Články | Zdeněk Fekar | 11. 4. 2001
![Bankovní eChaos]()
Říká se, že banky živí úroky z poskytnutých úvěrů a poplatky za služby. Jako ostříži by si tedy bankéři měli pohlídat, zda neplánovaně neposkytují neplacené služby. Přesto se můžete setkat se situací, kdy bance peníze doslova vnucujete - ale nikdo je nechce.
Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář
![Citibank si jde pro drobné klienty]()
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.
Články | Kateřina Boušová | 17. 2. 2006
![Fungují úvěry na bydlení v České republice, jak mají?]()
Jsou hypoteční úvěry a úvěry ze stavebního spoření dostupné všem, kteří je potřebují? Pomáhají tyto nástroje bydlení skutečně řešit, nebo mají nevyužité rezervy? Obstojí české hypoteční banky a stavební spořitelny ve srovnání s bankami EU? Odpovědi na tyto i další otázky se dozvíte v našem článku.
Články | Alena Urubková | 6. 12. 2001
Více než dva a čtvrt milionu českých řidičů jezdí s povinným ručením České pojišťovny a jejich počet se neustále zvyšuje. Motoristé dobře vědí, proč si Českou pojišťovnu vybrali za svého partnera: mohou se opřít o zkušenost a pevné zázemí největší pojišťovny v ČR, která jim dokáže nabídnout vždy něco navíc.
Články | Petr Vykoukal | 6. 2. 2001
![Jde to i bez poplatků]()
Nechávejte na svém účtu vysoký zůstatek a my vám odpustíme některé poplatky. Tak zní nabídka několika českých bank, zkusili jsme pro vás spočítat, jestli se skutečně vyplatí.
Články | Daniel Martinec | 27. 11. 2001
![Mobilem do banky]()
Většina bank zvýhodňuje přístup k účtu pomocí kanálů přímého bankovnictví, a tak je mnohdy lepší vyslat na pobočku místo manžela textovku. Když však spočítáme ušetřenou částku, vyvstane otázka, zda se to opravdu vyplatí.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 3. 4. 2008 | 8 komentářů
![Je dobře, že mizí tradiční bankovní značky?]()
Kdo si zakládal na tom, že má účet u eBanky, bude mít brzy smůlu. Bude už jen klientem Raiffeisenbank. Podobně před časem přišli o „svou“ banku klienti Živnostenské banky. Vadí vám, že z trhu mizí tradiční české bankovní značky? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Články | Petr Vykoukal | 13. 6. 2001
![Čeští bankéři nemají e-commerce rádi]()
Klienti některých českých bank při snaze platit svou kartou na internetu zjistili, že mají smůlu. Jejich banka totiž všechny tyto transakce zakázala. Snaha o povolení těchto plateb zatím ne vždy končí úspěchem. Kromě těchto "drsných" řešení existují i jiná snadná a elegantní, české banky však o ně zatím nejeví zájem.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
![Nemilé překvapení klientům chystají Česká spořitelna a ČSOB]()
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
![Aprílový kousek spořitelny]()
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Články | Jan Kurka | 20. 12. 2000
![Peníze jí nesvěřím]()
Rovnice jeden účet se rovná jedna osoba už dávno neplatí. S jedním účtem totiž může disponovat více osob. Pokud chcete, můžete tedy manželce nebo manželovi dovolit, aby utrácel vaše peníze.
Články | Petr Vykoukal | 12. 9. 2002
![Účet 'skoro' zadarmo]()
Nově představená služba eBanky integrující bankovní služby do freemailu Seznamu má některé "šokující" parametry - vedení účtu je zdarma, výpis je za tři devadesát. Bližší pohled do sazebníku ale ukazuje, že i některé jiné ceny jsou šokující, tentokrát svojí velikostí. Přesto existují možnosti, ke kterým můžete tento účet využít a přitom ani tolik nezaplatit.
Články | Petr Vykoukal | 31. 7. 2002
![eBanka: finanční supermarket na internetu]()
eBanka byla první, kdo u nás nabídl možnost obsluhovat své peníze přes internet. Její několikaletý náskok před konkurencí je i dnes cítit nejen v propracovanosti samotné aplikace, ale i v dalších službách, které jsou klientům přes internet nabízeny – úvěry, stavební spoření či podílové fondy.
