Hesla jsou kombinace znaků, čísel a symbolů, které slouží k ověření totožnosti uživatele. Jsou tajná a měla by splňovat určitá kritéria, aby nebylo snadné pro jiné osoby na ně přijít. Jsou základním prvkem autentizace uživatele a zabezpečují přístup pouze toho, kdo heslo zná.
Heslo by mělo být dostatečně dlouhé a obtížné k prolomení. Mělo by obsahovat kombinaci velkých i malých písmen, číslic a symbolů. Je také důležité, aby bylo heslo unikátní a nebylo používáno v žádném jiném systému. Případně by nemělo odkazovat na cokoliv snadno uhodnutelného, co se s osobou, které patří, pojí.
K heslům patří i nutnost pravidelné změny. Heslo by mělo být pravidelně měněno, aby se tím snížilo riziko, že bude zneužito.
Články | Kateřina Boušová | 22. 9. 2006
![Internetové bankovnictví: jsou vaše peníze v bezpečí?]()
V souvislosti s případy vykradených účtů začaly banky na svoje klienty apelovat, že žádný elektronický produkt není úplně bez rizika a že vzájemná spolupráce je nezbytná. Jak se tedy v rámci internetového bankovnictví chovat bezpečně? Jaké druhy zabezpečení banky nabízejí? Jaké jsou hlavní způsoby podvodů a jak se proti nim chránit?
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
![Pozor na finanční podvodníky, triků mají spoustu]()
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Jiří Šedivý | 8. 6. 2005 | 1 komentář
![Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka]()
Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.