Opravy jsou proces, který vede k nápravě poškozené nebo nefunkční věci. Vede k návratu do původního stavu před rozbitím. Nutnost opravy může nastat v různých odvětvích, od elektroniky, stavebnictví po software nebo písemné texty. Cílem je odstranit nedostatky a zajistit správnou funkci a výkon dané věci.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 22. 3. 2023
Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček, myček, ledniček, vysavačů a monitorů (včetně televizí).
Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů
Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.
Články | Jindřich Hlaváč | 29. 11. 2000 | 7 komentářů
Známý problém – auto přede mnou odmrštilo kamínek, který mi zničil přední sklo. Dříve se to řešilo jednoduše, kamarád se "přiznal" jako viník a pojišťovna sklo zaplatila. Teď již to tak jednoduché není.
Když se řekne | Lukáš Zelený | 20. 10. 2015 | 12 komentářů
Nájemník bytu potřebuje pronajímatele a pronajímatel potřebuje nájemníka. To ale neznamená, že mezi nimi nemůžou být spory. Můžou. A bývají. Nejčastěji o to, kdo má co v bytě opravovat, jak se má byt udržovat a kdo je odpovědný za škody.
Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře
Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u mobilů mají zatím dál smůlu.
Co se děje | Pavla Adamcová | 11. 6. 2024 | 3 komentáře
Opravy porouchaných výrobků mají být snadnější a výhodnější než výměna za nové. Europoslanci schválili takzvané právo spotřebitele na opravu. To určuje povinnosti výrobců v případě, že jejich produkt přestane fungovat.
Když se řekne | Pavla Adamcová | 24. 6. 2024 | 4 komentáře
Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi na časté otázky.
Co se děje | Veronika Hejná | 8. 12. 2022 | 2 komentáře
Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.