Články | Lukáš Půda | 23. 3. 2001
![Maloměšťáci nemají šanci]()
Pokud dnes žádá klient u Citibank o vydání kreditní karty a bydlí přitom na malém městě, má smůlu. Banka totiž produkt poskytuje pouze klientům majícím bydliště či práci v jednom z devíti vyvolených měst. Dříve inzerovaná snaha Citibank o vstup do retailového bankovnictví tak vyznívá poněkud komicky.
Co se děje | Zdeněk Bubák | 31. 1. 2012 | 3 komentáře
![Finanční produkt roku 2011. Nová soutěž má vítěze]()
Známe všech pět vítězů prvního ročníku nové soutěže Finanční produkt roku. Soutěžilo se v kategoriích běžný účet, spořicí účet, půjčka, hypotéka a investiční životní pojištění. Vyhlášení je právě dnes!
Komentář | Radek Petráš | 8. 6. 2011 | 21 komentářů
![České banky na stáži v zahraničí]()
V první lavici plastelínový pán ve žluté košili, vedle Tomáš s červenou bouřkou a hned za nimi paní, co kazí v divadle Shakespeara. A další studentíci. „Pomalu končí doba, kdy jste mohli klienty odrat o tři tisíce ročně za běžné transakce, aniž byste o něj přišli,“ říká učitel s anglickým přízvukem.
Rozhovor | Světlana Rysková | 14. 3. 2011 | 7 komentářů
![Není důvod, proč by pojištění bankovních vkladů měli platit klienti]()
Od letošního roku se zvýšila ochrana vkladů v bankách. Výkonná ředitelka Fondu pojištění vkladů Renáta Kadlecová se domnívá, že toto opatření banky zvládnou bez problémů. Některé další požadavky Evropské komise na zvýšení ochrany klientů by však byly příliš nákladné a v českých podmínkách těžko uskutečnitelné.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 2. 9. 2009 | 17 komentářů
![Nejlevnější účty: i letos konkurenci válcuje mBank a menší banky]()
Kdo hledá nejlevnější bankovní účet, měl by jít do malých bank, zjistil i letos průzkum serverů peníze.cz a bankovnipoplatky.com, který hledal nejvýhodnější účet pro běžného bankovního klienta. Velké banky opět propadly.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 7 komentářů
![Úspory Čechů leží často jen ladem]()
České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.
Články | Petr Fejtek | 10. 1. 2002
![Také vyhazujete tisícikoruny do popelnic?]()
Patříte také mezi tyto pitomce? Plačte, ale stydět se nemusíte. Hlupáků je u nás totiž většina. Jen málokdo umí počítat a i kdo zvládá procenta, nechápe souvislosti.
Články | Tomáš Prouza | 9. 1. 2002
![Vše pro klienta]()
Správná banka by se měla o klienta postarat od kolébky do hrobu a dát mu vše, nač pomyslí. Českým bankám pomalu končí čas konsolidace a nastává to, o čem se již dlouho mluví – nesmlouvavý boj o klienta.
Články | Petr Vykoukal | 24. 5. 2001
![Obsluha ve Spořitelně se zlepšuje, Obchodní banka propadla]()
Nejhůře vás obslouží v ČSOB. Alespoň to tvrdí průzkum, který pro společnost Accenture provedla agentura Incoma Research. V minulém kole dopadla nejhůře Česká spořitelna, v tomto skončila o prsa druhá za Komerční bankou a dosáhla tak ze všech hodnocených bank největšího zlepšení služeb za uplynulých devět měsíců.
Co se děje | František Mašek | 22. 9. 2010 | 1 komentář
![Hledáte nejlepší úročení svých peněz? Bankbook vám pomůže, zázraky ale nečekejte]()
Kdo chce co nejlépe zúročit peníze na termínovaném vkladu či spořicím účtu bank a kampeliček, má nově možnost porovnat jejich nabídky při internetové aukci na serveru Bankbook. Lepší úroky, než banky dosud nabízejí, ale nečekejte.
