Očima expertů | Gabriel Pleska, Ondřej Tůma | 26. 9. 2014 | 10 komentářů
Prodej bankovních produktů a pojistek. Prodej spotřebního zboží, vymáhání pohledávek, Poštovní lékárna… Česká pošta dostane občas sodu, že se věnuje i jinému byznysu než doručování. Nebo spíš za to, jak se mu věnuje. Pošta říká, že by byl hřích nevyužít sítě, kterou má k dispozici, a především – že se jen poštovními službami neuživí. Jak by si na sebe měla vydělávat?
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Co se děje | Michal Chleboun | 2. 10. 2012 | 28 komentářů
Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.
Otázka dne | František Mašek | 20. 9. 2010 | 1 komentář
Počet stížností, které řešil v letošním 1. pololetí Český telekomunikační úřad, vzrostl v 1. pololetí o pětinu. Víte, na co si lidé nejvíce stěžovali? Tipněte si a dozvíte se více!
Když se řekne | Jana Divinová | 7. 2. 2023
Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.
Co se děje | Petra Dlouhá | 19. 3. 2014 | 1 komentář
Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Aktuality | Jana Divinová | 28. 6. 2023
Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 9. 5. 2023
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vylepšil vizualizační nástroj VPortal. Ten slouží uživatelům jako pomůcka při porovnání kvality telekomunikačních služeb v Česku.
Co se děje | Monika Veselíková | 18. 10. 2016 | 5 komentářů
Český telekomunikační úřad nepřiznal společnosti T-Mobile nárok na nezaplacené smluvní pokuty. Operátor proto stáhl z úřadu zbývající návrhy na vydání rozhodnutí a dluhy začal vymáhat na vlastní pěst – prostřednictvím inkasních agentur. Ty teď straší dlužníky exekucí a zabavováním majetku.
Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů
Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 2. 2024
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů
Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 43 komentářů
Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 3. 2023
Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 31. 3. 2023
Kde od července skončí pobočky České pošty? Hlavně ve velkých městech. Naopak ani jedna se nemá rušit v obcích, kde je pošta jen jedna, a v obcích pod 2500 obyvatel.
Co se děje | Gabriel Pleska | 16. 5. 2023
Státní podnik chce 300 poboček zavřít hned na začátku prázdnin. Původní seznam rušených pošt se ale změnil. Došlo i na vesnice.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 26. 4. 2024
Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v červnu a červenci spustí nová opatření v boji proti takzvanému spoofingu – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.
Aktuality | Jana Divinová | 19. 12. 2022
Čtyři operátoři – O2, T-Mobile, Vodafone a Poda – budou od ledna nabízet cenově zvýhodněné telekomunikační služby včetně internetu nejen zdravotně postiženým jako dosud, ale také lidem s nízkými příjmy. Maximální výše slevy je 200 korun na měsíc.
Co se děje | Jana Divinová | 3. 4. 2023 | 3 komentáře
Podvodníci dokážou zfalšovat telefonní číslo tak, aby vypadalo třeba jako z vaší banky nebo z úřadu. Takové triky jsou mnohem nebezpečnější, než když vám někdo špatnou češtinou píše nelogické pokyny z podivné adresy. Mobilní operátoři teď zkoušejí první řešení, jak hovorům z podvržených čísel zabránit.
Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů
Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.
Aktuality | Jiří Hovorka | 19. 2. 2020 | 14 komentářů
Česká pošta od začátku února zavedla dvourychlostní doručování zásilek. Za rychlejší si připlatíte. Koupit dražší známku ale nestačí. Český telekomunikační úřad, který činnost pošty dozoruje, upozornil, že je třeba dopis ještě speciálně označit.