Co se děje | Eva Sovová | 5. 8. 2009 | 2 komentáře
![Jedenáct kritérií, jak poznat upadající cestovku]()
Příští sezónu chce Asociace cestovních kanceláří spustit hodnocení cestovek. Z veřejně dostupného ratingu lidé zjistí, která cestovní kancelář je riziková. Známkování cestovek ale začíná mít i své odpůrce, podle nichž může být hodnocení neobjektivní.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 25. 6. 2009 | 1 komentář
![Využijete velkých slev na letní dovolené?]()
V zimě cestovní kanceláře tvrdily, že zájezdy last minute letos skoro nebudou. Teď musí ve velkém zlevňovat, aby vůbec nějaké klienty sehnaly. Co si myslíte o marketingových fintách cestovek a kolik jste ochotni za zájezd utratit? Podělte se o názor s ostatními
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 8. 1. 2009 | 7 komentářů
![Proč platíme palivové příplatky, když je ropa levná?]()
Ropa je v korunách levnější než před čtyřmi lety. Palivové příplatky k letenkám, které měly zalepit ztráty aerolinek kvůli drahým pohonným hmotám, se pořád šplhají k tisícovce za jeden let po Evropě. Existuje způsob, jak příplatky zrušit? Napište, co si o tom myslíte a přečtěte si názory ostatních.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
![Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?]()
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 5. 8. 2008
![Kolik stojí výlet na olympiádu?]()
České cestovní kanceláře se rozhodně s nabídkou zájezdů na olympiádu nepřetrhly. Víte, za kolik se dá odjet na olympiádu na sedm dní a jak je Čína na turisty připravena? Tipněte si a dozvíte se víc.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
![Jak si cestovky pohrávají s klienty]()
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 28. 5. 2008 | 18 komentářů
![Jak ušetřit při nákupu dovolené desítky tisíc korun]()
Nakupovat zájezdy u německých cestovních kanceláří je v Česku čím dál populárnější. U dovolených v exotičtějších zemích tak lze ve srovnání s cenami českých cestovek ušetřit desítky tisíc korun. Navíc německé kanceláře udávají na rozdíl od těch českých konečnou cenu.
Co se děje | Eva Sovová | 17. 4. 2008 | 1 komentář
![Češi utrácejí za dovolenou v zahraničí čím dál víc]()
Za dovolenou v cizině chtějí Češi letos vydat zhruba 15 200 korun. Tato částka rok od roku roste. Cestovní kanceláře klienty lákají nižšími zálohami za rezervaci zájezdu či dovolenou zdarma pro dítě, které doprovází jen jeden rodič.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 6. 2. 2008 | 9 komentářů
![Triky při prodeji letenek hned tak neskončí]()
Na reklamním plakátu letenka za korunu, ve skutečnosti díra v peněžence v řádu tisíců. Přesně to, lze označit za klamavou cenu. Podobné praktiky jsou přitom běžné jak u leteckých společností, tak u cestovních kanceláří. Zakročit proti nim už chtějí nejen spotřebitelské organizace, ale i politici.
Akcie | Pavel Slavík | 27. 11. 2007
![Akcie: Americký černý týden]()
Pražská burza se v tomto týdnu podívala na nejnižší úrovně
za poslední tři měsíce. Index PX po více jak dvouprocentním poklesu z
minulého týdne oslabil o dalších téměř 1,5 procenta.
Cestování | Jan Pekař | 28. 8. 2007
![Česko si oblíbili turisté z Ruska]()
Do Česka cestuje každým rokem stále více turistů. Zvyšuje se i počet Čechů, kteří jezdí na výlety a dovolené v tuzemsku. Přesto je tento trend ve srovnání se zahraničím pomalý. Jezdí k nám méně Západoevropanů a naopak více lidí z východu, především z Ruska. Snižující se počty turistů ze západní Evropy jsou pro cestovní kanceláře i hotely zklamáním.
