Marketing

Marketing je soubor procesů zaměřených na uspokojení potřeb a přání zákazníků, dále je také definován jako nástroj ke komunikaci. Buduje vztah se zákazníky a tvoří konkurenční výhodu na trhu v daném oboru. Zabývá se různými aspekty, jako je například segmentace zákazníků, propagace produktů, komunikace se zákazníkem nebo zkoumá trh. Cílem marketingu je dosáhnout stanovených obchodních cílů organizace.

Další články na téma marketing najdete na Finmag.cz.

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň
+8

Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát. 

Modrá pyramida nechrání soukromí

Články | Danuše Pecharová | 11. 5. 2001

Modrá pyramida nechrání soukromí
+8

Přehledné, rychlé... a jednoduché. Možná až příliš. Takové jsou stránky Všeobecné stavební spořitelny KB. Průměrné. Odpovídá to známce udělené porotou - "mezi dvojkou a trojkou".

Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin

Komentář | Michal Kašpárek | 20. 12. 2013 | 24 komentářů

Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin
+8

Může sleva podněcovat k nenávisti? Kde končí a začínají práva a povinnosti podnikatelů? Je bonzování vizitkou Zemanových voličů?

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální

Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální
+7

Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.

Zlato získá paradoxně vítěz i poražený

Články | Zdeněk Fekar | 1. 6. 2001

Zlato získá paradoxně vítěz i poražený
+7

Z pěti hodnocených stavebních spořitelen má nejlepší webovou prezentaci Českomoravský lišák, míní porotci serveru Peníze.CZ; čtenářské zlato ale poputuje na jinou adresu. Paradoxně buřince ČS - stavební spořitelny, která u odborné poroty propadla.

I kvíz můžete mít rádi. Ukažte, jak znáte slogany bank

Kvíz | Petr Kučera | 15. 8. 2023

I kvíz můžete mít rádi. Ukažte, jak znáte slogany bank
+7

Přesně podle mého gusta – takový bude, doufejme, dnešní kvíz. Zažijete pocit příjemné svěžesti, ale vypravíme se i hluboko do minulosti. S námi to zvládnete!

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy

Aktuality | Jana Divinová | 28. 6. 2023

Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy
+7

Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny

Co se děje | Pavla Adamcová | 28. 3. 2024 | 3 komentáře

Lidl se srovnává s konkurenty. „Suverénně nejlevnější“ je o koruny
+7

Nová kampaň využívá srovnávací reklamu. Velikonoční ceny v Lidlu a Penny přitom porovnal sám Lidl, a to dlouho před Velikonocemi. Je to v pořádku?

Košík mění tvář. Láká na slevy Multikup

Aktuality | Pavla Adamcová | 11. 4. 2024

Košík mění tvář. Láká na slevy Multikup
+7

Online supermarket Košík.cz mění svůj design. Logo, e-shop, rozvozová auta i uniformy kurýrů nově zabarví do fialova. První auta se v nových kombinacích objeví v průběhu května, do prázdnin by barvu měli změnit i kurýři.

Spor o značku 4fin končí, firmy se dohodly

Aktuality | Jiří Hovorka | 27. 4. 2020

Spor o značku 4fin končí, firmy se dohodly
+7

Společnost HS Advisory se může vrátit k používání značky 4fin pro svou poradenskou síť. Dohodla se totiž s společností 4finance s.r.o., která také působí v oblasti poradenství.

Hypotéky nejlépe nabízí Moneta, ukázal test bank

Aktuality | Petr Kučera | 5. 9. 2022

Hypotéky nejlépe nabízí Moneta, ukázal test bank
+7

Zájemce o hypoteční úvěr dokáže nejkvalitněji obsloužit Moneta Money Bank. Vyplynulo to z průzkumu agentury Market Vision, který se letos v květnu a červnu zaměřil na devět nejvýznamnějších poskytovatelů hypoték na tuzemském trhu.

Liška končí. Stavební spořitelna vymění maskota

Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023

Liška končí. Stavební spořitelna vymění maskota
+6

Stavební spořitelna ze skupiny ČSOB změní po třiceti letech svého maskota. Lišku vystřídá chameleon, kterého ČSOB začala používat v reklamě a marketingové komunikaci v roce 2021.

Marketingový šéf Air Bank jde podpořit expanzi Rohlíku

Aktuality | Petr Kučera | 23. 2. 2021 | 3 komentáře

Marketingový šéf Air Bank jde podpořit expanzi Rohlíku
+6

Air Bank opouští její marketingový ředitel Jakub Petřina. „Mám pro vás jedno překvapení. Rozhodl jsem se k velkému kroku a jdu Tomášovi (Čuprovi – pozn. red.) pomoct dobýt Západ. V březnu se smutkem opustím Air Bank, ale v květnu si s radostí sednu na novou židli skupinového šéfa marketingu Rohlíku. Těším se, bude to velká jízda,“ napsal dnes na Twitteru.

Tyto značky lidé nejvíc kupují. Světová jednička je u nás šestá

Aktuality | Pavla Adamcová | 8. 6. 2024

Tyto značky lidé nejvíc kupují. Světová jednička je u nás šestá
+6

Projděte si nový žebříček 50 rychloobrátkových značek, které lidé loni nejčastěji nakupovali. Průzkum agentury Kantar zahrnuje 62 trhů, které pokrývají tři čtvrtiny světové populace,

Modrá pyramida mění tvář. Víc se propojí s KB

Aktuality | Kateřina Hovorková | 2. 10. 2023

Modrá pyramida mění tvář. Víc se propojí s KB
+6

Pobočky stavební spořitelny Modrá pyramida se přejmenují na KB Poradenské místo. Typické modré logo najdou klienti už jen v malém provedení na vstupních dveřích nebo uvnitř pobočky.

