Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů
![Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?]()
Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 10. 2016 | 15 komentářů
![Chameleoni. Klamou názvem, aby na vás vydělali]()
Nejsou, za koho se vydávají. Používají zavádějící jména a mimikry. Vydávají se za důvěryhodné instituce, aby se na vás obohatili. Dřív než kývnete a upíšete se, ujistěte se, že víte, s kým máte tu čest. Máme pro vás přehled případů a varování z poslední doby.
Jak na to | Lukáš Zelený | 1. 12. 2015 | 4 komentáře
![dTest radí: Jak se chránit proti podvodu při placení na internetu]()
Hodně lidí má za to, že nejbezpečnější platba za nákup na webu je dobírka nebo platba při vyzvednutí zboží v provozovně. Divili byste se, ale on-line platby kartou mají výhody, které jiným způsobům úhrady chybí.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 12. 2012 | 22 komentářů
![Václav Beneš: Dokud nepřestaneme kupovat šmejdy, budou se prodávat!]()
S manažerem testování časopisu dTest jsme si povídali o tom, jací jsou Češi spotřebitelé a o tom, jak probíhá testování výrobků ve speciálních laboratořích a proč se podobné testy výrobcům příliš nelíbí.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 11. 7. 2012 | 1 komentář
![Odborníci varují: Půjčka na dovolenou je nesmysl!]()
Kvůli týdnu u moře roky problémů s exekutory. I tak můžou dopadnout lidé, kteří si na dovolenou berou úvěr, který později nedokážou splatit. Půjčku s nesmyslným důvodem si navíc často berou za nesmyslných podmínek.
Analýza | dTest | 15. 8. 2019 | 26 komentářů
![Za stejné zboží pro děti platíme o 40 % víc než v Německu]()
Ve všech šestnácti případech vyšlo zboží z německých drogerií či supermarketů levněji. A to velmi výrazně.
Jak na to | Světlana Rysková | 5. 5. 2011 | 11 komentářů
![Vetřou se vám do ucha! Pronásledují vás nevyžádané telefonní hovory?]()
Komerční telefonáty většinu z nás obtěžují. Někdy si však za ně můžeme sami, protože rozdáváme kontakty na potkání. Jak se bránit?
Jak na to | dTest | 23. 6. 2020
![Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku]()
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.
Jak na to | dTest | 2. 12. 2019 | 9 komentářů
![Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše]()
Na první pohled vypadají stejně. Víte, jak odlišit figurku z pravé čokolády od výrobku ze sladké hnědé hmoty?
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 12. 2012 | 18 komentářů
![Vysoké pokuty za nevrácený modem: UPC nemá nárok! Jak vzdorovat?]()
Na kontroverzní pokuty za nevrácený (a v podstatě) již bezcenný modem či set-top box si bývalí klienti společnosti UPC stěžují už pár let. UPC (respektive inkasní společnost Český inkasní kapitál) peníze vymáhá dál. Pokud chce mnohatisícovou sankci za modem i po vás, braňte se. Poradíme, jak na to.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 5. 2014 | 14 komentářů
![Očima expertů: Nekvalitní potraviny v regálech? Kdo za to může]()
Obchodní řetězce, výrobci, spotřebitelé, nebo všichni dohromady? V dalším pokračování pravidelné ankety Očima expertů nás zajímalo, proč kvalita potravin v českých obchodech pořád tak kulhá.
Jak na to | Petra Dlouhá | 25. 10. 2016 | 12 komentářů
![Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se]()
Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.
Co se děje | Petra Dlouhá | 20. 3. 2014
![„Překvapení!“ …v obchodních podmínkách. Novinky v nákupech přes internet]()
Kvízová otázka na úvod: kolik máte času na odstoupení od smlouvy uzavřené přes internet? Čtrnáct dní? Někdy dokonce o rok víc! Tvůrci nového občanského zákoníku nezapomněli ani na nákupy na internetu. Některá pravidla přidali, jiná upřesnili. Vše důležité přinášíme – ve spolupráci s právní poradnou dTestu – v následujícím přehledu.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 8. 2015 | 4 komentáře
![Šest rad dTestu: Jak vyměnit dodavatele a ušetřit za elektřinu]()
Padáte při pohledu na účet za elektřinu do mdlob? Řada domácností platí za energie mnohem víc, než je nutné. Máme pro vás pár tipů, jak z vyúčtování udělat příjemnější čtení.
Co se děje | Jana Poncarová | 9. 8. 2018 | 2 komentáře
![Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí]()
Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 7. 12. 2012 | 25 komentářů
![Očima expertů: Měl by se zrušit poplatek za vedení úvěrového účtu?]()
Účtují si banky poplatek za vedení úvěrového účtu oprávněně? Na to jsme se zeptali ekonomů, právníků, zástupců bank a spotřebitelských sdružení.
