Články | Alena Urubková | 25. 3. 2002
Díky zajímavé a výhodné kombinaci několika finančních produktů a služeb v balíčku PROFIKONTO mohou menší a střední podniky a podnikatelé získat u Raiffeisenbank a. s. výhodnou nabídku pokrývající komplexně jejich potřeby. Zajímavé cenové zvýhodnění některých služeb a produktů samotné Raiffeisenbank je doplněno o slevy na pojišťovací a leasingové produkty partnerských společností v rámci finanční skupiny Raiffeisen.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Co se děje | Věra Tůmová | 20. 1. 2009 | 6 komentářů
V uplynulých několika dnech naše spolupracovnice obešla v rámci mystery shoppingu účtů pro seniory pobočky tuzemských šesti bank. Přinášíme přehled toho, co jí v bankách doporučili.
Komentář | Marie Žežulková | 20. 1. 2009 | 12 komentářů
Na důchodce, který neumí pracovat s počítačem a internetem, banky moc připravené nejsou. Sice mají i speciální produkty pro seniory, moc je ale nenabízejí. Bankovní úředníci si evidentně se staršími lidmi nevědí příliš rady. Zjistili jsme to při průzkumu v šesti bankách.
Články | Petr Vykoukal | 6. 2. 2001
Nechávejte na svém účtu vysoký zůstatek a my vám odpustíme některé poplatky. Tak zní nabídka několika českých bank, zkusili jsme pro vás spočítat, jestli se skutečně vyplatí.
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.
Články | Petr Vykoukal | 8. 11. 2001
Jako jedna z posledních velkých bank přichází GE Capital na trh s internetovým bankovnictvím. Jeho instalace je (alespoň podle návodu) velice komplikovaná a v porovnání s konkurencí není cenově ani příliš atraktivní.
Články | Danuše Pecharová | 30. 3. 2001
Do třetice všeho … a tentokrát dobrého. Třetí největší banka chce používat svou internetovou prezentaci jako komunikační kanál. Svou webovou stánkou nás docela potěšila.
Co se děje | Věra Tůmová | 20. 1. 2009 | 3 komentáře
Starších lidí v Česku přibývá, banky o ně ale příliš zájem neprojevují. Operace i informace jsou spíše orientované na mladé klienty. Kdo není na internetu, působí na úředníky jako exot. Tak to aspoň vypadalo v našem mystery shoppingu u šesti bank.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
Všechny české banky už nabízejí svým klientům širokou škálu možností, jak nechodit do peněžního ústavu osobně. Klienti si však zatím tuto příležitost moc neužívají.
Co se děje | Věra Tůmová | 19. 12. 2008 | 3 komentáře
Poslední den v roce připadá na středu, tedy pracovní den. Díky tomu mohou všichni opozdilci vyřídit bankovní příkazy a jiné operace v téměř všech bankách se silvestrovským datem. Zpravidla jen dopoledne. Pokud má platba dojít letos, je třeba příkaz podat o dva dny dříve.
Co se děje | Věra Tůmová | 10. 11. 2008
Vysoký objem vkladů, opatrnost bankéřů a minimum rizikových investic drží banky v Česku ve výborné kondici. Daří se jim skvěle navzdory situaci v zahraničí. Za tři čtvrtletí vytvořily tři největší banky čistý zisk o 13 procent vyšší než loni, téměř 27 miliardy korun.
Analýza | Věra Tůmová | 11. 8. 2008 | 6 komentářů
Tuzemské bankovní domy o finanční krizi na světových trzích snad ani netuší. Nejnovější pololetní výsledky svědčí o jejich výborné kondici, které se krize dotkla jen minimálně. Výsledky nejsilnější bankovní trojky předčily i očekávání analytiků. AKTUALIZOVÁNO
Články | Petr Vykoukal | 19. 12. 2001
Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.
Články | Petr Vykoukal | 4. 4. 2005
Z pohledu lidského života je internetové bankovnictví dítětem čekajícím na zápis do základní školy. Moderní technologie se ale zákonitostmi lidského života neřídí, a tak už má český internetbanking za sebou bouřlivý vývoj. Jak se změnil v uplynulých třech letech se dozvíte v našem velkém testu.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 3 komentáře
Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.
Co se děje | Věra Tůmová | 27. 10. 2008 | 3 komentáře
Ovládání bankovního účtu přes televizi v Česku zavedla Poštovní spořitelna ve spolupráci s Telefonicou O2. Všichni jejich klienti teoreticky mohou účet ovládat z obývacího pokoje pomocí ovladače televize. Jenže zavést to i do praxe nebude zdaleka tak jednoduché.
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Co se děje | Věra Tůmová | 22. 1. 2009 | 2 komentáře
Stále více Čechů dnes disponuje několika typy platebních karet. Lidé se začínají postupně i učit, jak s jednotlivými typy nakládat. Některé z nich už k většímu přemýšlení nad způsobem platby donutila částečně prý i světová krize.
Články | Lucie Šťastná | 11. 4. 2002
Bylo krásné odpoledne, já seděla na verandě u své babičky, koukala do blba a přemýšlela o hloupostech. Ani nevím proč, snad z nějakých sentimentálních důvodů, jsem se rozhodla, že koupím baráček vedle, který se má zbourat a vystavit nová silnice. Nemám nic proti silnicím, jsem vášnivá řidička, ale proč zrovna u mojí babičky?
Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.
Analýza | Věra Tůmová | 6. 5. 2008 | 7 komentářů
Původně šlo přes internetbanking dělat jen základní bankovní operace. Dnes už je možné získat úvěr, pojistit se i koupit cenné papíry. Přímým bankovnictvím se nyní uskutečňuje řada bankovních retailových transakcí. Internetbanking ale přitom používá dle výzkumu stále méně než 10 procent Čechů, ostatní stále platí jinak.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2006
Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.
Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.
Články | Petr Vykoukal | 23. 10. 2001
Loňský rok v bankovním sektoru proběhl relativně klidně, hlavním tématem byly probíhající privatizace a rostoucí boj o drobné klienty. Jediné „vzrušení“ nastalo v červnu, kdy došlo ke krachu Investiční a poštovní banky.
Jak na to | Roman Baroš | 31. 1. 2012 | 29 komentářů
Je dost pravděpodobné, že nemáte ten nejlepší účet. A je také dost pravděpodobné, že to víte. Tak proč jste ho ještě nezměnili? Kupodivu v tom nejste výjimeční, jakousi iracionální nechuť k takové změně cítí kdekdo. Přitom na tom nic není. Jak na to?