Modrá pyramida, která patří do skupiny Komerční banky, dostala od České národní banky pokutu pět milionů korun za porušení zákona o spotřebitelském úvěru. Jde o první sankci od regulátora kvůli účtování nepřiměřeně vysokých poplatků za předčasné splacení hypotéky či úvěru ze stavebního spoření.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 18 komentářů
Dubnová změna sazebníku nepotěší hlavně klienty, kteří chodí na pobočku. Radost ale může udělat dětem.
Aktuality | Petr Kučera | 10. 1. 2022 | 7 komentářů
Klienti Fio banky mohou mít nově všechny výběry z bankomatů zcela bez poplatku, a to v Česku i v zahraničí. Ovšem jenom s kartou značky Visa (varianta Classic k osobnímu účtu nebo Business k podnikatelskému). Její vydání je nově bez poplatku – až na výjimky, o nichž si napíšeme za chvíli.
Aktuality | Jiří Hovorka | 21. 12. 2021 | 13 komentářů
Fio banka se v předchozích hodinách potýkala s technickou chybou. Klientům strhávala i tisíce korun za vnitrobankovní poplatek. Banka na chybu upozornila na sociálních sítích a klientům se za ni omluvila. Zároveň slíbila, že jim nesprávně stržené peníze vrátí.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 12. 2021 | 13 komentářů
Nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2021 je za výběr z bankomatu vlastní banky. Rozhodla o tom anketa webu BankovniPoplatky.com. Letos poprvé hledala také nejabsurdnější bankovní postup – tím se stala výpověď či omezení služeb při neaktualizaci osobních údajů klienta.
Co se děje | Olga Skalková | 4. 11. 2021 | 6 komentářů
V západní Evropě přibývá snah o sdílení bankomatů. Cílem je, aby bankám klesly náklady bez dopadu na dostupnost hotovosti pro klienty. O sdílení sítí začínají debatovat i některé tuzemské banky. Ve hře je i výběr přes aplikaci bez použití karty.
Co se děje | Petr Kučera | 2. 11. 2021 | 5 komentářů
Hlavní novinky od listopadu: K účtu dostanete i druhou kartu zdarma. Skončí minimální zůstatek, který blokoval 200 korun. Výběry ze všech bankomatů budou bez poplatku i u dětských účtů. Zdraží informační SMS, papírové výpisy nebo prioritní platby. Prodlouží se lhůta pro zadání standardní platby.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 11. 2021 | 9 komentářů
Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.
Když se řekne | Olga Skalková, Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 14 komentářů
Že je posílání peněz do ciziny – mimo eurových plateb v rámci SEPA prostoru – drahé, nejspíš tušíte. Zaskočit vás ale může i výše poplatků za převod dolarů z jedné české banky do jiné, přestože oba účty jsou navíc ve stejné měně.
Stránka 2/10