Očima expertů | Ondřej Tůma | 7. 12. 2012 | 25 komentářů
![Očima expertů: Měl by se zrušit poplatek za vedení úvěrového účtu?]()
Účtují si banky poplatek za vedení úvěrového účtu oprávněně? Na to jsme se zeptali ekonomů, právníků, zástupců bank a spotřebitelských sdružení.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 8. 2015 | 4 komentáře
![Šest rad dTestu: Jak vyměnit dodavatele a ušetřit za elektřinu]()
Padáte při pohledu na účet za elektřinu do mdlob? Řada domácností platí za energie mnohem víc, než je nutné. Máme pro vás pár tipů, jak z vyúčtování udělat příjemnější čtení.
Co se děje | Petra Dlouhá | 20. 3. 2014
![„Překvapení!“ …v obchodních podmínkách. Novinky v nákupech přes internet]()
Kvízová otázka na úvod: kolik máte času na odstoupení od smlouvy uzavřené přes internet? Čtrnáct dní? Někdy dokonce o rok víc! Tvůrci nového občanského zákoníku nezapomněli ani na nákupy na internetu. Některá pravidla přidali, jiná upřesnili. Vše důležité přinášíme – ve spolupráci s právní poradnou dTestu – v následujícím přehledu.
Jak na to | Petra Dlouhá | 25. 10. 2016 | 12 komentářů
![Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se]()
Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 5. 2014 | 14 komentářů
![Očima expertů: Nekvalitní potraviny v regálech? Kdo za to může]()
Obchodní řetězce, výrobci, spotřebitelé, nebo všichni dohromady? V dalším pokračování pravidelné ankety Očima expertů nás zajímalo, proč kvalita potravin v českých obchodech pořád tak kulhá.
Jak na to | dTest | 23. 6. 2020
![Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku]()
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.
Jak na to | dTest | 2. 12. 2019 | 9 komentářů
![Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše]()
Na první pohled vypadají stejně. Víte, jak odlišit figurku z pravé čokolády od výrobku ze sladké hnědé hmoty?
Analýza | dTest | 15. 8. 2019 | 26 komentářů
![Za stejné zboží pro děti platíme o 40 % víc než v Německu]()
Ve všech šestnácti případech vyšlo zboží z německých drogerií či supermarketů levněji. A to velmi výrazně.
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
![Vetřou se vám do ucha! Pronásledují vás nevyžádané telefonní hovory?]()
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Když se řekne | Ondřej Tůma | 11. 7. 2012 | 1 komentář
![Odborníci varují: Půjčka na dovolenou je nesmysl!]()
Kvůli týdnu u moře roky problémů s exekutory. I tak můžou dopadnout lidé, kteří si na dovolenou berou úvěr, který později nedokážou splatit. Půjčku s nesmyslným důvodem si navíc často berou za nesmyslných podmínek.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 12. 2012 | 22 komentářů
![Václav Beneš: Dokud nepřestaneme kupovat šmejdy, budou se prodávat!]()
S manažerem testování časopisu dTest jsme si povídali o tom, jací jsou Češi spotřebitelé a o tom, jak probíhá testování výrobků ve speciálních laboratořích a proč se podobné testy výrobcům příliš nelíbí.
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 10. 2016 | 15 komentářů
![Chameleoni. Klamou názvem, aby na vás vydělali]()
Nejsou, za koho se vydávají. Používají zavádějící jména a mimikry. Vydávají se za důvěryhodné instituce, aby se na vás obohatili. Dřív než kývnete a upíšete se, ujistěte se, že víte, s kým máte tu čest. Máme pro vás přehled případů a varování z poslední doby.
Jak na to | Lukáš Zelený | 1. 12. 2015 | 4 komentáře
![dTest radí: Jak se chránit proti podvodu při placení na internetu]()
Hodně lidí má za to, že nejbezpečnější platba za nákup na webu je dobírka nebo platba při vyzvednutí zboží v provozovně. Divili byste se, ale on-line platby kartou mají výhody, které jiným způsobům úhrady chybí.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů
![Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?]()
Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.
Aktuality | Jiří Hovorka | 9. 7. 2019
![Test: Ruské zmrzliny uspěly, v Kauflandu do ní dávají něco navíc]()
Ruské zmrzliny prodávané v Česku jsou většinou kvalitní. V testu spotřebitelského časopisu dTest propadla jediná z jedenácti zkoumaných vzorků. V laboratoři dTest zkoumal čistotu mléčného tuku, množství obsaženého cukru a rychlost odtávání zmrzliny.
