Články | Tomáš Skřivánek | 19. 2. 2002
Prodávat jasně profilované produkty a klientovi je podle investičního apetitu namíchat do balíčku, byla ještě loni v létě strategie Investiční společnosti České spořitelny. Nyní je všechno jinak.
Články | Tomáš Skřivánek | 7. 12. 2001
Investičnímu procesu v Investiční společnosti České spořitelny šéfuje Martin Burda - věkem i funkčně – nejmladší náměstek. Do ISČS přišel třicetiletý Burda teprve před dvěma měsíci.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 5. 2021 | 4 komentáře
Více než třetina poboček Sberbank zůstane bez pokladen. Jejich funkci převezmou vkladomaty, které banka letos zprovoznila díky modernizaci své bankomatové sítě.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 10. 2022
Trinity Bank otevřela nové pobočky ve třech krajských městech. Od začátku srpna fungují v Českých Budějovicích a Hradci Králové, teď se čerstvě přidává Plzeň.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Články | Josef Janda | 13. 12. 2006 | 5 komentářů
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?
Rozhovor | Martin Vlnas | 22. 7. 2015 | 8 komentářů
„V centru našeho zájmu je klient, kterému nabídneme nejlepší služby přesně podle jeho potřeb. Zní to jednoduše, ale je za tím promyšlená strategie. Nejsme nízkonákladová banka – naším hlavním krédem je co nejvyšší kvalita za dostupné ceny,“ říká Jiří Antoš, člen představenstva Sberbank CZ zodpovědný za retailové bankovnictví.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Jak na to | Veronika Doskočilová | 18. 12. 2020 | 1 komentář
Koronavirová krize ukázala, že některé banky mají v digitalizaci pořád co dohánět. Ani aktivní internetové bankovnictví nemusí vždycky stačit k tomu, aby přes něj klient mohl prodat investice v podílových fondech.
Aktuality | Petr Kučera | 1. 2. 2023 | 2 komentáře
Česká Trinity Bank zaznamenala v roce 2022 nejlepší hospodářský výsledek ve své historii. Oznámila, že zisk před zdaněním dosáhne jedné miliardy korun před zdaněním, což je meziroční růst o 400 procent. Přesnou hodnotu upřesní po auditu.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 7. 2. 2024 | 1 komentář
Podobné jméno, jednotná modrá barva i logo. Změny mají zdůraznit, že ČSOB je jedna velká skupina. Jen Patria se tomu zatím vyhne.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů
Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.
Články | Tomáš Skřivánek | 20. 2. 2002
Možná ne úplně všechno, ale problémy s obchodníky ve stylu tuzemské KTP Quantum určitě. Vždyť každý z trojice největších slovenských problémů vybral minimálně pětkrát více peněz než tuzemská "jednička" – krachující KTP.
Co se děje | Veronika Doskočilová, Petr Kučera | 29. 10. 2020 | 8 komentářů
Raiffeisenbank skoncovala s papírovými příkazy. Lidé, kteří chtějí zadat platbu osobně na pobočce, se už nevyhnou internetovému bankovnictví. Pomůže jim obsluha.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 9. 2021 | 5 komentářů
Vysvětlíme vám, kdy se tahle služba může hodit, proč o ni Češi nemají zájem a na co si dát pozor.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 6. 2021 | 18 komentářů
Banky ruší pokladny na pobočkách. Částečně je nahrazují vkladomaty, které však většinou nepřijímají mince. Čím dál víc klientů tak nemá jednoduchou možnost, jak vložit hotovost na vlastní účet. Podle České národní banky to neporušuje zákon.
Co se děje | Olga Skalková | 23. 9. 2021
Na nových pobočkách se potkáte s akustickými boxy, mincomaty i měniči bankovek. Bankéři se mají více zaměřit na finanční poradenství. Do pěti let má být nový koncept na třetině poboček Komerční banky.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 3. 2024
Max banka od dubna zavře svou jedinou pobočku. Nachází se v pražské ulici Na strži u stanice metra Pankrác vedle sídla této banky.
Co se děje | Jiří Hovorka | 8. 9. 2020 | 2 komentáře
Komerční banka od prosince zdraží papírové výpisy a některé další služby. Končí s baťovskými cenami s devítkou na konci. Na účet zdarma to zatím nevypadá.
Komentář | Patrik Nacher | 28. 11. 2007 | 6 komentářů
Odpůrci vysokých bankovních poplatků dostali konečně, co chtěli. Polská mBanka nabízí vedení účtu i transakce zdarma. Úspěšná ovšem bude, jen pokud přiměje konzervativní Čechy opustit jistotu svých bank a svěřit své peníze dravé konkurenci.
Jak na to | Věra Tůmová | 9. 1. 2008 | 16 komentářů
Klientka, která nemá o životním pojištění ani potuchy a přesto si chce nějaké sjednat, by ve čtyřech ze sedmi námi vybraných pražských poboček pojišťoven moc dobře nenakoupila. Vypovídá o tom sedm příběhů, jak lze koupit a na druhé straně prodat něco, čemu klient nerozumí.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 5. 2022 | 10 komentářů
Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.
Rozhovor | Olga Skalková | 9. 5. 2023 | 1 komentář
Raiffeisenbank v těchto dnech slaví 30 let od vstupu na český trh. Začínala se dvěma pobočkami v Praze a Českých Budějovicích, teď je čtvrtou největší bankou podle počtu klientů. V rozhovoru s Vladimírem Kreidlem, členem představenstva s odpovědností za řízení osobního bankovnictví, jsme hodnotili hlavně fúzi s Equa bank a probrali další plány nebo chystané omezení státní podpory stavebního spoření.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 2. 8. 2023
Klienti Komerční banky zadají od roku 2024 platbu jenom přes internet. Tištěné formuláře skončí, podobně jako už před třemi lety v Raiffeisenbank. Ve výjimečných případech pomůže klientům bankéř na pobočce.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 18. 4. 2024 | 2 komentáře
Státní podnik připravuje řešení, které na přepážkách České pošty umožní vložit nebo vybrat hotovost z účtu u jakéhokoliv banky – nejen u ČSOB jako dosud.
Rozhovor | Olga Skalková | 7. 4. 2021 | 14 komentářů
Česká spořitelna neplánuje dramatické snižování počtu poboček. Urychluje však jejich přechod do bezhotovostního a poradenského konceptu. „Ruku v ruce s tím budeme instalovat stále více vkladomatů,“ říká v rozhovoru Marek Blaha, ředitel distribuce, klientského centra a segmentu retailových klientů.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 11. 2021 | 2 komentáře
Za poslední tři roky výrazně klesl počet bezpečnostních schránek i bankovních poboček, které je nabízejí. Chybí hlavně schránky menších rozměrů. Zlepšení je v nedohlednu.
Co se děje | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 14 komentářů
Koronavirová karanténa urychlila plány na rušení některých poboček nebo jejich přechod na čistě poradenskou funkci. Revoluci ale nechystáme, říkají banky.