Když se řekne | Monika Veselíková | 6. 12. 2016 | 3 komentáře
![Mobilní služby v Česku: Těžkosti s odstoupením od smlouvy a drahé tarify]()
Zdá se, že mezi zákazníky českých operátorů nepanuje zrovna spokojenost. Na co si nejvíc stěžují a jaké ceny platí v porovnání se zákazníky jiných evropských zemí?
Aktuality | Petr Kučera | 19. 9. 2019
![Test dětských sušenek se zaměřil na akrylamid, cukr, tuk i sůl]()
Spotřebitelská organizace dTest otestovala množství akrylamidu ve dvanácti dětských sušenkách. Zjistila významné rozdíly v naměřených hodnotách, nicméně žádný z výrobků nepřekročil předepsanou normu.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 7. 2019
![Test cyklovozíků pro děti: Pozor na pět nebezpečných]()
Pět z jedenácti dětských cyklovozíků propadlo v testu spotřebitelské organizace dTest. „Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií,“ říká Hana Hoffmannová, šéfredaktorka časopisu dTest.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 8. 2016 | 3 komentáře
![Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší]()
Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.
Jak na to | Lukáš Zelený | 30. 7. 2015 | 3 komentáře
![dTest radí: Jak se nenechat napálit podomními prodejci energií]()
Zazvoní vám u dveří a nabízí supervýhodné ceny za elektřinu a plyn. Z prvního vyúčtování ale zjistíte, že za nově sjednané služby budete muset naopak ještě připlatit. Máme pro vás pět dobrých rad, jak si poradit s dotěrnými podomními prodejci energií.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 7. 2015 | 1 komentář
![Změnil vám operátor smlouvu? Nebojte se ji vypovědět]()
Případů, kdy telefonní operátoři zasahují do uzavřených smluv a mění jejich podmínky, stále přibývá. Poradíme vám, na co byste si měli dávat největší pozor a jak se můžete bránit.
Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 1. 2016 | 3 komentáře
![dTest radí: Jak ušetřit na pravidelných výdajích hned teď]()
Možná také občas přemýšlíte nad tím, kde byste mohli ušetřit nějakou tu korunu. Můžete si říct, že tenhle měsíc ušetříte o měsíc víc, že nebudete tolik chodit po kávičkách, že si tu nekoupíte tamto, tu ono. Když se podaří, gratulujeme. Lepší než ušetřit jednou deset tisíc je ušetřit pár stovek – ale každý měsíc na pravidelných platbách.
Aktuality | dTest | 29. 10. 2019 | 13 komentářů
![Nový test zimních pneumatik: Šestina zcela propadla]()
Jezdit v zimním období bez zimních pneumatik je zbytečný hazard. Ať už vozovky budou mokré, zasněžené nebo zledovatělé, je dobré se na ně patřičně připravit. Spotřebitelská organizace dTest ve spolupráci s německým autoklubem ADAC přinesla výsledky nového testu zimních pneumatik pro osobní i dodávková auta. Šestina testovaných pneumatik zcela propadla – nezvládla jízdu na sněhu nebo mokré vozovce.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
![Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?]()
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 4. 11. 2012 | 6 komentářů
![Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu]()
Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.
Jak na to | Lukáš Zelený | 29. 6. 2016
![dTest: Kupujte zájezdy bezpečně]()
Léto je tu! Pokud nejsou váš ideál prázdniny u rybníka a radši byste relaxi u moře nebo poznávání zahraničních památek, nejspíš plánujete dovolenou nad katalogy cestovních kanceláří nebo agentur. Málokdo si uvědomí, že mezi kanceláří a agenturou je rozdíl, který vám může pořádně přitopit, když budete v problémech. dTest přináší rady pro bezpečný výběr zájezdu.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 8. 9. 2014 | 9 komentářů
![Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací]()
Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 25. 5. 2013 | 21 komentářů
![Jan Šuráň: České pivo je lepší než dřív]()
S prezidentem Českomoravského svazu minipivovarů Janem Šuráněm jsme si povídali o tom, kvůli čemu v Česku klesá spotřeba piva, jak se liší dnešní ležáky od těch před třiceti lety a proč výzkum časopisu dTest vzbuzuje nedůvěru.
Jak na to | Lukáš Zelený | 11. 8. 2015 | 3 komentáře
![Pět rad od dTestu: Jak neuvíznout v síti pouličních prodejců]()
Parfémy, elektroniku, oblečení, hodinky, ale i předplatné kosmetických balíčků či tarif u mobilního operátora. To všechno vám na ulici podbízivě vnucují prodejci, kteří nekompromisně útočí na vaši peněženku. Poradíme jak se nenechat napálit.