Aktuality | Petr Kučera | 9. 10. 2019
Okamžité platby už můžou přijímat i klienti PPF banky. Stala se tak šestou v Česku, která se do systému zapojila (po Air Bank, České spořitelně, Creditas, Komerční bance a Raiffeisenbank).
Jak na to | Michaela Kadlecová | 30. 5. 2011 | 12 komentářů
Internetových obchodů u nás stále ještě přibývá, naučili jsme se v nich nakupovat a baví nás to. Pozoruhodné ovšem je, že favoritem pro platby za tyto nákupy zůstává starodávná dobírka. Mnozí Češi totiž mají obavy z elektronického placení přes internet – nezdá se jim bezpečné. Jsou jejich obavy opodstatněné?
Očima expertů | Petr Novotný | 1. 4. 2011 | 9 komentářů
Dokud nemáte nic, je vám na světě blaze. Jak ale jednou přijdou peníze, začínají starosti: jak se o ně postarat, kam je investovat, aby nechřadly a rozmnožovaly se. Co radí experti?
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 3. 11. 2010 | 4 komentáře
Bankovní poplatky jsou v Česku předmětem rozsáhlých diskusí i emocí. Využijte proto možnost tipovat do konce listopadu v rámci tradiční ankety ty nejvíce absurdní!
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 26. 4. 2010 | 2 komentáře
Od roku 2011 se v Česku zvýší limit pro pojištění bankovních vkladů z dosavadních 50 tisíc na 100 tisíc eur, tedy podle současného kurzu na téměř 2,6 milionu korun.
Články | Dušan Hradil | 21. 6. 2001
Blíží se čas dovolených a mnozí z nás si lámou hlavu, zda vzít s sebou hotovost, platební kartu nebo se spolehnout na cestovní šeky. Protože každý způsob má své klady i zápory, nabízíme vám přehled poplatků a výhod jednotlivých platebních nástrojů.
Co se děje | František Mašek | 22. 9. 2010 | 1 komentář
Kdo chce co nejlépe zúročit peníze na termínovaném vkladu či spořicím účtu bank a kampeliček, má nově možnost porovnat jejich nabídky při internetové aukci na serveru Bankbook. Lepší úroky, než banky dosud nabízejí, ale nečekejte.
Co se děje | Věra Tůmová | 23. 9. 2008
Společný průzkum serverů Penize.cz a www.bankovnipoplatky.com o nesrozumitelných a složitých poplatcích bank nutí finanční instituce k zprůhledňování informací o poplatcích. Banky a družstevní záložny už začínají na své stránky přidávat kalkulátory bankovních poplatků.
Články | Alena Urubková | 25. 3. 2002
Díky zajímavé a výhodné kombinaci několika finančních produktů a služeb v balíčku PROFIKONTO mohou menší a střední podniky a podnikatelé získat u Raiffeisenbank a. s. výhodnou nabídku pokrývající komplexně jejich potřeby. Zajímavé cenové zvýhodnění některých služeb a produktů samotné Raiffeisenbank je doplněno o slevy na pojišťovací a leasingové produkty partnerských společností v rámci finanční skupiny Raiffeisen.
Články | Dušan Hradil | 8. 3. 2002
Debetní platební kartu má téměř každý klient banky, kreditní karta se zatím u nás moc nezabydlela. Její čas však přichází, letos má totiž zažít svůj boom. První díl seriálu o kreditních kartách právě začíná.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Články | Pavel Pršala | 2. 2. 2001
Představme si, že jsme se již rozhodli nenechávat věci náhodě a chceme si vytvářet rezervy pro životní situace, ve kterých nám operativní hotovost na běžném účtu nebude stačit. Stojíme ale před dalším rozhodnutím – kam, do jakých produktů své peníze ukládat? Neprodělám?
Co se děje | Zdeněk Bubák | 31. 1. 2012 | 3 komentáře
Známe všech pět vítězů prvního ročníku nové soutěže Finanční produkt roku. Soutěžilo se v kategoriích běžný účet, spořicí účet, půjčka, hypotéka a investiční životní pojištění. Vyhlášení je právě dnes!
Komentář | Radek Petráš | 8. 6. 2011 | 21 komentářů
V první lavici plastelínový pán ve žluté košili, vedle Tomáš s červenou bouřkou a hned za nimi paní, co kazí v divadle Shakespeara. A další studentíci. „Pomalu končí doba, kdy jste mohli klienty odrat o tři tisíce ročně za běžné transakce, aniž byste o něj přišli,“ říká učitel s anglickým přízvukem.
