Infografika | Gabriel Pleska | 23. 8. 2024
Sami dáte zloději klíč od domu. Tedy přihlašovací údaje do bankovnictví. Podvodník se maskuje třeba i jako úřad vymáhající pokuty za rychlou jízdu. Projděte si konkrétní případy.
Jak na to | Petr Kučera | 22. 6. 2020 | 16 komentářů
Většina bank už převede peníze v řádu vteřin, a to kdykoliv. Které to umí, na co si dát pozor a co čekat, když okamžité platby nemůžete využít?
Co se děje | Petr Kučera | 19. 1. 2024 | 6 komentářů
O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci vyzkoušeli: neumí ani některé funkce, které zvládala ta dřívější.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 7. 2024
Nechtěnou službu mnohdy neúmyslně využije i jinak dobře informovaný spotřebitel. Obrana proti ní přitom může být stejně jednoduchá jako nastavení limitů na kartě. Proč některé banky neochrání klienty účinněji?
Když se řekne | Veronika Doskočilová | 18. 2. 2021 | 11 komentářů
Někdy je krátké, jindy dlouhé nebo dokonce s předčíslím. Formát čísla účtu se u jednotlivých bank liší. Základní pravidla jsou přesto pevně daná.
Jak na to | Ondřej Tůma | 4. 8. 2015 | 2 komentáře
Ukradená peněženka? To se snadno stane, proto v ní taky málokdo nosí jmění. Můžou vám ale ukrást peníze z bankovního účtu, kde už kdekdo celé jmění má? Špatná zpráva: může. Co potom dělat? Vrátí něco banka, nebo zbudou jen oči pro pláč? Poradíme, jak v takovém případě postupovat, ale taky jak se dopředu chránit.
Co se děje | Olga Skalková | 27. 3. 2023 | 1 komentář
Stát po více než dvou letech napravuje komplikaci, kterou způsobilo to, že cizinci nedostali doklad v elektronicky čitelné podobě.
Jak na to | Ondřej Tůma | 23. 3. 2015 | 20 komentářů
Chvilka nepozornosti při zadávání plateb na internetu může přinést pořádné komplikace. Přečtěte si, jak získat zpátky peníze, které jste omylem poslali na nesprávný účet. Jde to, ale připravte se, že to může být fuška.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 7. 2023 | 11 komentářů
Bez aplikace si připlatíte. SMS pro potvrzení plateb v internetovém bankovnictví už nebude zadarmo. Nový ceník ČSOB přináší i další změny: zdražení služeb na pobočkách, papírových výpisů, dotazu na zůstatek v cizím bankomatu nebo vkladu hotovosti třetí osobou.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 12. 2023 | 1 komentář
Banka chce motivovat klienty k využívání digitálních a bezhotovostních služeb. Od 26. ledna zdraží potvrzovací SMS, servisní služby na pobočkách nebo papírové výpisy.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 10. 5. 2024
Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při odesílání plateb oblíbili, potvrzují banky. Někdy ale může mít taková osobní zpráva v internetovém bankovnictví nepříjemnou dohru.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 9. 2023 | 19 komentářů
Další dvě banky zavedou poplatek za potvrzovací SMS k internetovému bankovnictví. Chtějí klienty přesvědčit, aby začali využívat aplikaci v chytrém mobilu. Začíná se mluvit také o zastaralosti samotného internetového bankovnictví.
Aktuality | Petr Kučera | 12. 4. 2024 | 3 komentáře
Raiffeisenbank od 20. dubna změní pro většinu klientů způsob přihlašování do internetového bankovnictví. Cílem je vyšší zabezpečení přístupu k účtu.
Rozhovor | Olga Skalková | 29. 2. 2024 | 2 komentáře
Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.
Když se řekne | Veronika Doskočilová | 17. 12. 2020 | 10 komentářů
Za převody eur v rámci EU už rok neplatíte nic navíc. Jenže když posíláte dolary, libry nebo zloté, naúčtují vám banky i několik set korun. Kde si dát pozor a jak to vlastně vysvětlují?
