Články | Filip Holba | 5. 12. 2000
![On the road…]()
"Lééétenky konkordem do Ňúú Jorkúú za devadesát tisíc!" "Péééking za deset pro dva!" "Do celého světa nejlevněji s námi!" Jako na istanbulském bazaru se můžete cítit, vkročíte-li do rozbouřených vod leteckých společností, charterů, cestovních kanceláří a vzdušného stopování. Přestože evropskou oblohu denně křižuje méně letadel než je tomu s širým nebem americkým, je dobré vědět, u jakého krámku se na velkém leteckém tržišti zastavit a jaké služby požadovat.
Články | Monika Brázdilová | 13. 12. 2000
![Prodloužit si život]()
Co má podle Vás společného sto kusů halenek ze sekáče se třemi menšími lahvičkami dámského parfému Hugo Boss a tkaničkami do kožených botasek Hermes? Pět tisíc korun! Taková je totiž přibližná cena každé z těchto položek. Pro někoho malé peníze, pro jiného měsíční výplata. Každopádně dost na to, aby doma ležely pod matrací a nejspíš málo na návštěvu brokerské firmy. Hledali jsme způsob, jak inteligentně tuto částkou zhodnotit a zjistili jsme, že co člověk, to originální řešení.
Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
![Abyste v létě nestrávili dovolenou zase na letišti]()
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
![V cestovkách se k zákazníkům chovají lépe]()
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
![Paegas pomáhá Maximovi]()
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | Lenka Fialová | 12. 7. 2001
![Peníze nejsou všechno]()
Co byste řekli tomu, že s podpisem pracovní smlouvy získáte víc než jen hromadu povinností a zodpovědnosti? Třeba auto, abyste nemuseli do práce městskou hromadnou dopravou. Byt nebo výhodně úročenou půjčku na byt. Telefon, týden dovolené navíc a zaplacenou letenku! Permanentku do posilovny a volňásky do divadla. Zaměstnanecké akcie nebo penzijní připojištění, které budou přinášet rentu, když vy sami na práci nebudete muset ani pomyslet. Sen nebo skutečnost?
Články | Eva Hníková | 3. 12. 2001 | 1 komentář
![Staňte se milionářem]()
Nadprůměrný výdělek, pracovní doba dle vašich potřeb, odměna až 50 000 korun měsíčně… lákají do blíže neurčené práce inzeráty na internetu či v denním tisku. Rozhodla jsem se zjistit, zda na vás opravdu čekají slibované hromady peněz, nebo se jedná jen o reklamní trik.
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
![Dovolenou za vlastní či na dluh?]()
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?
Články | Jiří Pospíšil | 18. 4. 2005
![Akcie: týden se sestupným trendem]()
Burzy na začátku týdne vzrostly na základě zveřejněného zápisu Fedu, který prozradil, že se úrokové sazby nebudou zvyšovat rychlejším tempem. Nižší než předpokládaný růst maloobchodních tržeb ovšem znamenal následný pokles, sestupný trend pak přetrval po celý týden.
Články | Dana Chytilová | 9. 6. 2006
![Než si koupíte zájezd...]()
Vybrali jste si z katalogu cestovní kanceláře hotel s výhledem na moře? Myslíte si, že v něm strávíte krásnou dovolenou? Aby tomu tak skutečně bylo, měli byste jít do cestovní kanceláře vyzbrojeni informacemi. Poradíme vám, na co si dát ve smlouvě pozor a jak je to se stornem zájezdu.
Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším]()
Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci mají nárok i cestující, kterým se zpozdil let, nebo jejich letadlo vůbec neodstartovalo.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
![DOVOLENÁ 2007: Co dělat, když v zahraničí onemocníte, ztratíte doklady nebo peníze]()
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Pojišťovny | Táňa Chadrabová | 26. 7. 2007
![Klientům krachující CK I' m travelling vrátí peníze Česká pojišťovna]()
Zákazníci cestovní kanceláře I´m travelling, která zkrachovala, se musí se žádostí o vrácení peněz za neuskutečněné nebo částečně uskutečněné zájezdy obrátit na Českou pojišťovnu, u níž byla kancelář pojištěna proti úpadku.
