Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

Tyhle značky mají Češi nejradši. Žebříčku kraluje banka

Aktuality | Kateřina Hovorková | 15. 12. 2023 | 2 komentáře

Tyhle značky mají Češi nejradši. Žebříčku kraluje banka
0

Čeští spotřebitelé mají nejlepší zkušenosti s Air Bank. Vyplývá to ze studie, kterou zveřejnila společnost KPMG Česká republika. V první desítce jsou další tři banky, na druhé místo se vyšvihla La Formaggeria Gran Moravia, na třetím je Zásilkovna. 

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná

Jak na to | Michal Chleboun | 19. 3. 2012 | 1 komentář

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná
+6

Z předchozí kapitoly víte, jak široce můžete přistoupit k disciplíně, která se nazývá marketing. V počátcích firmy ho ale přece jenom budete muset pojmout poněkud umírněněji, protože prostředky obětované podnikání musíte využívat optimálně.

Dovolenou si rozvracet nedáme! Pojištění proti větru, dešti má však háček

Co se děje | Petra Dlouhá | 8. 8. 2011 | 9 komentářů

Dovolenou si rozvracet nedáme! Pojištění proti větru, dešti má však háček
+16

Slavní zpěváci pojišťují své sametové hlasy, klavíristi geniální prsty, herečky a modelky svá půvabná pozadí. Ale co my, obyčejní smrtelníci? Že taky toužíte po troše té nadpozemské výstřednosti? Přišla vaše chvíle: pojistěte si zářící slunce nad hlavou.

Investice, které vydělaly víc. Nebojte se vsadit na dobrou pověst

Když se řekne | Jan Traxler | 3. 9. 2019 | 5 komentářů

Investice, které vydělaly víc. Nebojte se vsadit na dobrou pověst
+17

Mají společensky odpovědné investice šanci na úspěch? Podívejme se, jak si stojí v porovnání s průměrem trhu.

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň
+8

Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát. 

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy
+5

Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti

Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti
+23

Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly
+16

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Destilatér: I tuzemák může být výborný. Když to umíte

Rozhovor | Martin Vlnas | 19. 12. 2015 | 4 komentáře

Destilatér: I tuzemák může být výborný. Když to umíte
+23

Zdá se, že i přes záplavu zahraničních rumů, ginů nebo bylinných likérů, která se na nás valí z reklamy doslova na každém kroku, zůstává řada Čechů věrná klasice – tuzemáku.

Cena pojištění: kde končí pojištění a začíná loterie

Když se řekne | Tomáš Michalička | 27. 2. 2012 | 8 komentářů

Cena pojištění: kde končí pojištění a začíná loterie
+1

Pojišťovny mají jako všechny firmy především jeden cíl: vydělávat vlastníkům, akcionářům peníze. Nejraději by tedy nabízely co nejdražší pojištění, ze kterého by pokud možno nemusely nikdy vyplácet plnění. Zákazníci mají pochopitelně zájem zcela opačný: poptávají pojištění, které jim za málo peněz zaručí hodně muziky.

Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 8. 2017 | 4 komentáře

Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?
+15

Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

Aktuality | Pavla Adamcová | 21. 3. 2024

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč
+4

Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard kopíruje svým vzhledem logo Lidlu a firma ho musí přestat používat.

Prodáváme byt: Inzerát má ukázat přednosti nemovitosti, ale lhát se nemá

Seriál | Vladimír Zuzák | 21. 1. 2015 | 4 komentáře

Prodáváme byt: Inzerát má ukázat přednosti nemovitosti, ale lhát se nemá
+28

Patnáct řádků textu, pět fotek a jedna cena – to je standardní inzerát na realitním serveru. Vaše omezené hřiště, na kterém musíte předvést to nejlepší, abyste zaujali. Aby vám zavolali, aby byt chtěli, aby ho koupili.

Začínáme podnikat: Marketing

Když se řekne | Michal Chleboun | 12. 3. 2012 | 2 komentáře

Začínáme podnikat: Marketing
+32

Ať už je oblast podnikání, kterou jste si vytipovali jako optimální pro cestu za svými vytouženými cíli, jakákoli, zapomenout byste neměli na to, jak zvýšíte možnosti uplatnění vašeho výrobku nebo služby na trhu. Oblast marketingu přitom nabízí nepřeberné množství nástrojů.

Pepsi v novém kabátě. Mění logo, končí s Max

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 8. 4. 2024

Pepsi v novém kabátě. Mění logo, končí s Max
+5

Značka Pepsi po čtrnácti letech mění celosvětově svůj design. Změnu oznámila nejprve loni v USA k 125. výročí vzniku nápoje. Teď se dotkne i českého trhu, kde tento nápoj vyrábí společnost Mattoni 1873. 

