Jak na to | Kateřina Boušová | 6. 4. 2006 | 10 komentářů
Přišli jste o peněženku a s ní také o platební karty, občanský a řidičský průkaz, legitimaci MHD či průkaz pojištěnce? Co honem dělat, kam zavolat, co musíte doložit, za jak dlouho dostanete novou kartu, doklady a kolik to všechno bude stát? Odpověď na tyto i další otázky najdete v našem článku.
Platební karty | Milan K. Osvaag | 8. 8. 2007 | 12 komentářů
Na konec platnosti platební karty většinou upozorní bankomat, email nebo výpis z účtu. Kdo chce automatické obnovování karty zrušit, musí si hlídat lhůty, v nichž to lze učinit. Jinak zaplatí další roční poplatek.
Články | Tomáš Hampl | 1. 9. 2001 | 3 komentáře
Stávky pilotů letadel nejsou ve světě nic mimořádného a hrozící stávku pilotů ČSA se podařilo na poslední chvíli odvrátit. Jak si stojí naši piloti v srovnání s kolegy ze zahraničí?
Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000
Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 1. 11. 2007 | 4 komentáře
Kdo si hodlá sjednat povinné ručení, může se nechat zlákat od pojišťoven na leccos. Vybrat si může z násobků bonusů kvůli lepší sazbě či z palety dárečků. Od zrušení monopolu na povinné ručení konkurenční boj mezi pojišťovnami sílí, takže každým rokem přicházejí se zajímavější nabídkou.
Články | Kristýna Havligerová | 27. 5. 2004
I ti nejmenší jsou v poslední době cílem tuzemských finančních institucí. Klienty banky a majitely běžného či spořícího účtu se tak mohou stát i děti. Které banky a za jakých podmínek nabízejí dětská konta?
Články | Zdeněk Fekar | 20. 2. 2001
Trčíte v hypermarketu už přes hodinu, péčí vaší manželky narůstá objem pojízdného vozíku, vaše dítko vesele dovádí mezi nákupními cestičkami a vy se už pekelně nudíte? A najednou přichází nějaká žena s visačkou hypermarketu a začne křičet na vaše dítě, že je to neposedný harant? A je po nudě! Co s tím uděláte?
Články | Dana Zwiebová | 26. 2. 2001
Snad každému už se stalo, že potřeboval nutně něco zaplatit, ale neměl dost peněz. Pokud nebyli právě na dosah majetní známí, poslední "záchranou" byla banka a spotřebitelský úvěr.
Články | Petr Vykoukal | 20. 12. 2001
Ač již v našem loňském testu se ukázalo telefonování do stavební spořitelny jako záležitost rychle zvyšující srdeční tep, za uplynulý rok se toho až na výjimky bohužel moc nezlepšilo.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Články | Tomáš Skřivánek | 13. 10. 2000
Vystudovala mezinárodní vztahy na Vysoké škole ekonomické v Praze, kariéru diplomatky ale hodila za hlavu ještě na škole. Složila makléřské zkoušky a začala se věnovat akciím. Obchodování (tradingu) se Andrea Ferancová věnuje v makléřské společnosti Wood & Co. již pět let.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Zdeněk Fekar | 16. 5. 2001
Redakce serveru Peníze.CZ otestovala v jedenácti bankách nedávno rychlost a kvalitu odezvy na klientský e-mailový dotaz. A výsledek? Dříve než za pět dní banky většinou nedokáží odpovědět.
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003 | 1 komentář
Vybrat si správně cestovní pojistku není úplně banální věc. Skládá se totiž z několika částí, které nejsou pokaždé automaticky zahrnuty v základní nabídce. Přitom právě limity a doplňky mohou hrát významnou roli.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Články | Michal Hazi | 24. 4. 2001
Informace o konkrétních osobách byly vždy vysoce ceněným zbožím. Zákon o ochraně osobních údajů však jejich shromažďování omezuje. Příklad marketingového výzkumu, který právě dokončuje agentura GfK pro Českou spořitelnu, ukazuje, že firmy musí být velmi opatrné při jakémkoliv nakládání s klientskými daty.
Články | Alena Urubková | 20. 3. 2002
Ve spolupráci s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj (EBRD) připravila Česká spořitelna program, jehož cílem je podpořit kvalitní malé a středně velké firmy, podnikatele a živnostníky v jejich dalším rozvoji a konkurenceschopnosti.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Články | Daniel Martinec | 23. 1. 2002
Zdědili jste skříň po babičce, která pamatuje alespoň druhou světovou válku? Potřebujete vybavit kancelář nebo domácnost nábytkem? Pak neváhejte navštívit některý z četných bazarů, můžete tím získat či ušetřit docela dost peněz.
Články | Jaroslav Brodacký | 9. 4. 2002
Možnost levně či zadarmo telefonovat na takřka libovolné místo na světě pomocí internetu je bezesporu velmi lákavá. Co je k tomu potřeba a co tato možnost může přinést českému uživateli?
Články | Lenka Fialová | 19. 11. 2001 | 3 komentáře
"Proč mám být doma mezi pátou a šestou? Mám čas, ale proč mám čekat?" ptá se teta Nikola. "Já nebudu čekat, když mi neřekneš proč!" To víte, že jí to neprozradím, i když vám ano. Teta slaví a já jí pošlu kytku.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Lenka Fialová | 9. 7. 2001
Počasí na výlety jako dělané. Co takhle vyrazit na kolo? Ale kam, když v okolí padesáti kilometrů už znáte každý kámen? Chtělo by to nějakou změnu. Třeba vyjížďku po krásách jižních Čech nebo projet Jeseníky. Ale jak tam dostat kolo a nepřivodit si infarkt?
Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.
Akcie | Pavel Slavík | 4. 12. 2007 | 2 komentáře
Pražská burza přerušila sérii čtyř klesajících týdnů v
řadě. Index PX v pátek zavíral na 1 774,10 bodech, což
znamená lehké posílení o 0,35 %.
Akcie | Pavel Slavík | 6. 2. 2007 | 1 komentář
Pražská burza opět posunula svůj rekord. A ačkoli je sentiment na trhu stále optimistický, je zřejmé, že objemy obchodů jsou při takto vysokých cenách nízké. Také americké akcie předvedly velmi úspěšný týden, všechny hlavní indexy posílily. Dařilo se i německému a maďarskému indexu.