Banky | Věra Tůmová | 2. 11. 2007 | 2 komentáře
Pro odborníky je letos Bankou roku 2007 Komerční banka, pro laickou veřejnost je jednoznačně Nejdůvěryhodnější bankou Česká spořitelna. Banky prý inovují a zaměřují se na klienty. Že by se blýskalo na lepší časy?
Co se děje | Věra Tůmová | 23. 1. 2009 | 16 komentářů
Možnost uložit si dokumenty či jiné důležité věci v bezpečnostní schránce už v Česku nabízí řada bank. Služba to není drahá a dá se využít i jen na jeden měsíc. Zařízení schránky ale nelze nechat na poslední chvíli před dovolenou. Sejfy nejsou všude a bývají docela vytížené.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 10. 2006
Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 14. 6. 2022 | 11 komentářů
Víc než třetina obyvatel Česka (35 procent) má svého finančního poradce, dalších deset procent ho mělo v minulosti. Ukázal to květnový průzkum České asociace společností finančního poradenství a zprostředkování (ČASF).
Články | Josef Janda | 13. 12. 2006 | 5 komentářů
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?
Co se děje | Ivo Jeník | 9. 2. 2011 | 26 komentářů
Rozhodčí doložka nemá nic společného s fotbalovým rozhodčím. Jejím podpisem potvrzujeme, že náš případný spor s druhou stranou smlouvy nebude řešit soud, ale rozhodce. Může to mít své výhody. Avšak pozor: rozhodcem může být téměř kdokoli. Hlídejte si proto, aby to byl někdo, kdo „píská fér“.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 26. 5. 2014 | 53 komentářů
Na poště pracuje přes dvacet let. Dnes je vedoucí pobočky. Na přepážku by se prý „nevrátila ani za nic“. Musela by totiž prodávat finanční produkty aliančních partnerů České pošty. Jako vedoucí už přímý prodej nemá v popisu práce. Musela se ale smířit s tím, že jí každý měsíc nadřízený strhává několik tisíc z platu – protože její lidé „neplní plán“ a neprodají finančních produktů dost.
Články | Martin Zika | 15. 8. 2005 | 1 komentář
Krach "bezrizikové švýcarské investice", ve které lidé přišli o stovky miliónů korun, vytáhl na světlo staronový problém. Mají zodpovědnost pouze ti, kteří do produktu investovali, protože se rozhodovali na základě svobodné vůle? Anebo by k větší zodpovědnosti měla být hnána firma, která produkty vybírá a určitým způsobem školí své zprostředkovatele?
Když se řekne | Marek Musil | 16. 9. 2014 | 21 komentářů
Zdá se, že finančních poradců je tolik, že fronty se na ně stát nikdy nebudou. Nějaký na vás čeká na každém rohu. Umí ale a může skutečně každý, kdo si na vizitku napíše finanční poradce, správně poradit?
Když se řekne | Roman Baroš | 13. 3. 2012 | 12 komentářů
Úroveň finanční gramotnosti v Česku je nízká. Ovšem nemůžete za to vy chtě-nechtě klienti (i když svůj podíl viny taky máte), může za to systém, který vás naučil, že o všechno se za vás postará stát. Nepostará! Je potřeba vzít svůj osud do vlastních rukou.
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Rozhovor | Jan Stuchlík | 22. 4. 2010 | 1 komentář
Požadavky na povinnou kvalifikaci finančních poradců nepoctivé jedince z trhu nedostanou. To by dokázal jen jejich registr, který by jim zabránil přecházet od jedné firmy ke druhé, říká Pavel Matoušek, člen představenstva poradenské společnosti Broker Consulting.
Články | Tomáš Prouza | 28. 1. 2004
Během několika málo měsíců vám Peníze.CZ představí další produkty a nově budovaná divize nabídne zajímavé služby finančním poradcům. Výrazně totiž rozšiřujeme svoji strategii.
Rozhovor | Martin Vlnas | 8. 8. 2013 | 22 komentářů
„Čistě na marketingu franšízu nepostavíte. Reklama pomůže překonat úvodní nedůvěru. To je ale všechno. Mnohem důležitější je renomé franšízanta, osobní kontakty, pečlivě vybraní místní koncipienti na pobočce a perfektní služby,“ říká Petr Borkovec spolumajitel Partners v rozhovoru o unikátní franšízingové síti banky a finančněporadenské pobočky pod jednou střechou.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 20. 9. 2012 | 3 komentáře
Pojištění, povinné ručení, spořicí účet a další finanční produkty dávno nekupujeme tak, že z pár bank či pojišťoven odneseme letáčky a večer v nich hledáme to nejlepší. Už ani nesháníme podmínky a ceny produktů na webech finančních domů. Necháme si to srovnat. Jenže někdy jsou ta srovnání cinknutá.
