Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

ČSOB upozadí značku Hypoteční banka, tradiční logo končí

Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 7. 2. 2024 | 1 komentář

ČSOB upozadí značku Hypoteční banka, tradiční logo končí
+16

Podobné jméno, jednotná modrá barva i logo. Změny mají zdůraznit, že ČSOB je jedna velká skupina. Jen Patria se tomu zatím vyhne.

Postihnout kamuflované pyramidové hry je obtížné

Články | redakce Peníze.CZ | 9. 6. 2004 | 4 komentáře

Postihnout kamuflované pyramidové hry je obtížné
+13

Dnešní pyramidové hry obratně zastírají skutečnost, že jde o ilegální systém pyramidálních investic a využívají nejrůznější postupy, které maskují jejich skutečnou podstatu. Současný český přístup k pojmu pyramidová hra spolu s nedostatečnou legislativou však způsobuje, že je velmi obtížné ilegální systémy postihnout.

Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF

Aktuality | Petr Kučera | 15. 4. 2024

Air Bank a O2 startují Unity, nabídne víc slev od PPF
+22

Air Bank a operátor O2 rozšíří výhody pro společné zákazníky z řad běžných spotřebitelů. Nově je nabídnou pod značkou Unity, do programu se později zapojí i další partneři ze skupiny PPF.

Košík mění tvář. Láká na slevy Multikup

Aktuality | Pavla Adamcová | 11. 4. 2024

Košík mění tvář. Láká na slevy Multikup
+7

Online supermarket Košík.cz mění svůj design. Logo, e-shop, rozvozová auta i uniformy kurýrů nově zabarví do fialova. První auta se v nových kombinacích objeví v průběhu května, do prázdnin by barvu měli změnit i kurýři.

ČSOB sází na chameleona, střídá Jindru a Jindru

Aktuality | Petr Kučera | 22. 2. 2021 | 6 komentářů

ČSOB sází na chameleona, střídá Jindru a Jindru
+12

Skupina ČSOB přichází s novým komunikačním konceptem, jehož tváří je modrý chameleon. Změnu připravila ve spolupráci s agenturou Zaraguza, která je od roku 2020 její hlavní kreativní agenturou. Součástí loga ČSOB se stane nový slogan – takzvaný claim: Jednoduše pro vás.

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?

Komentář | Veronika Odrobinová | 20. 7. 2023

Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?
+58

Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.

Modrá pyramida mění tvář. Víc se propojí s KB

Aktuality | Kateřina Hovorková | 2. 10. 2023

Modrá pyramida mění tvář. Víc se propojí s KB
+6

Pobočky stavební spořitelny Modrá pyramida se přejmenují na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky.

Platy a benefity manažerů v oblasti marketingu, reklamy a PR

Články | Petr Vykoukal | 2. 5. 2003 | 1 komentář

+6

Nový žebříček nejcennějších značek světa: Facebook vypadl z Top 10

Aktuality | Petr Kučera | 17. 10. 2019

Nový žebříček nejcennějších značek světa: Facebook vypadl z Top 10
+4

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Technologické firmy – Google, Amazon a Microsoft – obsadily i další tři místa v žebříčku, který zveřejnila poradenská společnost Interbrand.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní
+29

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Tyto značky lidé nejvíc kupují. Světová jednička je u nás šestá

Aktuality | Pavla Adamcová | 8. 6. 2024

Tyto značky lidé nejvíc kupují. Světová jednička je u nás šestá
+7

Projděte si nový žebříček 50 rychloobrátkových značek, které lidé loni nejčastěji nakupovali. Průzkum agentury Kantar zahrnuje 62 trhů, které pokrývají tři čtvrtiny světové populace,

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD
+66

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Proč vás pořád otravují s cookies? Webům hrozí pokuty

Když se řekne | Jana Divinová | 27. 2. 2022 | 35 komentářů

Proč vás pořád otravují s cookies? Webům hrozí pokuty
+231

Přes obsah internetové stránky na vás vyskočí cookie lišta. V posledních měsících o dost častěji než předtím. Provozovatelé webů totiž musí od letoška splnit přísnější pravidla.

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla

Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů

Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla
+146

Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?

Co si o tom myslíte | Pavla Adamcová | 21. 3. 2024 | 3 komentáře

Deset věcí, které vás nejvíc štvou při nákupech. Máte další?
+34

Chaos v cenách, bloudění po prodejně, špinavé a nedostupné košíky, ohmatané pečivo... V naší anketě jsme se čtenářů zeptali, co jim v obchodních řetězcích nejvíc vadí.