Co se děje | Věra Tůmová | 23. 9. 2008
![Složité bankovní poplatky už jde propočítat na bankovních kalkulačkách]()
Společný průzkum serverů Penize.cz a www.bankovnipoplatky.com o nesrozumitelných a složitých poplatcích bank nutí finanční instituce k zprůhledňování informací o poplatcích. Banky a družstevní záložny už začínají na své stránky přidávat kalkulátory bankovních poplatků.
Články | Alena Urubková | 25. 3. 2002
Díky zajímavé a výhodné kombinaci několika finančních produktů a služeb v balíčku PROFIKONTO mohou menší a střední podniky a podnikatelé získat u Raiffeisenbank a. s. výhodnou nabídku pokrývající komplexně jejich potřeby. Zajímavé cenové zvýhodnění některých služeb a produktů samotné Raiffeisenbank je doplněno o slevy na pojišťovací a leasingové produkty partnerských společností v rámci finanční skupiny Raiffeisen.
Články | Dušan Hradil | 8. 3. 2002
![Čas karty kreditní]()
Debetní platební kartu má téměř každý klient banky, kreditní karta se zatím u nás moc nezabydlela. Její čas však přichází, letos má totiž zažít svůj boom. První díl seriálu o kreditních kartách právě začíná.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
![Vyšší poplatky za nižší úroky]()
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Články | Pavel Pršala | 2. 2. 2001
![Nesnášet vejce do jednoho hnízda]()
Představme si, že jsme se již rozhodli nenechávat věci náhodě a chceme si vytvářet rezervy pro životní situace, ve kterých nám operativní hotovost na běžném účtu nebude stačit. Stojíme ale před dalším rozhodnutím – kam, do jakých produktů své peníze ukládat? Neprodělám?
Aktuality | Petr Kučera | 11. 11. 2019
![Máte zablokovaný účet. Na klienty bank útočí podvodné SMS]()
Česká spořitelna varuje před podvodnými SMS, které žádají klienty bank, aby na webu vyplnili údaje do svého internetového bankovnictví.
Aktuality | Petr Kučera | 9. 10. 2019
![Do systému okamžitých plateb se zapojila i PPF banka]()
Okamžité platby už můžou přijímat i klienti PPF banky. Stala se tak šestou v Česku, která se do systému zapojila (po Air Bank, České spořitelně, Creditas, Komerční bance a Raiffeisenbank).
Jak na to | Michaela Kadlecová | 30. 5. 2011 | 12 komentářů
![Ať žije dobírka! Z placení přes internet mají Češi pořád hrůzu]()
Internetových obchodů u nás stále ještě přibývá, naučili jsme se v nich nakupovat a baví nás to. Pozoruhodné ovšem je, že favoritem pro platby za tyto nákupy zůstává starodávná dobírka. Mnozí Češi totiž mají obavy z elektronického placení přes internet – nezdá se jim bezpečné. Jsou jejich obavy opodstatněné?
Očima expertů | Petr Novotný | 1. 4. 2011 | 9 komentářů
![Očima expertů: kam investovat na rok, kam na pět let]()
Dokud nemáte nic, je vám na světě blaze. Jak ale jednou přijdou peníze, začínají starosti: jak se o ně postarat, kam je investovat, aby nechřadly a rozmnožovaly se. Co radí experti?
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 3. 11. 2010 | 4 komentáře
![Začíná VI. ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek]()
Bankovní poplatky jsou v Česku předmětem rozsáhlých diskusí i emocí. Využijte proto možnost tipovat do konce listopadu v rámci tradiční ankety ty nejvíce absurdní!
