Články | Michal Hazi | 31. 7. 2001
![Individuální přístup ČSOB]()
Máte zájem o některý z původních produktů Československé obchodní banky? Musíte si pospíšit. Banka se totiž těší, až vám nabídne produkty nové. My jsme pobočky patřící do původní sítě navštívili a pokusili se zjistit, zda je možné smlouvu uzavřít.
Články | Dušan Hradil | 3. 5. 2001
![Tajemství šéfa kuchyně]()
Prodej bankovních menu v květnu zahájila GE Capital Bank. Podle zástupců banky jde o koktejly produktů namíchané přesně podle potřeb klientů. Náš pohled pod pokličku napoví, zda přináší menu něco navíc, nebo jde pouze o vnucování služeb, o které zákazníci nemají zájem.
Články | Petr Fejtek | 7. 2. 2001
![Čas ničím nenahradíš]()
Ke svým penězům se chováme přímo macešsky, v tomto směru jsme dokonce nejexotičtější zemí široko daleko – chtělo by se až říci, že když už ne banánovou, tak nějakou bramborovou republikou. Mnohé údaje sice vyvracejí podezření, že ještě lezeme po stromech, ale právě to, jak spravujeme své úspory musí vyděsit každého civilizovaného člověka – jakoby pojem kapitál byl u nás ještě neslýchaný a kapitalismus nevídaný. Je to divné, protože obé běžně fungovalo již před 250 lety. Ledaže bychom stále ještě dali víc na jiný Kapitál, ten Marxův.
Články | Pavel Pršala | 2. 2. 2001
![Nesnášet vejce do jednoho hnízda]()
Představme si, že jsme se již rozhodli nenechávat věci náhodě a chceme si vytvářet rezervy pro životní situace, ve kterých nám operativní hotovost na běžném účtu nebude stačit. Stojíme ale před dalším rozhodnutím – kam, do jakých produktů své peníze ukládat? Neprodělám?
Články | Petr Vykoukal | 23. 10. 2001
Loňský rok v bankovním sektoru proběhl relativně klidně, hlavním tématem byly probíhající privatizace a rostoucí boj o drobné klienty. Jediné „vzrušení“ nastalo v červnu, kdy došlo ke krachu Investiční a poštovní banky.
Články | Daniel Martinec | 17. 1. 2002
![Další typický den v pobočce České spořitelny]()
V jednom z dopisů klientům jsem se dozvěděl, že se "má banka" - Česká spořitelna - dala na cestu transformace, při které změní nejen loga a majitele, ale také chování ke klientům. A tak jsem vyrazil na pobočku. Alespoň zjistím, jak to s tou transformací vypadá.
Články | Evžen Huml | 31. 7. 2007
Analýza | Václav Lorenc | 5. 12. 2011 | 9 komentářů
![Chystá se velká bankovní loupež]()
Loupit se chystají nové banky na českém trhu, loupit budou stávající zákazníky velkých bank. Loupit musí, protože noví zákazníci nerostou na stromech.
Komentář | Vladimír Švorba | 18. 4. 2011 | 24 komentářů
![Kliente, otřes se! Speciální ždímací program pro věrné zákazníky]()
Vážený kliente, jelikož jste naším dlouholetým zákazníkem, dovolte nám naúčtovat Vám speciální příplateček. Naše firma si vzájemného vztahu s Vámi velice váží, věřte nám, že budeme hledět napříště Vás ždímat s ještě větší péčí a ještě důkladněji. Klidně do posledního halíře.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 23. 7. 2011 | 9 komentářů
![Petr Kursa: Bankovní služby? Pořád jezdíme ve stodvacítce]()
Největší hráči bankovního trhu si nás vychovávají tak, abychom nechtěli nic nového. A jelikož je to s naší finanční gramotností bledé, nemají s tím moc práce. „Jestliže nemáme ponětí, co všechno můžeme dostat, tak to prostě nežádáme,“ říká pro Peníze.cz výkonný ředitel společnosti Sardis Petr Kursa.
Banky | Jan Stuchlík | 21. 11. 2007
![Převedení běžného účtu mezi bankami bude jednodušší]()
Změnit banku by už nemusela být noční můra. Peněžní ústavy by měly přechod ke konkurenci samy klientům usnadnit. Třeba tím, že na jejich žádost převedou informace o trvalých platebních příkazech k nové bance.
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
![Zrušení účtu není za hubičku]()
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Články | Ján Rusnák | 11. 11. 2003
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
![Kolik stojí vaše peníze]()
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
![Vyšší poplatky za nižší úroky]()
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 3. 11. 2010 | 4 komentáře
![Začíná VI. ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek]()
Bankovní poplatky jsou v Česku předmětem rozsáhlých diskusí i emocí. Využijte proto možnost tipovat do konce listopadu v rámci tradiční ankety ty nejvíce absurdní!
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 15. 5. 2024
![Ve Sberbank zůstávají miliony korun. Termín pro výplatu se naposledy prodloužil]()
Své vklady ze zkrachovalé banky Sberbank CZ zatím získalo asi devět z celkem 15 tisíc věřitelů, a to v celkové výši 52,9 miliardy korun. Stále ale ještě zbývá vyplatit přes 1,9 miliardy korun, uvedla insolvenční správkyně Jiřina Lužová.
