Články | Dušan Hradil | 21. 6. 2001
![Platíme na cestách]()
Blíží se čas dovolených a mnozí z nás si lámou hlavu, zda vzít s sebou hotovost, platební kartu nebo se spolehnout na cestovní šeky. Protože každý způsob má své klady i zápory, nabízíme vám přehled poplatků a výhod jednotlivých platebních nástrojů.
Články | Tomáš Prouza | 6. 12. 2001
![Nejlepší banky roku 2001]()
Zajímalo vás někdy, co si vlastně o bankách myslí jejich zákazníci, kterou mají nejraději a kterou naopak nemohou ani vystát? Nás ano. Takže jsme se zeptali.
Články | Petr Vykoukal | 9. 1. 2001
![Platební karta k nezaplacení]()
"Placení kartou je zdarma", řekla mi úřednice na přepážce banky, když jsem si zřizoval svůj nový účet. Celý další měsíc jsem v obchodech platil kartou, vždyť je to přece zadarmo. Moje nadšení však vydrželo pouze do prvního výpisu z účtu. Každá transakce stála pět korun. Ne za to, že jsem platil kartou, ale za položky na výpise.
Články | Vojtěch Horna | 10. 9. 2002
![Oskarova banka v mobilu je konečně na světě]()
Nejmladší mobilní operátor dohnal své konkurenty a do své nabídky zařadil GSM Banking. Od počátku tohoto týdne tak lze bankovní účet ovládat prostřednictvím mobilu u všech operátorů v České republice.
Články | Dušan Hradil | 12. 3. 2002
![Počítač zadarmo?]()
Internetové bankovnictví patří k hlavním úkolům produktových manažerů českých bank. GE Capital bank vstoupila na toto pole s novým reklamním trhákem – geniálním účtem. Minule dávali mobil zdarma, dostaneme tentokrát počítač?
Články | Dušan Hradil | 26. 2. 2003
![První PDAbanking v Česku]()
S novým způsobem ovládání běžného účtu přijde počátkem března eBanka, která svým klientům nabídne přístup k penězům pomocí kapesního počítače (PDA). Jak taková aplikace vypadá a co všechno umožňuje?
Články | Kateřina Boušová | 17. 2. 2006
![Fungují úvěry na bydlení v České republice, jak mají?]()
Jsou hypoteční úvěry a úvěry ze stavebního spoření dostupné všem, kteří je potřebují? Pomáhají tyto nástroje bydlení skutečně řešit, nebo mají nevyužité rezervy? Obstojí české hypoteční banky a stavební spořitelny ve srovnání s bankami EU? Odpovědi na tyto i další otázky se dozvíte v našem článku.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 3. 4. 2008 | 8 komentářů
![Je dobře, že mizí tradiční bankovní značky?]()
Kdo si zakládal na tom, že má účet u eBanky, bude mít brzy smůlu. Bude už jen klientem Raiffeisenbank. Podobně před časem přišli o „svou“ banku klienti Živnostenské banky. Vadí vám, že z trhu mizí tradiční české bankovní značky? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Články | Petr Vykoukal | 26. 8. 2002
![Bankovní účet jako doplněk freemailu]()
eBanka a Seznam.cz se dohodli na propojení svých služeb. Bankovní produkty se tak stanou další položkou v menu freemailové služby Seznam.cz.
Články | Lukáš Půda | 8. 2. 2001
![Karta fuč!]()
Ztráta platební karty je určitě nepříjemnou situací, v které by se nikdo nechtěl ocitnout. Pokud však už nastane, je třeba jednat rychle, aby případný "nálezce" nemohl kartu zneužít a připravit vás tak o peníze.
Články | Petr Vykoukal | 27. 9. 2001
![Reklama Eurotelu poškozuje důvěru klientů]()
Slogan největšího českého mobilního operátora o "nejbezpečnějším GSM Bankingu" je založen na sporných argumentech a navíc může uvést v pochyby ty, kteří používají stejnou službu u konkurence.