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

Aktuality | Jana Divinová | 28. 6. 2023

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy
+7

Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Co se děje | František Nonnemann, Petr Kučera | 29. 5. 2023

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud
+4

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Kolik stojí staré časy

Co se děje | Věra Tůmová | 15. 7. 2008 | 5 komentářů

Kolik stojí staré časy
+49

Vyrábět a prodávat staronové věci v takzvaném „retro“ stylu je docela dobrý business. Za „staré časy“ jsou lidé ochotni zaplatit i poměrně dost peněz a obchodníci to vědí. Retro oděvní móda stojí tisíce korun, nábytek desítky tisíc a retro auta třeba i miliony.

Novou banku podpoří Pokáč, účty už sjedná i online

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 3. 2024 | 1 komentář

Novou banku podpoří Pokáč, účty už sjedná i online
+9

Nová Partners Banka spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Takzvaným ambasadorem se stal písničkář Pokáč, který pro kampaň složil písničku.

Ergo pojišťovna se přejmenovala, zviditelní nového vlastníka

Aktuality | Petr Kučera | 31. 10. 2022

Ergo pojišťovna se přejmenovala, zviditelní nového vlastníka
+3

Ergo pojišťovna se 28. října přejmenovala na SV pojišťovnu. S novým názvem chce veřejně zviditelnit změnu vlastníka, která byla dokončena před rokem.

Pravda o slevách: Podívejte se, jak e-shopy čarují s cenou

Analýza | Jakub Balada | 3. 12. 2019 | 15 komentářů

Pravda o slevách: Podívejte se, jak e-shopy čarují s cenou
+168

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit uváděné slevy a tedy výhodnost nákupu. Co zjistil během letošního Black Friday?

Očima expertů: Umí firmy v ČR budovat image své značky?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 4. 2011 | 6 komentářů

Očima expertů: Umí firmy v ČR budovat image své značky?
-1

Firmy v České republice v budování svých značek značně pokulhávají. Často jim je vytýkáno, že nedokážou se svými zákazníky pracovat. Přečtěte si, jak se na tuto problematiku dívají osobnosti ze světa byznysu a reklamy.

Tyto značky lidé nejvíc kupují. Světová jednička je u nás šestá

Aktuality | Pavla Adamcová | 30. 5. 2024

Tyto značky lidé nejvíc kupují. Světová jednička je u nás šestá
+2

Projděte si nový žebříček 50 rychloobrátkových značek, které lidé loni nejčastěji nakupovali. Průzkum agentury Kantar zahrnuje 62 trhů, které pokrývají tři čtvrtiny světové populace,

Triky se slevami skončí. Snadno zjistíte skutečnou

Co se děje | Petr Kučera | 24. 11. 2020 | 47 komentářů

Triky se slevami skončí. Snadno zjistíte skutečnou
+121

Některé e-shopy během Black Friday nabízejí na první pohled nižší slevy než v předchozích letech. Může za to služba Hlídač shopů, která ukazuje, o kolik je akční cena skutečně nižší než ta původní. Přísnější pravidla pro uvádění „přeškrtnutých“ cen mají brzo platit pro všechny obchody v EU.

Už dávno nejsme konzervy, říká alkoholový guru Richard Švéda

Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 2. 2015 | 4 komentáře

Už dávno nejsme konzervy, říká alkoholový guru Richard Švéda
+80

„Například u vína jsou Češi stále znalejší a mají chuť poznávat a ochutnávat nové věci. Je dobře, že se tu už nerozlišuje jen mezi bílým a červeným, krabicí a lahví,“ říká v rozhovoru generální ředitel společnosti Premier Wines & Spirits Richard Švéda.

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami
+22

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo
+48

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Lidl spouští věrnostní program se slevami na míru

Aktuality | Jiří Hovorka | 17. 9. 2020 | 71 komentářů

Lidl spouští věrnostní program se slevami na míru
-52

Lidl v Česku spustil svůj věrnostní program Lidl Plus. Dostupný je jako aplikace, která je ke stažení v App Store a Google Play. Věrnostní karta má v telefonu podobu QR kódu, který v průběhu markování zboží zákazník přiloží ke skeneru a může čerpat výhody.

Hypotéka s prémií: Změny k lepšímu u České spořitelny?

Co se děje | Vladimír Švorba | 21. 3. 2013 | 4 komentáře

Hypotéka s prémií: Změny k lepšímu u České spořitelny?
+18

Největší česká banka po dlouhé době přišla s něčím, co může být pro klienty opravdu zajímavé. Ke své hypotéce nabízí za určitých podmínek finanční prémii. A klient bažící po vlastním bydlení se nemusí bát sankce, když se mu podmínky po letech nebudou už tolik líbit.

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná

Jak na to | Michal Chleboun | 19. 3. 2012 | 1 komentář

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná
+6

Z předchozí kapitoly víte, jak široce můžete přistoupit k disciplíně, která se nazývá marketing. V počátcích firmy ho ale přece jenom budete muset pojmout poněkud umírněněji, protože prostředky obětované podnikání musíte využívat optimálně.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services