Když se řekne | Roman Baroš | 2. 8. 2011 | 11 komentářů
![Škola finanční gramotnosti: úvod do investování]()
Na účtu peníze nevydělávají, sotva si udrží hodnotu. Rádi byste tedy investovali, ale máte strach a pocit, že investování je výsada bohatých. A nevíte jak na to. Strach mít nemusíte, ani spoustu peněz – investovat se dá od stovky měsíčně. A na informace je tu Škola finanční gramotnosti.
Komentář | Radek Petráš | 8. 6. 2011 | 21 komentářů
![České banky na stáži v zahraničí]()
V první lavici plastelínový pán ve žluté košili, vedle Tomáš s červenou bouřkou a hned za nimi paní, co kazí v divadle Shakespeara. A další studentíci. „Pomalu končí doba, kdy jste mohli klienty odrat o tři tisíce ročně za běžné transakce, aniž byste o něj přišli,“ říká učitel s anglickým přízvukem.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
![Nechoďte do banky, vždyť nemusíte]()
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Michal Hazi | 12. 4. 2001
![Spořitelní i-banking odhalen]()
Česká spořitelna horečnatě dokončuje svoji verzi internetového bankovnictví. V nejbližší době tento přímý kanál zpřístupní všem svým klientům. Redakce serveru Peníze.CZ již nyní přináší přehled o připravované službě a také první snímky stránek, ze kterých je možné se ke službě přihlásit.
Co se děje | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 1 komentář
![Výzkum levných účtů: Volksbank přiznala chybu v sazebníku]()
Ve výzkumu nejlevnějších účtů pro běžné bankovní klienty se umístila Volksbank na šestém místě. Stalo se tak ale chybou v jejím sazebníku. V něm neuvádí, že vybrané Free Konto je určeno pouze pro studenty.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 7 komentářů
![Úspory Čechů leží často jen ladem]()
České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.
Aktuality | Finparáda | 30. 1. 2024 | 2 komentáře
![Finanční produkty roku 2023. Výsledky soutěže webu Finparáda]()
Hledáte nejlepší bankovní účet, spoření, pojištění nebo třeba hypotéku? Inspiraci můžete najít ve výsledcích 13. ročníku soutěže Finanční produkt roku. Tu pořádá analytická společnost Scott & Rose, provozující web Finparáda.cz.
Jak na to | František Mašek | 6. 6. 2011 | 8 komentářů
![Hrou na mrtvého brouka exekutorovi neuniknete]()
Dlužíte na pojistném 50 haléřů? I takovou částku může někdy vymáhat exekutor. Řada exekucí je přitom zbytečná – často stačí pravidelně kontrolovat poštu, platit pokuty, a když přijde nějaká upomínka, nehrát si na mrtvého brouka. Víte, co vám nemůže vzít ani exekutor?
Jak na to | Miroslav Zeman, Patrik Nacher | 23. 9. 2008 | 4 komentáře
![V sazebnících bank se neorientují ani jejich poradci I]()
Bankovní klient, který ví, jaké služby potřebuje, dostane na různých pobočkách České spořitelny jasné doporučení: zřiďte si Osobní účet. Jenže jednotliví poradci účet namíchají různě, což znamená i různě vysoké náklady. Navíc někdy operují se špatnými cenami.
Komentář | Tomáš Prouza | 9. 3. 2011 | 21 komentářů
![Nevyhazujte peníze oknem! Poradíme, jak ušetřit]()
Je to zvláštní paradox – peníze milujeme, chceme je, ale přitom se o ně moc nestaráme. Necháváme je ležet bez užitku, neříkáme jim, co mají dělat, utrácíme je za falešný pocit jistoty místo toho, abychom věděli, co je důležité a bez čeho se obejdeme.
Když se řekne | Zdeněk Bubák | 19. 12. 2011 | 5 komentářů
![SMS a e-maily od bank – kolik za ně platíme?]()
Nejcennější zboží jsou dnes informace. A třeba za bezprostřední informace o tom, co se děje na vašem účtu, zaplatíte asi i rádi. Kolik vás ale tahle hlášení od banky – ať už vám chodí esemeskou či mejlem – stojí?
Články | Filip Holba | 6. 12. 2000
![Žlutá, červená nebo kreditní?]()
Fotbalovému týmu počet udělených žlutých či červených karet moc kreditu nepřidá. Jinak tomu může být v případě karet kreditních, které se u nás začínají rozdávat. Nejen fotbalistům, ale také vám, a někdy i ostatním členům rodiny ji za různých podmínek a s různými výhodami nabízí již sedm hráčů na zánovním kreditním hřišti.
Články | Tomáš Prouza | 9. 1. 2002
![Vše pro klienta]()
Správná banka by se měla o klienta postarat od kolébky do hrobu a dát mu vše, nač pomyslí. Českým bankám pomalu končí čas konsolidace a nastává to, o čem se již dlouho mluví – nesmlouvavý boj o klienta.