Články | Alena Urubková | 6. 12. 2001
Více než dva a čtvrt milionu českých řidičů jezdí s povinným ručením České pojišťovny a jejich počet se neustále zvyšuje. Motoristé dobře vědí, proč si Českou pojišťovnu vybrali za svého partnera: mohou se opřít o zkušenost a pevné zázemí největší pojišťovny v ČR, která jim dokáže nabídnout vždy něco navíc.
Články | Lenka Fialová | 19. 11. 2001 | 3 komentáře
![Zítra má svátek Nikola]()
"Proč mám být doma mezi pátou a šestou? Mám čas, ale proč mám čekat?" ptá se teta Nikola. "Já nebudu čekat, když mi neřekneš proč!" To víte, že jí to neprozradím, i když vám ano. Teta slaví a já jí pošlu kytku.
Články | Lucie Šťastná | 14. 11. 2001
Na českém bankovním trhu existuje systém, který podvodníkovi nedovolí platební kartu zneužít
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
![Nemilé překvapení klientům chystají Česká spořitelna a ČSOB]()
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Dušan Hradil | 1. 3. 2002 | 1 komentář
![Zrušení účtu není za hubičku]()
Kdo chce zrušit běžný účet, měl by si vše dobře promyslet. Banky totiž mají pro odcházející klienty nemilé překvapení – poplatky ve výši několika stovek korun. Chcete vědět, kolik vám vaše banka naúčtuje a jak tuto částku snížit?
Články | Stanislav Andrejs | 31. 1. 2002
![Většina z velkých bank nedodržuje nový zákon]()
Od ledna vstoupil v platnost zákon, který mimo jiné nově upravuje, jakým způsobem má být spotřebitel informován o nákladech spotřebitelských úvěrů. Banky bohužel zatím zákon ve své většině ignorují.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
![Vyšší poplatky za nižší úroky]()
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Články | Petr Vykoukal | 21. 2. 2001 | 3 komentáře
![Peníze strýčkovi do Ameriky raději neposílejte, je to moc drahé]()
Úhrady do zahraničí mají zajímavou vlastnost, nikdo vám dopředu neřekne, kolik vás bude stát. Především u malých transakcí tak můžete zaplatit až deset procent ze zasílané částky.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
![Kolik stojí vaše peníze]()
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Petr Vykoukal | 20. 11. 2001
![Kdo si koupí Qéčka?]()
Projekt IlikeQ si za svou více než roční existenci vydobyl své místo na slunci českého internetu. Ač dokázal svou virtuální měnu – Qéčka – rozšířit po české síti sám, v oblasti elektronických peněz se nabízejí možnosti, které už sám není schopen dostatečně využít. Zde by pomohl silný partner, nejlépe z bankovní branže...
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
![Nechoďte do banky, vždyť nemusíte]()
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Tomáš Prouza | 12. 1. 2001
![i-Oskaři uděleni]()
Americká filmová akademie, tvořená řadou uznávaných osobností, každý rok volí nejlepší filmy, herce, režiséry, scénáristy a zvukaře. Soška Oskara je tím nejcennějším, co může kdokoliv v Hollywoodu a širokém okolí získat. A něco podobného (přizpůsobeno poměrům v české kotlině a na českém internetu) se konalo ve čtvrtek i v Praze.
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
![Jako šneci pomalu mailují bankéři]()
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003 | 1 komentář
![Jak na cestovní pojištění]()
Vybrat si správně cestovní pojistku není úplně banální věc. Skládá se totiž z několika částí, které nejsou pokaždé automaticky zahrnuty v základní nabídce. Přitom právě limity a doplňky mohou hrát významnou roli.
Články | Petr Vykoukal | 8. 11. 2001
![Příliš bezpečný internetbanking]()
Jako jedna z posledních velkých bank přichází GE Capital na trh s internetovým bankovnictvím. Jeho instalace je (alespoň podle návodu) velice komplikovaná a v porovnání s konkurencí není cenově ani příliš atraktivní.
Články | Tomáš Prouza | 9. 1. 2002
![Vše pro klienta]()
Správná banka by se měla o klienta postarat od kolébky do hrobu a dát mu vše, nač pomyslí. Českým bankám pomalu končí čas konsolidace a nastává to, o čem se již dlouho mluví – nesmlouvavý boj o klienta.