Co se děje | Petra Dlouhá | 14. 3. 2011
![Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!]()
Slíbit výlet a oběd zdarma. Zavřít v sále hospody. Vykázat ven silnější kusy. A ty slabší ubít agresivní prezentací revoluční pánve, která smaží, šetří energii, dědovi vyléčila rakovinu a dnes naposled je k mání za výjimečnou cenu. Hloupost je věčná – někdo koupí pokaždé.
Co se děje | Petra Dlouhá | 5. 8. 2014 | 24 komentářů
![Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků]()
„Haló? Tady Novák z Asociace pojišťoven. Musíme vám zkontrolovat smlouvu…“ „Dobrý den, Mráček z Centra pojišťoven. Víte, že máte nárok na slevu? Kdy se sejdeme?“ Nepoctiví pojišťováci se kryjí za neexistující instituce s úctyhodným názvem. Důvod? Chtějí navodit dojem, že jsou z „vaší pojišťovny“ nebo příbuzné organizace a přetáhnout ke konkurenci. Nemusí se to vyplatit. Dejte pozor, kdo volá.
Co se děje | Petra Dlouhá | 1. 10. 2012 | 25 komentářů
![Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!]()
Před pár měsíci jsme rádi přinesli zprávu o zákonu, který má zkomplikovat podvůdky a podvody vykuků z prodejních akcí. Ale kampak na ně: vymysleli novou fintu a jsou nebezpečnější než dřív. Přinášíme podrobný návod, jak se bránit.
Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 2. 2011 | 38 komentářů
![Z prodeje auta souboj na ostří nože]()
Kampaň „Nemyslíš, zaplatíš“ ministerstvo z důvodu úspor zastavilo. Pro ústřední motto však máme nové využití. Mohlo by se stát názvem reality show z prostředí českých autobazarů. Pravidelný příliv emocí, adrenalinu a podvodů v přímém přenosu je zaručen.
Co se děje | Petra Dlouhá | 26. 3. 2012 | 45 komentářů
![Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!]()
Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 4. 2016 | 6 komentářů
![Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte]()
I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.
Co se děje | Michaela Divišová | 15. 7. 2013 | 34 komentářů
![Podomní prodejci energií a jejich nové fígle. Mějte se na pozoru!]()
Zvoní u našich dveří a často pod různými záminkami se z nás snaží vylákat podpis na dokumentech, které si ani nemáme možnost pořádně přečíst. Zdá se však, že jejich klasickým praktikám odzvonilo. Přicházejí se zcela novými triky. Jak se bránit?
Co se děje | Petra Dlouhá | 18. 2. 2016 | 16 komentářů
![Nedlužil. Přesto přišli vymahači]()
Nepůjčuješ si. Účty platíš včas. Nedlužíš. A stejně z tebe jednoho dne udělají dlužníka. Orazítkováno, potvrzeno černé na bílém. Zaplať!
Co se děje | Petra Dlouhá | 23. 3. 2011 | 61 komentářů
![Nové požadavky zaměstnavatelů: striptýz nebo písničku!]()
Hledáte práci? U pohovoru vám slibují pohádkovou budoucnost dlážděnou vydělanými miliony… Zaměstnání snů. První důvod zbystřit. Setkání s realitou pro vás bude hodně hořkou pilulkou. V lepším případě zděšeně prchnete. V horším uvěříte firemnímu mýtu a stanete se otrokem vlastní představivosti. Reálně nezbohatnete nikdy.
Co se děje | Petra Dlouhá | 14. 6. 2012 | 7 komentářů
![Pasti pracovního trhu: práce z domu, placená školení, vstupní poplatky. Nenaleťte!]()
Lepení pytlíků, skládání kuličkových per, firmy, které zahlcují pracovní portály nabídkou tisíce a jedné pracovní pozice, a společnosti, které vám zaručeně najdou práci snů. To všechno se do dnešního článku plného varování před podvodníky na českém pracovním trhu vejde.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 4. 5. 2016 | 26 komentářů
![Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu]()
První tři knihy za polovic. A všechny další o třetinu levněji než v knihkupectví. Stačí stát se členem klubu. Jenže. Když kývnete, upíšete se zároveň na dva roky k povinnému objednávání knih. Pokud neobjednáte, jednoduše objednají za vás. A vy budete muset zaplatit.