Analýza | Jan Traxler | 27. 3. 2012 | 17 komentářů
Většina lidí pro dlouhodobé spoření volí produkty, v rámci kterých slouží kapitál jako půjčka s pevným úrokem ve výši maximálně 3–4 procenta. Produkty, kde slepice snáší malá vajíčka a hodnota (kupní síla) těchto vajíček ještě k tomu dlouhodobě klesá.
Jak na to | Daniel Kotula | 10. 12. 2010 | 18 komentářů
Představa, že ke snížení zadluženosti domácností přispěje zvýšení finanční gramotnosti, vyučované na školách i v nejrůznějších kurzech, často naráží na formální přístup, jak jsou tyto kurzy vedeny. Důležité je uvědomit si, zda kopírujete chování bohatých, nebo chudých.
Rozhovor | Martin Vlnas | 16. 11. 2013 | 43 komentářů
„Ano, jsou tu lidé, kteří se opravdu na stáří sami zajistit nemůžou, ale je tu mnohem víc lidí, kteří na to mají, a neřeší to. Těm musíme otevřít oči,“ říká výkonný ředitel finančněporadenské společnosti Partners Michal Špaňár v posledním dílu rozhovoru.
Očima expertů | Gabriel Pleska, Ondřej Tůma | 26. 9. 2014 | 10 komentářů
Prodej bankovních produktů a pojistek. Prodej spotřebního zboží, vymáhání pohledávek, Poštovní lékárna… Česká pošta dostane občas sodu, že se věnuje i jinému byznysu než doručování. Nebo spíš za to, jak se mu věnuje. Pošta říká, že by byl hřích nevyužít sítě, kterou má k dispozici, a především – že se jen poštovními službami neuživí. Jak by si na sebe měla vydělávat?
Články | Petr Vykoukal | 16. 5. 2002
Z půjčky na bydlení, produktu, který ještě před několika lety pro většinu bank představoval "jen tak něco na okraj", je dnes nosný pilíř bankovních obchodů.
Stavební spořitelny | Věra Tůmová | 13. 11. 2007 | 6 komentářů
Stavební spořitelny poskytují stále více úvěrů. Celkem jejich služeb v Česku k letošku využívá zhruba 5,77 milionů lidí. Přesto počet smluv ve fázi spoření mírně klesá.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 2. 2009 | 5 komentářů
Malí živnostníci a podnikatelé často potřebují uložit hotovost na účet i po zavírací době bank. Pokud nechtějí běhat po světě s kupou bankovek, nemají příliš možností, jak s nimi naložit. Řešením mohou být depozitní bankomaty, které začínají české banky klientům nabízet.
Co se děje | Věra Tůmová | 8. 1. 2009 | 12 komentářů
Úrokové sazby u spořících účtů klesají. Úročení přes tři procenta nabízejí jen menší banky a družstevní záložny. Další pokles nelze vyloučit vzhledem k očekávanému snižování klíčových sazeb České národní banky.
Články | Tomáš Prouza | 10. 1. 2002
Kvalitní nabídka produktů sice hraje při volbě banky velkou roli, ale průměrný Čech je stále velmi loajální zákazník.
Články | Petr Vykoukal | 4. 5. 2001
Stavební spoření je dobrý produkt, shodují se obchodní zástupci. Jedním dechem však dodávají, že v prodejích ho začínají dohánět další státem protěžovaní konkurenti – penzijní připojištění a životní pojistky.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 3. 2012 | 14 komentářů
Už jste někdy od Čecha slyšeli upřímně zamýšlenou větu: „Jsem spokojený bankovní klient“? Já ne. I když v posledních letech nastal určitý posun k lepšímu, k ideálu máme ještě hodně daleko.
Co se děje | Věra Tůmová | 20. 2. 2009 | 1 komentář
Úvěrové registry začínají vnímat finanční krizi i přes „své“ klienty. Potencionální příjemci úvěrů i finanční instituce jsou obezřetnější. Mezi dosavadními dlužníky se zase zvětšuje podíl nesplácených úvěrů. Ve srovnání se zahraničím je na tom Česko pořád dobře.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 7 komentářů
České domácnosti spoří každoročně čím dál víc, i když ne zcela efektivně. Nyní také podle průzkumu STEM/MARK až 40 procent Čechů začalo více spořit než utrácet. Nadpoloviční většina ale svůj postoj ke spoření ještě prý nezměnila.
Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů
Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.