Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 10. 2010 | 5 komentářů
Úspěchy automobilky Škoda Auto jsou trnem v patě koncernu Volkswagen Group. Zvýšení prodeje škodovek totiž jejich výrobce VW paradoxně finančně poškozuje. Vedení Volkswagenu by v následujících letech mohlo svými zásahy negativně ovlivnit vývoj mladoboleslavské značky.
Co se děje | Ondřej Tůma | 2. 11. 2010 | 1 komentář
Mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto čekají v příštích letech výrazné změny. Koncern Volkswagen Group by se škodovkami rád prorazil v Číně a Rusku. V plánu je také několik nových modelů.
Co se děje | Petra Dlouhá | 5. 10. 2011 | 18 komentářů
Přetáčení tachometrů. Málokterý černý byznys má v Česku tak luxusní podmínky pro rozkvět. 42 procent vozů, které brázdí naše silnice, má zmanipulovaný údaj o najetých kilometrech. Ročně jich přibude 330 tisíc. Počet potrestaných? Nula. Kdy spadne klec?
Analýza | Jindřich Hradecký | 30. 11. 2011 | 2 komentáře
I když prodejci stále upozorňují, že ceny nových vozů se v Česku dotkly dna a budou stoupat, statistiky mluví jinak: jdou naopak pořád dolů.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 7. 12. 2011 | 3 komentáře
Automobilové značky ji hojně využívají v reklamách na nová auta – obří slevu. Leč pouze při využití tzv. značkového úvěru. Na papíře dosahuje výhoda i přes padesát tisíc. V reálu ale za auto zaplatíte víc. Proč? A o kolik?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 14. 12. 2011 | 3 komentáře
Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují, auta stále zlevňují. Přitom jsou bezpečnější a umějí toho víc než dřív.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 4. 1. 2012 | 52 komentářů
Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 11. 1. 2012 | 1 komentář
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 18. 1. 2012 | 2 komentáře
Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní s velkými slevami vyprodávají skladové vozy z minulého roku. Jednoduše: nikdy nebylo výhodnější jít si pro nové auto než teď.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 1. 2. 2012
Kritériem, které je při koupi auta pro zákazníky stále důležitější, je výsledek v nárazových testech organizace Euro NCAP. Ta od ledna 2012 zpřísnila metodiku hodnocení. Dosáhnout na pět hvězdiček nikdy nebylo těžší. Z analýz plyne, že jsou lidé ochotní za vůz s lepším výsledkem zaplatit pár bankovek navíc.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 28. 3. 2012 | 12 komentářů
Když si člověk kupuje auto, parametry jako motor, barvu či výbavu si vybírá často podle srdce. Není ale od věci zapojit i mozek – volbou jednotlivých prvků totiž zároveň rozhodujete o tom, jak výhodně auto za pár let prodáte. Poradíme, co se vyplatí.
Jak na to | Petra Dlouhá | 4. 4. 2012 | 16 komentářů
Koupě auta bývá investicí v řádu statisíců. A pokud není zbrusu nové, je to i pořádný adrenalin! Nenechte se zmámit nablýskanou kapotou, nedejte na ujišťování obratného prodejce! Důkladně prověřte, zda auto není kradené. Ve spolupráci se Sdružením na ochranu vlastníků automobilů přinášíme návod, jak na to.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 4. 2012 | 3 komentáře
Češi si zase oblíbili malá městská vozítka. Zatímco loni se jich za první čtvrtletí prodalo jen něco přes osm set, letos za stejný čas dvakrát víc! Že by to bylo tím, že za nízkou cenu nabízejí čím dál víc muziky? Vzali jsme si pod drobnohled ta, co se dají pořídit za míň než dvě stě tisíc.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 18. 4. 2012 | 3 komentáře
Nejžádanější auta v Česku. Malá auta jako Škoda Fabia, Peugeot 207 či Renault Clio už sice nezastávají pozice rodinných aut jako před 10 lety, pořád ale drží žezlo dost pevně. Důvod je jasný: cena. Vybrali jsme pro vás deset zajímavých tipů, které jako nové nestojí ani čtvrt milionu korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 4. 2012 | 8 komentářů
Auta nižší střední třídy, kam patří bestsellery typu VW Golf, Ford Focus, Opel Astra či poslední hity jako Kia Cee’d a Hyundai i30, už dávno nejsou ani jako nová pro Čechy příliš drahý špás. Ceny některých modelů začínají už pod čtvrtmilionem. My jsme si dali pro našich deset tipů na dobrou koupi limit 350 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 5. 2012 | 14 komentářů
V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme v žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů, řadí Octavii, dochází na nejžádanější auto Česka. Jako horní hranici našeho výběru jsme zvolili 600 000 Kč.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 9. 5. 2012
Češi je mají evidentně čím dál raději. Zatímco před pěti lety tvořila auta kategorie MPV jen šest procent registrací, za minulý rok to bylo už 14 procent. Hodně oblíbená jsou už ta malá. Kolik peněz na ně potřebujete?