Co se děje | Petra Dlouhá | 19. 3. 2014 | 1 komentář
![Neplatíte faktury za mobil? Dluhy u operátorů podraží!]()
Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 12. 2012 | 18 komentářů
![Vysoké pokuty za nevrácený modem: UPC nemá nárok! Jak vzdorovat?]()
Na kontroverzní pokuty za nevrácený (a v podstatě) již bezcenný modem či set-top box si bývalí klienti společnosti UPC stěžují už pár let. UPC (respektive inkasní společnost Český inkasní kapitál) peníze vymáhá dál. Pokud chce mnohatisícovou sankci za modem i po vás, braňte se. Poradíme, jak na to.
Co se děje | Jana Poncarová | 16. 9. 2015 | 8 komentářů
![Podívejte se, jak si velcí dodavatelé plynu hrají s cenami]()
Zemním plynem topí kolem 1,5 milionu domácností. Další statisíce na plynu vaří nebo ho používají k ohřevu užitkové vody. Čas od času jim dodavatel nabídne nový, prý výhodnější produkt. Podívejte se, jak si velcí dodavatelé plynu hrají s cenami a jestli slibované slevy stojí za to, abyste se jim zavázali, že od nich jen tak neutečete. To totiž musíte výměnou za slevu většinou slíbit.
Jak na to | Lukáš Zelený | 29. 9. 2015
![Pět dobrých rad od dTestu: Jak uřídit úvěry]()
Odmítat půjčky programově, jako zlo a zhoubu, je asi stejně pošetilé jako si brát úvěr na kdejakou zbytečnost. Ačkoli každý úvěr znamená větší nebo menší rizika, existují půjčky, které dávají smysl.
Co se děje | Ondřej Tůma | 5. 6. 2014 | 1 komentář
![Úvěrové firmy v nesnázích. Dostanete zpátky peníze z půjčky?]()
Boj o poplatky za vedení úvěrového účtu skončil, schyluje se ale k novému velkému sporu klientů a finančních institucí. Některým splátkovým společnostem prý reálně hrozí, že budou muset kvůli manipulaci s RPSN u půjček na ojetá auta vracet miliardy.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
![Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?]()
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 21. 6. 2014 | 18 komentářů
![O špíně v autobazarech s právníkem dTestu]()
Autobazarová půjčka má tři strany. Zákazníka, úvěrovou společnost a autobazar jako zprostředkovatele. Zákazník býval bit a zdá se, že za to přichází trest. Zatím dopadá na úvěrovky. Miloš Borovička, právník dTestu, ale upozorňuje na roli bazarů samotných: „Zástupci úvěrových společností naznačují, že se nechali natlačit do něčeho, co se jim už příliš nelíbí a ani zas tak nevyplácí. Samozřejmě je ale nikdo nenutil s pistolí u hlavy…“
Recenze | dTest, redakce Peníze.CZ | 23. 2. 2023
![Nový test letních pneumatik. Třetina neuspěla na mokru]()
Dosud největší test letních pneumatik, na němž spotřebitelská organizace dTest spolupracuje s autoklubem ADAC, vyzkoušel 47 modelů.
Aktuality | Jiří Hovorka | 13. 6. 2019
![Test dětských opalovacích krémů: Jeden nekupujte, propadl]()
Většina dětských opalovacích krémů chrání tak, jak slibuje na obalu. Ukazují to výsledky testu spotřebitelské organizace dTest. Ze zkoušek však zároveň vyšlo varování před jedním konkrétním výrobkem.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 17. 3. 2023
![Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop]()
Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly. Tak takhle tedy ne!
Recenze | dTest, redakce Peníze.CZ | 1. 10. 2022
![Test zimních pneumatik: Propadly i osvědčené značky]()
Výběr kvalitních pneumatik s dlouhou životností má vliv nejen na bezpečnost jízdy, ale odrazí se i na spotřebě pohonných hmot.
Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů
![Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd]()
Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 4. 5. 2016 | 26 komentářů
![Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu]()
První tři knihy za polovic. A všechny další o třetinu levněji než v knihkupectví. Stačí stát se členem klubu. Jenže. Když kývnete, upíšete se zároveň na dva roky k povinnému objednávání knih. Pokud neobjednáte, jednoduše objednají za vás. A vy budete muset zaplatit.
Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 7. 2018 | 22 komentářů
![Šest rad od dTestu. Jak nenaletět na triky a fígle realitních kanceláří]()
Realitka může být dobrý sluha. Jen musíte hlídat, aby nezačala dělat zlého pána. dTest radí prodávajícím, kupujícím, pronajímatelům i nájemcům.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře
![Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka]()
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?