Pojišťovny | Táňa Chadrabová | 26. 7. 2007
![Klientům krachující CK I' m travelling vrátí peníze Česká pojišťovna]()
Zákazníci cestovní kanceláře I´m travelling, která zkrachovala, se musí se žádostí o vrácení peněz za neuskutečněné nebo částečně uskutečněné zájezdy obrátit na Českou pojišťovnu, u níž byla kancelář pojištěna proti úpadku.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
![DOVOLENÁ 2007: Co dělat, když v zahraničí onemocníte, ztratíte doklady nebo peníze]()
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším]()
Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci mají nárok i cestující, kterým se zpozdil let, nebo jejich letadlo vůbec neodstartovalo.
Články | Dana Chytilová | 9. 6. 2006
![Než si koupíte zájezd...]()
Vybrali jste si z katalogu cestovní kanceláře hotel s výhledem na moře? Myslíte si, že v něm strávíte krásnou dovolenou? Aby tomu tak skutečně bylo, měli byste jít do cestovní kanceláře vyzbrojeni informacemi. Poradíme vám, na co si dát ve smlouvě pozor a jak je to se stornem zájezdu.
Články | Jiří Pospíšil | 18. 4. 2005
![Akcie: týden se sestupným trendem]()
Burzy na začátku týdne vzrostly na základě zveřejněného zápisu Fedu, který prozradil, že se úrokové sazby nebudou zvyšovat rychlejším tempem. Nižší než předpokládaný růst maloobchodních tržeb ovšem znamenal následný pokles, sestupný trend pak přetrval po celý týden.
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
![Dovolenou za vlastní či na dluh?]()
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?
Články | Eva Hníková | 3. 12. 2001 | 1 komentář
![Staňte se milionářem]()
Nadprůměrný výdělek, pracovní doba dle vašich potřeb, odměna až 50 000 korun měsíčně… lákají do blíže neurčené práce inzeráty na internetu či v denním tisku. Rozhodla jsem se zjistit, zda na vás opravdu čekají slibované hromady peněz, nebo se jedná jen o reklamní trik.
Články | Lenka Fialová | 12. 7. 2001
![Peníze nejsou všechno]()
Co byste řekli tomu, že s podpisem pracovní smlouvy získáte víc než jen hromadu povinností a zodpovědnosti? Třeba auto, abyste nemuseli do práce městskou hromadnou dopravou. Byt nebo výhodně úročenou půjčku na byt. Telefon, týden dovolené navíc a zaplacenou letenku! Permanentku do posilovny a volňásky do divadla. Zaměstnanecké akcie nebo penzijní připojištění, které budou přinášet rentu, když vy sami na práci nebudete muset ani pomyslet. Sen nebo skutečnost?
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
![Paegas pomáhá Maximovi]()
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
![V cestovkách se k zákazníkům chovají lépe]()
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
![Abyste v létě nestrávili dovolenou zase na letišti]()
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Články | Monika Brázdilová | 13. 12. 2000
![Prodloužit si život]()
Co má podle Vás společného sto kusů halenek ze sekáče se třemi menšími lahvičkami dámského parfému Hugo Boss a tkaničkami do kožených botasek Hermes? Pět tisíc korun! Taková je totiž přibližná cena každé z těchto položek. Pro někoho malé peníze, pro jiného měsíční výplata. Každopádně dost na to, aby doma ležely pod matrací a nejspíš málo na návštěvu brokerské firmy. Hledali jsme způsob, jak inteligentně tuto částkou zhodnotit a zjistili jsme, že co člověk, to originální řešení.
Články | Filip Holba | 5. 12. 2000
![On the road…]()
"Lééétenky konkordem do Ňúú Jorkúú za devadesát tisíc!" "Péééking za deset pro dva!" "Do celého světa nejlevněji s námi!" Jako na istanbulském bazaru se můžete cítit, vkročíte-li do rozbouřených vod leteckých společností, charterů, cestovních kanceláří a vzdušného stopování. Přestože evropskou oblohu denně křižuje méně letadel než je tomu s širým nebem americkým, je dobré vědět, u jakého krámku se na velkém leteckém tržišti zastavit a jaké služby požadovat.