Cestování | Jan Pekař | 28. 8. 2007
![Česko si oblíbili turisté z Ruska]()
Do Česka cestuje každým rokem stále více turistů. Zvyšuje se i počet Čechů, kteří jezdí na výlety a dovolené v tuzemsku. Přesto je tento trend ve srovnání se zahraničím pomalý. Jezdí k nám méně Západoevropanů a naopak více lidí z východu, především z Ruska. Snižující se počty turistů ze západní Evropy jsou pro cestovní kanceláře i hotely zklamáním.
Akcie | Pavel Slavík | 27. 11. 2007
![Akcie: Americký černý týden]()
Pražská burza se v tomto týdnu podívala na nejnižší úrovně
za poslední tři měsíce. Index PX po více jak dvouprocentním poklesu z
minulého týdne oslabil o dalších téměř 1,5 procenta.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 6. 2. 2008 | 9 komentářů
![Triky při prodeji letenek hned tak neskončí]()
Na reklamním plakátu letenka za korunu, ve skutečnosti díra v peněžence v řádu tisíců. Přesně to, lze označit za klamavou cenu. Podobné praktiky jsou přitom běžné jak u leteckých společností, tak u cestovních kanceláří. Zakročit proti nim už chtějí nejen spotřebitelské organizace, ale i politici.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 28. 5. 2008 | 18 komentářů
![Jak ušetřit při nákupu dovolené desítky tisíc korun]()
Nakupovat zájezdy u německých cestovních kanceláří je v Česku čím dál populárnější. U dovolených v exotičtějších zemích tak lze ve srovnání s cenami českých cestovek ušetřit desítky tisíc korun. Navíc německé kanceláře udávají na rozdíl od těch českých konečnou cenu.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
![Jak si cestovky pohrávají s klienty]()
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.
Co se děje | František Mašek | 22. 2. 2010
![Rating cestovek: Počkejte si až do příštího roku]()
Klienti cestovních kanceláří se budou muset při jejich výběru dál spoléhat na vlastní úsudek. Hodnocení kvality cestovních kanceláří, po kterém volá veřejnost kvůli krachu či potížím některých cestovek, bude připraveno až v roce 2011.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 13. 5. 2010 | 1 komentář
![Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše]()
Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?
Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře
![Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.]()
I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
![Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?]()
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Jak na to | Ondřej Tůma | 30. 12. 2010
![Jak si správně vybrat zimní dovolenou?]()
Zimní sezóna je již v plném proudu a většina z nás si pomalu vybírá místo, kde stráví svou zaslouženou dovolenou. Dvě třetiny českých turistů tráví zimní dovolenou v tuzemských horách, zbývající třetina se za radovánkami ve sněhu vydává do zahraničí. Pokud přemýšlíte, kam se vydat, preferujte hlavně velikost lyžařského areálu, do něhož se chcete vydat.
Co se děje | Petra Dlouhá | 7. 3. 2011 | 37 komentářů
![Evropská unie naděluje: Dovolená pro všechny!]()
Závidíte lidem, kteří každý rok odlétají do teplých krajin, zatímco vy se musíte smířit s turistikou po českých luzích a hájích? Marně šetříte korunu ke koruně, abyste se k moři aspoň jednou podívali? To se nyní může změnit. Když se spokojíte s termínem mimo hlavní sezonu, mohou se vaše vyhlídky v budoucnu rapidně zlepšit. Nadělovat bude Ježíšek z EU.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 28. 3. 2011 | 15 komentářů
![Tomio Okamura: Z popeláře milionářem]()
Exkluzivní rozhovor s Tomiem Okamurou, viceprezidentem Asociace českých cestovních kanceláří a agentur a úspěšným podnikatelem, o tom, jak spletitá může být cesta na vrchol. Kromě jeho životního příběhu jsme však nakousli i mnoho ekonomických, politických a obecně společenských témat.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 3. 2011 | 10 komentářů
![Tomio Okamura: Postrádám u nás dlouhodobé vize]()
Druhá část rozhovoru s Tomiem Okamurou se bude věnovat především jeho obchodním projektům a investicím. Řeč přijde ale i na nedotažené reformy českých politiků a problémy mezilidských vztahů.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
![Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?]()
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
![Očima expertů: Jak se vyhnout špatně pojištěné cestovce?]()
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.