Články | Dana Chytilová | 18. 8. 2005
![Nekývněte v září na první banku]()
Nechcete začít další školní rok bez běžného účtu? Dostanete příležitost k jeho založení. Pracovníci bank v září totiž navštěvují školy a lákají nové studenty právě na tu jejich banku. Nevrhněte se na první nabídku.
Články | Petr Vykoukal | 12. 8. 2005
![Nechoďte do banky, už nemusíte]()
Možnost komunikovat s bankou přes telefon, internet či mobil nás všechny zbavila nutnosti chodit do banky. Těch, kteří toho využívají, je však i po mnoha letech, kdy jsou tyto služby k dispozici, relativně málo. A i přes rozsáhlou a dlouhodobou snahu bank představují uživatelé přímého bankovnictví stále jen menšinu mezi bankovními klienty.
Články | Dana Chytilová | 4. 8. 2005 | 2 komentáře
![Zrušení účtu zdarma? Ne tak docela]()
Rušení poplatku za zrušení účtu patří nyní mezi nejviditelnější nástroje, kterým na sebe banky upozorňují. Jde jen o líbivé gesto konkurenčního boje? Opravdu při vystoupení z dané banky nezaplatíte nic? Nebudete zkasírováni na jiných poplatcích? Jak kde.
Články | Dana Chytilová | 21. 7. 2005 | 2 komentáře
![Virtuální karty. To se to pak na internetu platí.]()
Nevlastníte embosovanou platební kartu a chcete platit na internetu? Nabízí se řešení v podobě virtuálních karet. Navíc od podzimu bude možné platit na internetu konečně i elektronickou kartou, a to MasterCard Unembossed.
Články | redakce Peníze.CZ | 8. 7. 2005
![Události uplynulého měsíce: červen]()
Uteklo vám v červnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru červnových událostí.
Články | Jiří Šedivý | 30. 6. 2005
![Jiří Nápravník: internetbanking nepoužívám II.]()
Přečtěte si dokončení rozhovoru s Jiřím Nápravníkem. Dnes např. o tom, proč elektronický podpis není 100% bezpečný, proč se peníze na podporu internetu vyhazují oknem, zda má význam existence Ministerstva informatiky nebo o problému tzv. žlutých linek.
Články | Jiří Šedivý | 21. 6. 2005
![Ptejte se Jiřího Nápravníka!]()
Odborník na elektronické komunikace, nepřítel bank, společensky nebezpečný hacker nebo velký skeptik, který ví, že oblafnout a ukrást se dá vše? Zajímá vás problematika vykrádání bankovních kont přes internet, elektronický podpis nebo přesměrování internetového připojení na drahé žluté linky? Ptejte se.
Články | Jiří Šedivý | 8. 6. 2005 | 1 komentář
![Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka]()
Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.
Články | redakce Peníze.CZ | 3. 6. 2005
![Události uplynulého měsíce: květen]()
Uteklo vám v květnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Nahlédněte do výběru květnových událostí.
Články | Petr Vykoukal | 25. 5. 2005
![Internetová banka roku: jak a s čím kdo bojoval]()
V prvním dnešním článku jste se dozvěděli, která banka se stala vítězem naší soutěže Internetová banka roku. Tento vám přináší shrnutí, s jakými aplikacemi jednotlivé banky soupeřily a co se na nich našim porotcům líbilo a nelíbilo.
Články | Jiří Nápravník | 20. 5. 2005
![Měla by banka hradit internetbankingové škody?]()
Obsluha bankovního účtu pomocí počítače či telefonu je rychlá, pohodlná a výhodná pro klienta i banku. Není už ale 100% bezpečná. To ale nejsou ani platební karty, za ty ovšem banky vesměs přebírají odpovědnost. Proč to samé neplatí také u internetbankingu? Máme pro vás i několik loupežných příkladů z praxe. Zajímá vás, kdo nakonec neoprávněný on-line převod peněz zaplatí?
Články | Petr Vykoukal | 19. 5. 2005
![Internetbanking ve světle sazebníků]()
Důležitým parametrem jakékoliv bankovní služby je její cena. Z našeho testu vyplývá několik zajímavých věcí. Například banky často vnímané jako drahé jsou schopny nabídnout srovnatelnou, či dokonce lepší cenu. Jak jsou tedy na tom s cenami internetbankingové aplikace jednotlivých českých bank?
Články | Danuše Pecharová | 18. 5. 2005
![Konečně on-line stavební spořitelna]()
Na první pohled příjemná grafika a přehledné uspořádání. To hlavní, za co si 'raiffeisenka' zaslouží pochvalu, je ale něco jiného. Je to skutečně on-line stavební spořitelna.
Články | Jiří Nápravník | 13. 5. 2005
![Daně elektronicky: zjednodušme, zlevněme, užívejme]()
Elektronické podávání daňových přiznání se u nás oblibě příliš netěší. Proč? Je k němu potřeba vlastnictví drahého elektronického podpisu. Kdyby se ten z celého procesu vypustil, počet lidí komunikujících s daňovou správou on-line by jistě vzrostl. Dokládají to i zkušenosti z USA, kde počet uživatelů jednoduchého a zdarma elektronického daňového přiznání razantně narůstá.
Články | Dana Chytilová | 11. 5. 2005
![Chcete, aby vaše mezibankovní platba došla včas?]()
Častokrát potřebujete, aby vaše platba někam došla v přesně určený čas. Proces mezibankovních plateb ovšem není právě jednoduchý, ne všechny banky k němu navíc přistupují stejně. Jak tedy taková platba probíhá a proč je tolik důležitá hodina, kdy příkaz zadáte?