Když se řekne | Petr Kučera, Veronika Doskočilová | 18. 8. 2021 | 13 komentářů
U poloviny bank se nemusíte smířit s tím, jaké číslo vašemu kontu přidělí. Chce to ale aktivitu a vejít se do pravidel. Bohužel: Přenést stejné číslo ke konkurenci nejde (přinejmenším se vám změní část za lomítkem), možná se ale tahle možnost vrátí do hry.
Co se děje | Olga Skalková | 21. 12. 2023 | 4 komentáře
Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.
Rozhovor | Olga Skalková | 26. 4. 2023 | 1 komentář
Komerční banka minulý týden spustila nový bankovní systém, který propaguje jako příchod nové éry bankovnictví. Popsali jsme ho v aktuálním článku, na který teď navazujeme rozhovorem. O převodu stávajících klientů na nové elektronické bankovnictví i o dalších novinkách jsme mluvili s Miroslavem Hiršlem, členem představenstva a vrchním ředitelem retailového bankovnictví KB.
Co reklama neřekla | Petr Kučera | 13. 10. 2020 | 18 komentářů
Je to záhada. Přes všechny inovace a digitalizace vám většina bank nedokáže zrušit účet online. Koronavirová omezení náhle mizí a cesta na pobočku prý vůbec není zbytečná.
Když se řekne | Petr Kučera | 29. 4. 2019 | 11 komentářů
Ještě nedávno to ve většině bank vypadalo jako v technologickém pravěku. Naštěstí už ale objevují snadné vyhledávání jako konkurenční výhodu – nebo spíš samozřejmost.
Jak na to | František Mašek | 18. 5. 2011 | 11 komentářů
Záruční lhůta na zakoupené zboží bývá dvouletá, promlčecí lhůta v případě placení telefonu činí tři roky a u daní dokonce šest let. Víte, které doklady nemusíte skladovat příliš dlouho a jaké je naopak šikovné delší dobu archivovat?
Co se děje | Petr Kučera | 22. 8. 2023 | 1 komentář
Inovace, díky které si do elektronického bankovnictví vaší hlavní banky můžete připojit také účty od konkurence, odstartovala před pěti lety. V ČSOB, druhé největší bance podle počtu klientů, ji ale využívá tak málo lidí, že se radši soustředí na rozvoj jiných služeb.
Jak na to | Věra Tůmová | 23. 6. 2010 | 6 komentářů
Internetové bankovnictví je pohodlné. Klientům umožňuje správu financí kdykoliv a téměř odkudkoliv. Jenže když si ho daleko od domova zablokujete, máte u některých bank šanci získat přístup po telefonu. Pokud ale neznáte speciální hesla, musíte osobně na pobočku.
Jak na to | Petr Kučera | 3. 5. 2019 | 5 komentářů
Poplatek za změnu PIN v bankomatu zrušila před pár dny předposlední banka. Zbývá jediná. Řekneme vám, kde si připlatíte, a kde už to jde i přes internet. Mimochodem: víte, že každá karta má vlastně dva PINy?
Co se děje | Petr Kučera | 11. 10. 2023 | 7 komentářů
Klienti České spořitelny dostanou v nejbližších dnech oznámení o novém ceníku. Má je hlavně motivovat k využívání digitálních a bezhotovostních služeb, říká banka.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 25. 4. 2023 | 2 komentáře
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy přes Facebook. Berou na sebe masku bankéře, úředníka nebo i kamaráda. Pomůžeme vám nenaletět.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 5. 2023
Akce se týká klientů, kteří bankovní identitu nepoužili v posledních 14 měsících vůbec nevyužili, a to ani k přihlášení do elektronického bankovnictví. Z konkurenčních bank nevyloučila podobný krok jen ČSOB.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 4. 2024
ČSOB, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Aktuality | Petr Kučera | 2. 8. 2023
Kompletní údaje k platebním kartám už umí ukázat i elektronické bankovnictví George od České spořitelny.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2020 | 3 komentáře
Trinity Bank dnes spouští novou podobu svého internetového bankovnictví. Přístup k ní budou mít hned všichni uživatelé.