Recenze | Věra Tůmová | 25. 5. 2010 | 3 komentáře
![Unikátní spoření UniCredit Bank: Od určité částky zhodnocení klesá]()
Spořílkové v Česku mají další místo, kam dávat úspory. UniCreditBank přišla s novým spořicím kontem. Od určité vložené částky nabízí zajímavé zhodnocení, ale až přestane platit nynější akce, seberou část výnosu poplatky za vedení účtu. Dali jsme tomuto produktu tři hvězdičky.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 26. 4. 2010 | 2 komentáře
![Vklady v českých bankách budou více chráněny]()
Od roku 2011 se v Česku zvýší limit pro pojištění bankovních vkladů z dosavadních 50 tisíc na 100 tisíc eur, tedy podle současného kurzu na téměř 2,6 milionu korun.
Články | Dušan Hradil | 21. 6. 2001
![Platíme na cestách]()
Blíží se čas dovolených a mnozí z nás si lámou hlavu, zda vzít s sebou hotovost, platební kartu nebo se spolehnout na cestovní šeky. Protože každý způsob má své klady i zápory, nabízíme vám přehled poplatků a výhod jednotlivých platebních nástrojů.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 10. 2019
![KB zlevní výběry z bankomatů v Evropě, zdraží pobočky]()
Vysoké příplatky za takzvané SEPA převody přestane Komerční banka vybírat od 15. prosince – tedy v poslední možný den, který pro zlevnění stanovilo nařízení Evropské unie. Vyplývá to ze změn sazebníku, o němž informovala klienty.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 3. 2012 | 14 komentářů
![Kvalitní bankovní služby? Zatím jen zbožné přání]()
Už jste někdy od Čecha slyšeli upřímně zamýšlenou větu: „Jsem spokojený bankovní klient“? Já ne. I když v posledních letech nastal určitý posun k lepšímu, k ideálu máme ještě hodně daleko.
Co se děje | František Mašek | 28. 4. 2011 | 19 komentářů
![Nejlepší život s Best Life? ČNB varuje!]()
Potřebujete peníze, chcete vypovědět životní pojištění nebo hledáte zajímavou investici? Pardubická firma Best Life nabízí odkup životního pojištění až za trojnásobek odkupní hodnoty! Nabídka je to zajímavá – neméně zajímavé ale je, že před aktivitami firmy varovala Česká národní banka.
Komentář | Tomáš Prouza | 9. 3. 2011 | 21 komentářů
![Nevyhazujte peníze oknem! Poradíme, jak ušetřit]()
Je to zvláštní paradox – peníze milujeme, chceme je, ale přitom se o ně moc nestaráme. Necháváme je ležet bez užitku, neříkáme jim, co mají dělat, utrácíme je za falešný pocit jistoty místo toho, abychom věděli, co je důležité a bez čeho se obejdeme.
Co se děje | František Mašek | 19. 1. 2011 | 70 komentářů
![Nejvstřícnější bankou je GE Money Bank]()
Češi jsou považováni za konzervativní, což jim ale nijak nebrání v hledání „banky snů“. Často však bohužel spíše teoreticky. Zajímavé vodítko při tomto hledání nabízí projekt nejvstřícnější banka, pojatý šířeji než řada jiných hodnocení. Loni se jí stala GE Money Bank. Jaký je váš favorit?
Jak na to | Patrik Nacher | 18. 8. 2008 | 7 komentářů
![Vyznat se v sazebnících některých bank je téměř nemožné]()
Běžný klient se v bankovních sazebnících vyzná jen sotva. Těžko si tak může spočítat náklady na účet a porovnat je s konkurencí. Vyplynulo to z průzkumu redakce Peníze.cz a serveru www.bankovnipoplatky.com, který hledal nejlevnější účty pro běžné klienty.
Analýza | Jan Stuchlík | 30. 4. 2008 | 2 komentáře
![Vaše banka vás sleduje. Dělá to pro vaše dobro.]()
Proti neoprávněnému nakládání s penězi na běžném účtu se může klient bránit třeba tím, že omezí možnosti, jak s účtem manipulovat. Podvodníky, kteří se i přes tuto bariéru k účtu dostanou a peníze ukradnou, vystopuje bankovní informační systém.