Články | Petr Vykoukal | 10. 5. 2005
![Volksbank: Vážený Gr87D4hg, …]()
Všechny banky vám přidělí nějaké jméno pro vstup do jejich ibankingové aplikace. Většinou je to číslo, které si řada z nás bez problémů zapamatuje, ale s číselně písmennou směskou, kterou používá Volksbank, to tak snadné mít nebudete. V dalších ohledech jde ale o standardní aplikaci bez větších nedostatků.
Články | Dana Chytilová | 3. 5. 2005
![Zneužití PINu u karty stále pojistí jen jediná banka]()
Od května rozšířila Česká spořitelna možnost pojistit se proti zneužití debetní platební karty. Liší se její nabídka výrazně od konkurence? Budou konečně pojištěny i internetové transakce nebo ty, u nichž byl použit PIN? Nebo se v tomto směru moc nezměnilo?
Články | Petr Vykoukal | 3. 5. 2005
![Komerční banka: objem na úkor přehlednosti?]()
Internetové bankovnictví třetí největší české banky poskytuje mnoho funkcí. Tolik, že se až v případě jeho hodnocení nabízí příslovečné "méně znamená více". Je navíc zřejmé, že primárním adresátem této aplikace je firemní klientela. Co vše internetbanking Komerční banky nabízí a je ještě přehledný?
Články | Kateřina Havlíčková | 2. 5. 2005
![Chceme svým rodičům přispívat na důchod přímo?]()
Rádi byste část svých příspěvků na důchodové pojištění odváděli namísto státu přímo svým rodičům? Myšlenka to není neproveditelná a snad ani politický odpor není v tomto případě příliš pravděpodobný. Jak by takový penzijní systém mohl fungovat a jak dosáhnout fiskálně neutrálních dopadů?
Články | Simona Ely Plischke | 26. 4. 2005
![GE Money Bank: umí hodně, ale jen doma a v korunách]()
GE Money Bank se snaží o image moderní futuristické banky. Nezbytným předpokladem takového obrázku je perfektní internetbanking. Co lze její aplikaci pochválit a kde lze ještě vylepšovat? Internetové bankovnictví je podle informací banky v současné době jejím nejdynamičtěji rostoucím produktem. Zhodnoťte jej s námi.
Články | Martin Podávka | 25. 4. 2005 | 1 komentář
![Jak funguje investiční životní pojištění III.]()
Vysvětlit klientovi jak funguje investiční pojištění a pomoci mu vybrat správnou investiční strategii není lehký úkol. Cena za takové poradenství je standardně součástí pojistného. Kolik zaplatíte zprostředkovateli, jaké se uplatňují způsoby úhrady finančního poradenství a jak se spočítá odbytné?
Články | Petr Vykoukal | 21. 4. 2005
![eBanka: věrná osvědčenému designu]()
eBanka byla v minulosti často tím, kdo udával trend v oblasti internetového bankovnictví. Konkurence však nespí, a tak dnes řada bank nabízí srovnatelné aplikace a dotahuje její náskok. Jak se daří držet bance "historickou" pozici, můžete posoudit sami v našem testu.
Články | Petr Vykoukal | 19. 4. 2005
![ČSOB a Poštovní spořitelna: jeden ve dvou]()
ČSOB pro obě své značky používá tu samou aplikaci, která se liší jen barvami a některými funkcemi. Obě tedy budeme hodnotit v jednom článku.
Články | Petr Vykoukal | 14. 4. 2005
![Česká spořitelna: viditelný pokrok]()
Další bankou, u níž budete moci zhodnotit vývoj internetového bankovnictví za poslední tři roky, je Česká spořitelna. Při porovnání obou aplikací je už na první pohled vidět, že posun v uživatelské přívětivosti a funkčnosti je značný.
Články | Petr Vykoukal | 12. 4. 2005
![Citibank: proč to dělat jednoduše, když to jde jinak…]()
Největší retailová banka na světě v Česku stále spíše "sbírá smetanu". Podle její cenové politiky je jasné, že hledá především klienty s vyššími příjmy – účet za 250 Kč měsíčně rozhodně nebude pro každého. Odpovídá tomu kvalita jejího internetového bankovnictví?
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
![Pozor na finanční podvodníky, triků mají spoustu]()
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Tisková zpráva | 24. 3. 2005 | 1 komentář
![Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč]()
Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhadla, že celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2004 dosáhl 760 miliónů Kč. Letos odhaduje růst na přibližně 36 %. Tím v roce 2005 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě překoná 1 miliardu Kč.
Články | Jiří Šedivý | 16. 2. 2005
![Na berňák po internetu]()
Letos můžete poprvé podat řádné daňové přiznání k dani z příjmů elektronickou formou. Víte, co k tomu potřebujete, kam zajít, co vás čeká, nemine a kolik to bude stát? Máte již svůj elektronický podpis?
Články | Jiří Šedivý | 2. 2. 2005
![Lohmann: uvítal bych rozšiření účelovosti]()
"Výše státní podpory není důvodem, proč lidé čerpají málo úvěrů" nebo "migrační politika mezi spořitelnami by nebyl dobrý krok" či "garantujeme všem našim současným klientům, že poplatky za vedení účtu do roku 2010 nezvýšíme". To jsou odpovědi Guido Lohmanna, ředitele Modré pyramidy, na některé vaše otázky. Jak se vypořádal s těmi ostatními?
Články | Vítězslav Vurst | 27. 1. 2005
![Naše hospodaření je průhledné, tvrdí ADRA]()
Organizace ADRA vydala reakci na náš článek Trestuhodně neprůhledná charita. Kritizovali jsme (nejen) ji za to, že nám přes naše opakované žádosti a své opakované přísliby nezaslala výroční zprávu, a nenechala tak nahlédnout do jejích finančních toků. Otiskujeme úplnou reakci této společnosti.