Jak na to | Jan Stuchlík | 2. 6. 2010
![Jak učit finanční gramotnost zábavně aneb praktické návody pro učitele]()
Učitelé dostali další nástroj, jak děti učit finanční gramotnost. Na celoevropském internetovém portálu Dolceta najdou praktické výukové plány pro vyučování čtyřiadvaceti finančních témat. Vše je v češtině a přizpůsobeno českému prostředí.
Když se řekne | Jan Stuchlík | 16. 12. 2009 | 9 komentářů
![Ideální výuka finanční gramotnosti? Na chrudimské základce.]()
Učit finanční gramotnost je jednoduché. Žáci, ani učitelé nemusí vědět, že probíraná látka se dá nazvat finanční gramotností. Jenže zapojit témata osobních financí do běžné výuky je umění, které vyžaduje čas a nadšení učitelů, ukazuje zkušenost ZŠ Dr. J. Malíka v Chrudimi.
Když se řekne | Jan Stuchlík | 9. 12. 2009 | 10 komentářů
![Finanční gramotnost: Na dovolenou si půjčí jen blázen, zjišťují učitelé ve finanční hře]()
Výuka finanční gramotnosti na školách často naráží na nezájem učitelů. Poradenská společnost KFP přišla s metodou, jak učitele i žáky pro toto téma nadchnout. Učitelům nabízí kurzy, kde si mohou zahrát hru Finanční svoboda. Na jeden jsme se podívali.
Když se řekne | Jan Stuchlík | 13. 11. 2009 | 23 komentářů
![Učitelé mají učit finanční gramotnost, ale často neznají ani základní pojmy]()
Rozdíly ve znalostech učitelů, kteří mají učit finanční gramotnost na základních a středních školách, jsou velké. Přitom do dvou let by se finanční témata měla učit na všech českých školách.
Tip na knihu | Jan Stuchlík | 22. 9. 2009 | 5 komentářů
![Finanční gramotnost aneb když si děti hrají nejen na rodiče]()
Na světě je nová učebnice finanční gramotnosti. Vznikla v rámci projektu Rozumíme penězům a spíše než o klasickou učebnici jde o návod, jak děti finanční gramotnosti naučit. Základem je hra na fiktivní domácnosti a vedení jejich rozpočtu.
Jak na to | Luboš Smrčka | 5. 8. 2009
![Rodinný rozpočet: Co dělat s finančními přebytky]()
Rodina hospodařící s přebytky by si měla říct, zda se o ušetřené peníze bude starat sama, nebo je bude zhodnocovat s pomocí odborníka. První varianta klade nároky na čas a znalosti členů rodiny. Druhá zase na dobrý výběr kvalitního poradce.
Tip na knihu | Petr Čermák | 26. 1. 2009 | 12 komentářů
![Příručka pro učitele finanční gramotnosti je plná příkladů]()
Ani bohatá rodina nemusí být bohatá, pokud její závazky převyšují osobní majetek. Nejen to by měli vědět čeští učitelé, kteří budou učit žáky finanční gramotnosti. Vše se mohou přehledně dovědět v nové publikaci pro učitele „Finanční gramotnost: obsah a příklady dobré praxe.“
Rozhovor | Petr Čermák | 8. 9. 2008 | 6 komentářů
![Nová adresa pro stížnosti na finanční instituce]()
Odbor ochrany spotřebitele, který vznikl v ČNB 1. září, má dbát na to, aby se regulované finanční instituce chovaly férově. Chce se i více zapojit do finančního vzdělávání obyvatelstva, říká ředitelka nového odboru Helena Kolmanová.
Rozhovor | Jan Stuchlík | 29. 8. 2008 | 3 komentáře
![Kapesné: dobrý způsob, jak se dítě naučí hospodařit]()
Základem finanční gramotnosti je myšlenka, že všechno něco stojí. Tu by si měli děti ze základní školy odnést, říkají Michal a Eva Skořepovi, autoři nové učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia Finanční a ekonomická gramotnost.