Články | Dušan Hradil | 8. 3. 2002
![Čas karty kreditní]()
Debetní platební kartu má téměř každý klient banky, kreditní karta se zatím u nás moc nezabydlela. Její čas však přichází, letos má totiž zažít svůj boom. První díl seriálu o kreditních kartách právě začíná.
Články | Tomáš Skřivánek | 15. 2. 2002
![eBanka: Po letech červených čísel černá nula]()
Po třech letech stamilionových ztrát dosáhla eBanka obratu v hospodaření. Loňský rok podle předběžných výsledků ukončila se ziskem 7,2 milionu korun po zdanění.
Články | Dušan Hradil | 1. 10. 2001
![Bankomatová válka? Ještě ne...]()
Letošní podzim měl být ve znamení vyšších poplatků za výběry z bankomatů. Bankovní domy ale zatím zvýšené náklady na klienty nepřenesly a poplatková válka mezi bankami se odkládá.
Články | Dušan Hradil | 21. 6. 2001
![Platíme na cestách]()
Blíží se čas dovolených a mnozí z nás si lámou hlavu, zda vzít s sebou hotovost, platební kartu nebo se spolehnout na cestovní šeky. Protože každý způsob má své klady i zápory, nabízíme vám přehled poplatků a výhod jednotlivých platebních nástrojů.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
![Vyšší poplatky za nižší úroky]()
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Články | Vojtěch Horna | 10. 9. 2002
![Oskarova banka v mobilu je konečně na světě]()
Nejmladší mobilní operátor dohnal své konkurenty a do své nabídky zařadil GSM Banking. Od počátku tohoto týdne tak lze bankovní účet ovládat prostřednictvím mobilu u všech operátorů v České republice.
Články | Tomáš Prouza | 10. 1. 2002
![Jak si banky rozdělí trh?]()
Kvalitní nabídka produktů sice hraje při volbě banky velkou roli, ale průměrný Čech je stále velmi loajální zákazník.
Články | Tomáš Prouza | 9. 1. 2002
![Vše pro klienta]()
Správná banka by se měla o klienta postarat od kolébky do hrobu a dát mu vše, nač pomyslí. Českým bankám pomalu končí čas konsolidace a nastává to, o čem se již dlouho mluví – nesmlouvavý boj o klienta.
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
![Přímé bankovnictví ztrácí lesk]()
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Články | Tomáš Prouza | 6. 12. 2001
![Nejlepší banky roku 2001]()
Zajímalo vás někdy, co si vlastně o bankách myslí jejich zákazníci, kterou mají nejraději a kterou naopak nemohou ani vystát? Nás ano. Takže jsme se zeptali.
Články | Danuše Pecharová | 20. 7. 2001
![Šedý průměr Vojenského penzijního fondu]()
Jednoduché, vzdušné stránky, které se snadno natahují. Jinak graficky ani technicky nic zajímavého. Jen šeď a šeď.
Články | Dušan Hradil | 22. 2. 2002
![Karty frčí]()
Téměř každý klient banky má svoji platební kartu. Dynamicky se vyvíjí nejen počet vydaných karet a možnosti placení, ale také poplatky. Pojďte s námi na malý exkurz do trendů světa platebních karet.
Články | Lenka Fialová | 19. 11. 2001 | 3 komentáře
![Zítra má svátek Nikola]()
"Proč mám být doma mezi pátou a šestou? Mám čas, ale proč mám čekat?" ptá se teta Nikola. "Já nebudu čekat, když mi neřekneš proč!" To víte, že jí to neprozradím, i když vám ano. Teta slaví a já jí pošlu kytku.
Články | Petr Vykoukal | 8. 11. 2001
![Příliš bezpečný internetbanking]()
Jako jedna z posledních velkých bank přichází GE Capital na trh s internetovým bankovnictvím. Jeho instalace je (alespoň podle návodu) velice komplikovaná a v porovnání s konkurencí není cenově ani příliš atraktivní.
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
![Jako šneci pomalu mailují bankéři]()
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.