Co se děje | Michal Chleboun | 28. 6. 2012 | 81 komentářů
![Skylink + CS Link: gigant útočí! Kolik stojí zadarmo?]()
Ještě visí v areálu obchodního centra za Prahou billboard prodejce elektroniky, který novým klientům nabízí satelitní televizi Skylink na celý život zdarma. Zákazníci, kteří se nechali zlákat právě touhle reklamou, však už několik týdnů vědí: na světě není zadarmo nic.
Co se děje | Petra Dlouhá | 8. 12. 2014 | 6384 komentářů
![Klientka Ekonomických staveb: Jeden podpis mě stál osm set tisíc]()
Paní Ivana si od firmy v roce 2006 chtěla nechat postavit dům. Na jejím pozemku se ani nekoplo do země. Jednateli Ekonomických staveb přesto musela zaplatit téměř šest set tisíc. Na dalších dvě stě tisíc ji za šest let soudních sporů přišly služby právníka.
Komentář | Martin Tománek | 25. 2. 2020 | 58 komentářů
![Podvody: Miliardové letadlo padlo. Jiné nabírá výšku]()
Poškození v kauze J. O. Investment investovali v průměru skoro půl milionu korun na hlavu. To je dost na to, aby člověk projevil aspoň minimální opatrnost. Představa vysokého zisku ale zaslepuje. A tak je ve vzduchu vždycky letadel dost a dost. Nově se rády zaklínají kryptoměnami.
Co se děje | Petra Dlouhá | 25. 7. 2016 | 24 komentářů
![Nabourali ho. Pojišťovna nezaplatí celou opravu: Auto je teď prý lepší než před nehodou]()
Nabourali mu auto, nehodu nezavinil. Postupoval přesně podle instrukcí pojišťovny viníka, a stejně nakonec škodu musel platit z vlastní kapsy. Argument pojišťovny: nepředložil jste servisní knížku, takže budeme pojistné plnění krátit. Oprava mu prý auto „zhodnotila“.
Když se řekne | Jaroslav Šura | 20. 8. 2012 | 26 komentářů
![Jak (ne)vydělat na investičních diamantech]()
Diamanty jsou věčné! Pokud vás láká netradiční investice do drahého kamení, dejte si pozor. „Diamanty jsou věčné“ může taky znamenat „diamantů se nikdy nezbavíte, nebo aspoň ne za rozumnou cenu“.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 9. 2014 | 7524 komentářů
![Ekonomické stavby: Slíbí bydlení snů, zařídí noční můru]()
Slíbili, že zajistí hypotéku a postaví vysněný rodinný domek. Místo toho ji vlákali do rafinované pasti. Firma dala ženě podepsat, že si nechá postavit dům za dva miliony, i když bylo jasné, že na hypotéku nedosáhne. Nabádali ji k falšování daňového přiznání. A teď ji tlačí, ať smlouvu plní: za „přípravné projektové práce“ chtějí 170 tisíc.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 2. 10. 2013 | 51 komentářů
![Sleva při koupi ojetiny na úvěr je trik! Za sjednání úvěru dáte i 80 tisíc]()
Kupujte, kupujte. A kupujte na úvěr! Vyplatí se. To slibuje zákazníkům lákavá nabídka autobazarů. Rozdíly v cenách „za hotové“ a „na úvěr“ dosahují i desetitisíců korun. Ale pozor: fígl vězí v poplatku za sjednání úvěrové smlouvy. Dáte za něj i osmdesát tisíc. Před praktikami autobazarů a úvěrových společností varuje spotřebitelská poradna dTestu.
Co se děje | Michal Chleboun | 2. 10. 2012 | 28 komentářů
![Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena]()
Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.