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální

Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální
+7

Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl
+40

Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2021 | 27 komentářů

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka
+88

Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.

Vysokoškolákem za pár dní, aneb jak se dělá reportáž

Články | Lucie Šťastná | 1. 8. 2001 | 2 komentáře

Vysokoškolákem za pár dní, aneb jak se dělá reportáž
+5

Myslím, že většina lidí někdy přemýšlela, jaké by to asi bylo být právníkem, doktorem, ekonomem ... Jenže to by znamenalo být přijat na danou školu, vystudovat ji a pak najít odpovídající zaměstnání. Někteří z nás by skončili hned u prvního bodu, někteří ne. Někdo jde a studuje, někdo ze strachu, že poté nenalezne odpovídající zaměstnání, raději studuje jiný obor, přeci jenom člověk musí rozhodnout, co bude dělat následujících 5 let. Nebo ne?

Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin

Komentář | Michal Kašpárek | 20. 12. 2013 | 24 komentářů

Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin
+8

Může sleva podněcovat k nenávisti? Kde končí a začínají práva a povinnosti podnikatelů? Je bonzování vizitkou Zemanových voličů?

Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu

Rozhovor | Ondřej Tůma | 12. 1. 2013 | 19 komentářů

Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu
+70

„Některé koncerny sponzorují neziskové informace a na oplátku od nich získávají ‚nezávislá‘ ocenění,“ komentuje předseda občanského sdružení Zdravá potravina kvanta značek kvality a původu, které potkáte na českých potravinách. Když před lety sháněl fakta o tom, co vlastně jí, zjistil, že neexistuje komplexní zdroj informací. Jako programátor tedy sám začal vytvářet jejích databázi...

S jakým diplomem lze sehnat dobré místo

Kariéra | Táňa Chadrabová | 19. 10. 2007 | 7 komentářů

S jakým diplomem lze sehnat dobré místo
-8

Nabídka volných pracovních míst pro absolventy vysokých škol poprvé v historii převýšila poptávku, a to o 28 %. Všichni vysokoškoláci ale na dobře placené místo pomýšlet nemohou. Podívejte se na žebříček nejlepších a nejhorších škol podle nezaměstnanosti absolventů.

Pravda o slevách. Nové důkazy, jak e-shopy čarují s cenou

Analýza | Jakub Balada | 1. 12. 2020 | 11 komentářů

Pravda o slevách. Nové důkazy, jak e-shopy čarují s cenou
+54

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Podívejte se, co zjistil během letošního Black Friday.

Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing

Publicistika | Martina Fojtů | 30. 11. 2019 | 2 komentáře

Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing
+8

Tak co husa? Byli jste letos? Nebo pekli doma? A víte, že ještě před pár lety by vás to dost možná nenapadlo? I tohle je totiž vedlejší produkt kampaně za Svatomartinské víno, tradice, kterou etabloval Vinařský fond v roce 2004. Dnes se pod touto značkou vyprodukuje přes dva miliony lahví ročně. Obnovená tradice ovšem není pro každého vinaře.

Alza prohrála soud s Heurekou. Má se omluvit

Aktuality | Petr Kučera | 12. 8. 2019 | 4 komentáře

Alza prohrála soud s Heurekou. Má se omluvit
+2

Největší tuzemský e-shop Alza.cz prohrál u Městského soudu v Praze spor s nákupním rádcem Heureka.cz. O zatím nepravomocném rozhodnutí píše deník E15. Alza se vůči němu odvolala.

Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno

Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 11. 2017 | 4 komentáře

Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno
+37

„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.

Facebook. Myšičko, a co teď?

Sloupek | Michal Kašpárek | 4. 7. 2014 | 5 komentářů

Facebook. Myšičko, a co teď?
+5

Problém není, že Facebook experimentoval s emocemi svých uživatelů. Problém je, že neumíme na odhalení stále běžnějších experimentů reagovat líp než směsí rozhořčení a ignorance.

Fénix z popela: Poštovní spořitelna se vrací, Era se jde zahrabat

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 5. 11. 2015 | 28 komentářů

Fénix z popela: Poštovní spořitelna se vrací, Era se jde zahrabat
+31

Před pěti lety se pobočky Poštovní spořitelny přejmenovaly na Eru. Mohutná reklamní kampaň přesvědčovala lidi, že je tu nová a moderní značka, bez zápachu poštovní zatuchliny. Nyní se loga Poštovní spořitelny vracejí, o novou značku nikdo nestál.

Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů

Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!
+43

Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?

Pořád není líp? Vygeneruj si nové hnutí!

Hra | Michal Kašpárek | 1. 11. 2013 | 54 komentářů

Pořád není líp? Vygeneruj si nové hnutí!
-9623

Pokud se vašim dětem zavčas nerozzáří oči, vytvořte jim nový spasitelský projekt jediným klepnutím myší.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services