Rozhovor | Světlana Rysková | 14. 3. 2011 | 7 komentářů
Od letošního roku se zvýšila ochrana vkladů v bankách. Výkonná ředitelka Fondu pojištění vkladů Renáta Kadlecová se domnívá, že toto opatření banky zvládnou bez problémů. Některé další požadavky Evropské komise na zvýšení ochrany klientů by však byly příliš nákladné a v českých podmínkách těžko uskutečnitelné.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 2. 9. 2009 | 17 komentářů
Kdo hledá nejlevnější bankovní účet, měl by jít do malých bank, zjistil i letos průzkum serverů peníze.cz a bankovnipoplatky.com, který hledal nejvýhodnější účet pro běžného bankovního klienta. Velké banky opět propadly.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 7 komentářů
České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.
Banky | Věra Tůmová | 3. 12. 2007 | 8 komentářů
Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.
Články | Jan Heřman | 25. 2. 2002
Úrokové sazby, které banky nabízejí vkladatelům, nejsou žádné terno. Pokud však i vy svěřujete nejraději úspory peněžním domům, vyberte si. Jednotlivé produkty se z hlediska výnosu i likvidity značně liší, dominuje Oranžové konto.
Články | Petr Fejtek | 10. 1. 2002
Patříte také mezi tyto pitomce? Plačte, ale stydět se nemusíte. Hlupáků je u nás totiž většina. Jen málokdo umí počítat a i kdo zvládá procenta, nechápe souvislosti.
Články | Tomáš Prouza | 9. 1. 2002
Správná banka by se měla o klienta postarat od kolébky do hrobu a dát mu vše, nač pomyslí. Českým bankám pomalu končí čas konsolidace a nastává to, o čem se již dlouho mluví – nesmlouvavý boj o klienta.
Články | Petr Vykoukal | 24. 5. 2001
Nejhůře vás obslouží v ČSOB. Alespoň to tvrdí průzkum, který pro společnost Accenture provedla agentura Incoma Research. V minulém kole dopadla nejhůře Česká spořitelna, v tomto skončila o prsa druhá za Komerční bankou a dosáhla tak ze všech hodnocených bank největšího zlepšení služeb za uplynulých devět měsíců.
Co se děje | František Mašek | 13. 9. 2010 | 4 komentáře
Klasický běžný účet, který má k dispozici již 92 procent české populace, postupně nahradily balíčky produktů, které umožňují využívat nejen běžný, ale také spořicí účet, internetové nebo mobilní bankovnictví, případně další služby. Jde jen o to přesně vědět, co klient potřebuje.
Jak na to | Věra Tůmová | 25. 8. 2010 | 12 komentářů
Ani termínované vkladové produkty nenabízejí českým spořílkům závratné zhodnocení. Podobně jako spořicí účty. Někdy je dokonce jejich výnos ještě o dost horší. Jejich výběru je tak třeba věnovat velkou pozornost. Čtenářům nabízíme srovnání termínovaných vkladů v bankách pro 100 tisícikorunový vklad s roční splatností.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 9. 10. 2008 | 6 komentářů
Absurdních bankovních poplatků je zjevně stále dost. Od 1. října lze nominovat adepty na letošní titul nejabsurdnější bankovní poplatek. Za necelé dva týdny klienti upozornili několik opravdu pozoruhodných výmyslů českých bank.
Články | Evžen Huml | 31. 7. 2007
Články | Dušan Hradil | 22. 2. 2002
Téměř každý klient banky má svoji platební kartu. Dynamicky se vyvíjí nejen počet vydaných karet a možnosti placení, ale také poplatky. Pojďte s námi na malý exkurz do trendů světa platebních karet.
Články | Lukáš Půda | 23. 3. 2001
Pokud dnes žádá klient u Citibank o vydání kreditní karty a bydlí přitom na malém městě, má smůlu. Banka totiž produkt poskytuje pouze klientům majícím bydliště či práci v jednom z devíti vyvolených měst. Dříve inzerovaná snaha Citibank o vstup do retailového bankovnictví tak vyznívá poněkud komicky.
Jak na to | Miroslav Zeman, Patrik Nacher | 23. 9. 2008 | 4 komentáře
Bankovní klient, který ví, jaké služby potřebuje, dostane na různých pobočkách České spořitelny jasné doporučení: zřiďte si Osobní účet. Jenže jednotliví poradci účet namíchají různě, což znamená i různě vysoké náklady. Navíc někdy operují se špatnými cenami.
Co se děje | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 1 komentář
Ve výzkumu nejlevnějších účtů pro běžné bankovní klienty se umístila Volksbank na šestém místě. Stalo se tak ale chybou v jejím sazebníku. V něm neuvádí, že vybrané Free Konto je určeno pouze pro studenty.