Jak na to | Jindřich Hradecký | 16. 5. 2012 | 2 komentáře
Před týdnem jsme se v našem seriálu podívali na kategorii malých MPV, teď se přesouváme k jejich větším bratříčkům. Ty už tvoří velmi solidní výběr třeba pro cestu autem na rodinnou dovolenou. Mnozí dokonce nabízejí sedm míst k sezení. Přitom na ně často stačí jen 400 000 korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 23. 5. 2012 | 2 komentáře
V minulých dílech našeho seriálu jsme se podívali na konkurenty Škody Roomster, nejžádanějšího MPV v Česku, a pak na jejich větší alternativy. Oběma kategoriím naráz konkurují osobní verze dodávek jako VW Caddy, Citroën Berlingo či Renault Kangoo. Proč je Češi kupují jako vozy do rodiny, vysvětlí náš přehled.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 30. 5. 2012 | 1 komentář
Několik týdnů jste s námi mohli sledovat nabídku – včetně novinek a akčních slev – českých prodejců automobilů. Vybírali jsme horké tipy na výhodnou koupi. Seriál dnes téměř končí dílem věnovaným největším vozům v třídě MPV. Velikánům, které se délkou blíží pěti metrům, nebo je dokonce překonávají.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 27. 6. 2012 | 2 komentáře
Dává to smysl? Kombíky – s nimiž pak jezdí hlavně po D1 – si nezanedbatelná část Čechů pořizuje ve verzích 4×4, SUV kupují spíš s pohonem jedné nápravy a využívají je nejvíc – ve městě. Jak na to reagují automobilky u menších „teréňáků“? Přinášíme cenový přehled deseti nejžádanějších.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 17. 7. 2012 | 4 komentáře
Týdny jsme srovnávali ceny a výbavy nejžádanějších aut na českém trhu. Třídu po třídě, od malých městských prcků až po terénní vozy. Dnes se s naším seriálem loučíme, a to opravdu stylově: srovnáním deseti velkých a luxusních SUV.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 31. 7. 2012 | 3 komentáře
Ve většině případů si bez ní už auto nikdo nekoupí. A logicky pak výhodně ani neprodá. Klimatizace se za poslední roky stala naprostým standardem nových – a samozřejmě následně i ojetých vozů. Kolik si za vůz s klimatizací připlatíte? Na co si dát pozor?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 8. 2012 | 26 komentářů
Motoristé, pozor! Zajímá vás, jak se dá ušetřit na provozu vašeho automobilu? Automobilističtí novináři, automechanik, majitelka autoškoly a další experti pro vás mají svoje tipy.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 21. 8. 2012 | 2 komentáře
Sedmnáct automobilek a šestadvacet modelů. Toužíte-li po levném novém autě, máte přehršel možností. Vybrali jsme všechny osobní vozy, které jsou koncem srpna k mání pod dvě stě tisíc korun.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 11. 9. 2012 | 21 komentářů
Mělo by být hodně sexy: ostře řezané a v bílém perleťovém laku. Taky hodně bezpečné, tedy SUV. Jaké vozy automobilky přímo pro ženy vybírají do svých reklam? A co je pravda o ženských požadavcích na auta a co z předsudků o jejich stylu řízení není předsudek?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 25. 9. 2012 | 15 komentářů
Jízda autem je s nimi pro mnohé řidiče a hlavně řidičky pohodlnější. A pozor! Někdy i provozně levnější.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 10. 2012 | 13 komentářů
„Sháním druhé auto do rodiny. Na delší cesty a plný kufr máme velké rodinné, to druhé potřebuji jen na dojetí do práce. Půlku cesty po městě a i mimo něj se s rychlostí sotva dostanu na osmdesátku. Zajímá mě hlavně spotřeba. Poradíte?“ přistálo nám v redakční poště minulý týden. Nejen pro autora dotazu proto přinášíme deset tipů na levná a úsporná auta.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 7. 11. 2012 | 1 komentář
Sedan pro firmu. Kombík pro rodinu. Hatchback a ještě o něco praktičtější liftback coby kompromis mezi oběma břehy – to jsou karosářské hry automobilek při tvorbě zásadních modelů.