Co se děje | Kateřina Hovorková, Petr Kučera | 21. 2. 2024
Klienti Komerční banky už nebudou moct zadávat platební příkazy a využívat další služby přes telefonního bankéře. Už dříve tuto službu zrušily UniCredit Bank a ČSOB.
Jak na to | Věra Tůmová | 17. 12. 2009 | 21 komentářů
Silvestrovský čtvrtek je pracovní den, což umožňuje lidem zajít do banky i na poslední chvíli. Kdo potřebuje, aby jeho příkaz k úhradě byl zpracovaný ještě letos, musí si ale pospíšit. Peníze, které mají dorazit adresátovi do konce roku, se musí poslat ještě o den či dva dříve.
Články | Lucie Šťastná | 29. 8. 2001 | 5 komentářů
Každý z nás si jistě pamatuje, jak nám lezly na nervy dobré rady babiček a maminek, že si musíme dávat pozor na věci, že nemáme nechávat nikde nic ležet bez dohledu a peníze mít neustále na očích.
Co se děje | Petr Kučera | 16. 8. 2019 | 16 komentářů
Podzim přinese vedle změn v ceníku také nové služby: Google, Apple a Garmin Pay nebo třeba možnost začít s investicemi bez návštěvy pobočky.
Co se děje | Věra Tůmová | 19. 2. 2009 | 7 komentářů
Nákupy na internetu jsou pro Čechy stále ještě exotické. Z celé populace se k nim odhodlá jen zlomek obyvatel, a když už, platí dobírkou. Platby kartou jsou pro obchodníky kvůli bankám drahé, a tak je stejně příliš nenabízejí.
Články | Michal Hazi | 9. 6. 2001 | 6 komentářů
Rok poté, co Československá obchodní banka převzala Investiční a Poštovní banku, se sjednocují produkty a systémy obou peněžních domů. Do konce roku přestanou existovat dvě produktové řady - vznikne jednotná nabídka. V souvislosti s přechodem na systém IPB Profile se také změní sazebník poplatků a odměn.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Aktuality | Jiří Hovorka | 6. 4. 2020
Česká spořitelna nabízí klientům v době koronavirové krize další možnost, jak zadávat platby na dálku zdarma. Mohou využít ověřování hlasu.
Když se řekne | Zdeněk Bubák | 1. 12. 2011 | 6 komentářů
Přinášíme unikátní srovnání bankovních aplikací pro chytré mobilní telefony.
Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2020
Klienti České spořitelny, kteří využívají její mobilní aplikaci George, mají nově možnost jednoduššího přístupu k bankéři na telefonu.
Články | Petr Vykoukal | 17. 5. 2001
Kam si vaše babička ukládá peníze? Pod matraci, nebo do starého kožichu ve skříni? Možná byste byli raději, kdyby si je ukládala na účet. Poradíme vám, jak jej vybrat.
Články | Dušan Hradil | 8. 1. 2002
Při výběru banky se vyplatí počítat, i na běžném účtu se totiž dá ušetřit. A pokud budete své peníze točit elektronicky, můžete uspořit ještě více.
Co se děje | Věra Tůmová | 16. 1. 2009 | 15 komentářů
Poznamenat si PIN do blízkosti platební karty či do mobilního telefonu je krátkozraké a může dotyčného přijít draho. Mnoho Čechů to ale ještě pořád často dělá, upozorňuje finanční arbitr ČR František Klufa. Změnit by se proto podle něj mělo nejen chování spotřebitelů, ale i bank.
Jak na to | Věra Tůmová | 16. 2. 2009
Placení složenek není příliš zábavné. Udělat se ale musí. Některé tuzemské banky proto začínají přicházet s opravdovými „vychytávkami“ na placení faktur za energie či na platby daní a cel.
Jak na to | Roman Baroš | 31. 1. 2012 | 29 komentářů
Je dost pravděpodobné, že nemáte ten nejlepší účet. A je také dost pravděpodobné, že to víte. Tak proč jste ho ještě nezměnili? Kupodivu v tom nejste výjimeční, jakousi iracionální nechuť k takové změně cítí kdekdo. Přitom na tom nic není. Jak na to?
Články | Petr Vykoukal | 23. 10. 2001
Loňský rok v bankovním sektoru proběhl relativně klidně, hlavním tématem byly probíhající privatizace a rostoucí boj o drobné klienty. Jediné „vzrušení“ nastalo v červnu, kdy došlo ke krachu Investiční a poštovní banky.
Analýza | Věra Tůmová | 6. 5. 2008 | 7 komentářů
Původně šlo přes internetbanking dělat jen základní bankovní operace. Dnes už je možné získat úvěr, pojistit se i koupit cenné papíry. Přímým bankovnictvím se nyní uskutečňuje řada bankovních retailových transakcí. Internetbanking ale přitom používá dle výzkumu stále méně než 10 procent Čechů, ostatní stále platí jinak.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 1. 2006
Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.
Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001
Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.
Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Co se děje | Věra Tůmová | 22. 1. 2009 | 2 komentáře
Stále více Čechů dnes disponuje několika typy platebních karet. Lidé se začínají postupně i učit, jak s jednotlivými typy nakládat. Některé z nich už k většímu přemýšlení nad způsobem platby donutila částečně prý i světová krize.
Články | Lucie Šťastná | 11. 4. 2002
Bylo krásné odpoledne, já seděla na verandě u své babičky, koukala do blba a přemýšlela o hloupostech. Ani nevím proč, snad z nějakých sentimentálních důvodů, jsem se rozhodla, že koupím baráček vedle, který se má zbourat a vystavit nová silnice. Nemám nic proti silnicím, jsem vášnivá řidička, ale proč zrovna u mojí babičky?
Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 3 komentáře
Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.
Co se děje | Věra Tůmová | 27. 10. 2008 | 3 komentáře
Ovládání bankovního účtu přes televizi v Česku zavedla Poštovní spořitelna ve spolupráci s Telefonicou O2. Všichni jejich klienti teoreticky mohou účet ovládat z obývacího pokoje pomocí ovladače televize. Jenže zavést to i do praxe nebude zdaleka tak jednoduché.
Články | Petr Vykoukal | 4. 4. 2005
Z pohledu lidského života je internetové bankovnictví dítětem čekajícím na zápis do základní školy. Moderní technologie se ale zákonitostmi lidského života neřídí, a tak už má český internetbanking za sebou bouřlivý vývoj. Jak se změnil v uplynulých třech letech se dozvíte v našem velkém testu.