Co o webu CAC Leasing soudí porotci Peníze.CZ

Články | Lukáš Půda | 12. 10. 2001

+6

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná

Jak na to | Michal Chleboun | 19. 3. 2012 | 1 komentář

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná
+6

Z předchozí kapitoly víte, jak široce můžete přistoupit k disciplíně, která se nazývá marketing. V počátcích firmy ho ale přece jenom budete muset pojmout poněkud umírněněji, protože prostředky obětované podnikání musíte využívat optimálně.

Platy a benefity manažerů v oblasti marketingu, reklamy a PR

Články | Petr Vykoukal | 2. 5. 2003 | 1 komentář

+6

Nové zákony: zdánlivá idyla na sudu s třaskavinou II.

Články | Petr Čech | 10. 5. 2004 | 1 komentář

Nové zákony: zdánlivá idyla na sudu s třaskavinou II.
+5

"Ani v nejmenším nepochybuji o tom, že nové zákony o kapitálovém trhu způsobí účastníkům kapitálového trhu vážné potíže. Předkladatel do poslední chvíle ujišťoval, jak jsou předlohy kvalitní, a mnozí mu věřili. Příští týdny a měsíce ale ukáží, jak velmi se mýlil," říká Petr Čech v druhém dílu své analýzy.

Češi kupují raději jistotu i za cenu nižšího výnosu

Analýza | Petr Čermák | 25. 3. 2008 | 3 komentáře

Češi kupují raději jistotu i za cenu nižšího výnosu
+5

V roce 2007 se majetek ve fondech zvětšil o více jak 16 procent. Touha Čechů neztratit vložené peníze a reklama zajistily největší růst fondům fondů a zajištěným. Ačkoli nálada na trzích působí odliv peněz z fondů, jejich budoucnost je prý stále růžová.

Češi si více stěžují na banky či pojišťovny

Analýza | Petr Čermák | 21. 5. 2008

Češi si více stěžují na banky či pojišťovny
+5

Nejlepší reklama je taková, když se o značkách a produktech lidé mezi sebou spontánně baví. To je základ takzvaného ústního marketingu, tedy World of Mouth. Nedávný výzkumu toho, o čem se Češi baví, ukázal, že nespokojenost jako téma rozhovorů zdaleka nepřevládá.

Co o webu Allianz pojišťovny soudí porotci Peníze.CZ

Články | Lukáš Půda | 14. 9. 2001

+5

Vše pro klienta

Články | Tomáš Prouza | 9. 1. 2002

Vše pro klienta
+5

Správná banka by se měla o klienta postarat od kolébky do hrobu a dát mu vše, nač pomyslí. Českým bankám pomalu končí čas konsolidace a nastává to, o čem se již dlouho mluví – nesmlouvavý boj o klienta.

Vysokoškolákem za pár dní, aneb jak se dělá reportáž

Články | Lucie Šťastná | 1. 8. 2001 | 2 komentáře

Vysokoškolákem za pár dní, aneb jak se dělá reportáž
+5

Myslím, že většina lidí někdy přemýšlela, jaké by to asi bylo být právníkem, doktorem, ekonomem ... Jenže to by znamenalo být přijat na danou školu, vystudovat ji a pak najít odpovídající zaměstnání. Někteří z nás by skončili hned u prvního bodu, někteří ne. Někdo jde a studuje, někdo ze strachu, že poté nenalezne odpovídající zaměstnání, raději studuje jiný obor, přeci jenom člověk musí rozhodnout, co bude dělat následujících 5 let. Nebo ne?

Pepsi v novém kabátě. Mění logo, končí s Max

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 8. 4. 2024

Pepsi v novém kabátě. Mění logo, končí s Max
+5

Značka Pepsi po čtrnácti letech mění celosvětově svůj design. Změnu oznámila nejprve loni v USA k 125. výročí vzniku nápoje. Teď se dotkne i českého trhu, kde tento nápoj vyrábí společnost Mattoni 1873. 

Mažu si tě z přátel. Banka končí na Facebooku, sklízí posměch

Co se děje | Petr Kučera | 9. 5. 2019 | 15 komentářů

Mažu si tě z přátel. Banka končí na Facebooku, sklízí posměch
+5

UniCredit se stane jedinou tuzemskou bankou pro běžné klienty, která nebude na největší sociální síti. Neznamená to ale, že by „všechny ty internety“ nejradši zakázala.

Facebook. Myšičko, a co teď?

Sloupek | Michal Kašpárek | 4. 7. 2014 | 5 komentářů

Facebook. Myšičko, a co teď?
+5

Problém není, že Facebook experimentoval s emocemi svých uživatelů. Problém je, že neumíme na odhalení stále běžnějších experimentů reagovat líp než směsí rozhořčení a ignorance.

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy
+5

Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud

Co se děje | František Nonnemann, Petr Kučera | 29. 5. 2023

Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud
+4

Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.

Nový žebříček nejcennějších značek světa: Facebook vypadl z Top 10

Aktuality | Petr Kučera | 17. 10. 2019

Nový žebříček nejcennějších značek světa: Facebook vypadl z Top 10
+4

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Technologické firmy – Google, Amazon a Microsoft – obsadily i další tři místa v žebříčku, který zveřejnila poradenská společnost Interbrand.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services