Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů
![Obsluha na pobočkách se zhoršila, zjistil test. Žebříček bank]()
Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 11. 2021 | 2 komentáře
![Cennost si do banky uložíte čím dál hůř. Bezpečnostní schránky ubývají]()
Za poslední tři roky výrazně klesl počet bezpečnostních schránek i bankovních poboček, které je nabízejí. Chybí hlavně schránky menších rozměrů. Zlepšení je v nedohlednu.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 11. 2021 | 9 komentářů
![ČSOB mění ceník a ruší sběrné boxy]()
Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
![Klienti řekli, co jim na bankách nejvíc vadí]()
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.
Komentář | Michal Skalický | 17. 10. 2021 | 3 komentáře
![Peníze vyřešíme z gauče. Bankovní pobočky mizí]()
Mezi lety 2014 a 2020 klesl počet bankovních poboček téměř o čtvrtinu a banky nechtějí na pobočkách poskytovat běžný servis. Digitalizace tento trend ještě uspíší, píše v komentáři Michal Skalický, který se podílí na budování nové banky ze skupiny Partners.
Aktuality | Jiří Hovorka | 4. 10. 2021
![Místo pobočky Teams. Spořitelna poradí online]()
Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru.
Co se děje | Olga Skalková | 23. 9. 2021
![Komerční banka spouští nový typ poboček]()
Na nových pobočkách se potkáte s akustickými boxy, mincomaty i měniči bankovek. Bankéři se mají více zaměřit na finanční poradenství. Do pěti let má být nový koncept na třetině poboček Komerční banky.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 9. 2021 | 5 komentářů
![Dvě banky ruší poplatek za výběry cash advance]()
Vysvětlíme vám, kdy se tahle služba může hodit, proč o ni Češi nemají zájem a na co si dát pozor.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 6. 2021 | 18 komentářů
![Vložit mince na účet je problém. Pokladny mizí, stroje to neumí]()
Banky ruší pokladny na pobočkách. Částečně je nahrazují vkladomaty, které však většinou nepřijímají mince. Čím dál víc klientů tak nemá jednoduchou možnost, jak vložit hotovost na vlastní účet. Podle České národní banky to neporušuje zákon.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 5. 2021 | 4 komentáře
![Sberbank ruší pokladny na třetině poboček]()
Více než třetina poboček Sberbank zůstane bez pokladen. Jejich funkci převezmou vkladomaty, které banka letos zprovoznila díky modernizaci své bankomatové sítě.
Aktuality | Jiří Hovorka | 29. 4. 2021
![Pobočky KB mění otevírací dobu, omezení končí]()
Komerční banka upravuje od začátku května otevírací dobu všech svých 241 poboček.
Rozhovor | Olga Skalková | 7. 4. 2021 | 14 komentářů
![Polovina poboček České spořitelny bude bez pokladny. Sází na poradenství]()
Česká spořitelna neplánuje dramatické snižování počtu poboček. Urychluje však jejich přechod do bezhotovostního a poradenského konceptu. „Ruku v ruce s tím budeme instalovat stále více vkladomatů,“ říká v rozhovoru Marek Blaha, ředitel distribuce, klientského centra a segmentu retailových klientů.
Co se děje | Olga Skalková | 11. 3. 2021 | 3 komentáře
![Banky omezují provoz poboček. K původnímu se už nemusí vrátit]()
Po uvolnění omezení se vrátíme k předchozímu stavu, plánují banky. Koronavirus však může přinést větší změnu, než to loni vypadalo. Digitalizace skokově stoupla. I když většina poboček přežije, jejich podoba se dál výrazně promění.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2021 | 4 komentáře
![Velké změny v ČSOB. Poznáte je na pobočkách i internetu]()
Českomoravská stavební spořitelna se víc propojí s ČSOB, do skupiny se víc začlení i Hypoteční banka. Vrcholí také slučování Poštovní spořitelny s mateřskou bankou. Vidět to bude jak na pobočkách, tak v novém internetovém a mobilním bankovnictví. O roce velkých změn jsme si povídali s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 2. 2021 | 8 komentářů
![Moneta mění ceník. Někde potěší, jinde zpřísní]()
Změny sazebníku a obchodních podmínek, které od 1. dubna zavádí Moneta Money Bank, vypadají na první pohled rozsáhle a týkají se různých oblastí. Běžných situací, do nichž se dostávají klienti ovládající účet přes internet, se však většinou nedotknou.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 1. 2021 | 15 komentářů
![ČSOB a Poštovní spořitelna změní přímé bankovnictví i ceník]()
ČSOB udělá na jaře další krok k úplnému spojení se svou dříve samostatnou značkou Poštovní spořitelna. Sjednotí internetové bankovnictví, chystá i novou mobilní aplikaci. Zároveň změní ceny některých služeb na pobočkách – většinou je zdraží.
Jak na to | Veronika Doskočilová | 18. 12. 2020 | 1 komentář
![Nemůže na pobočku, ale jinak své investice neprodá. Co dělat]()
Koronavirová krize ukázala, že některé banky mají v digitalizaci pořád co dohánět. Ani aktivní internetové bankovnictví nemusí vždycky stačit k tomu, aby přes něj klient mohl prodat investice v podílových fondech.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 10. 2020 | 4 komentáře
![Komerčka omezí provoz poboček, ČSOB propouští]()
Komerční banka od pondělí 2. listopadu omezí otevírací dobu svých poboček. „Cílem je dále omezit možnost šíření koronaviru a ochránit tak naše zaměstnance a klienty,“ říká Miroslav Hiršl, člen představenstva Komerční banky.
Co se děje | Veronika Doskočilová, Petr Kučera | 29. 10. 2020 | 8 komentářů
![První velká banka ruší papírové příkazy na pobočce]()
Raiffeisenbank skoncovala s papírovými příkazy. Lidé, kteří chtějí zadat platbu osobně na pobočce, se už nevyhnou internetovému bankovnictví. Pomůže jim obsluha.
Co reklama neřekla | Petr Kučera | 13. 10. 2020 | 18 komentářů
![Musíte na pobočku. Banky komplikují zrušení účtu]()
Je to záhada. Přes všechny inovace a digitalizace vám většina bank nedokáže zrušit účet online. Koronavirová omezení náhle mizí a cesta na pobočku prý vůbec není zbytečná.
Co se děje | Jiří Hovorka | 8. 9. 2020 | 2 komentáře
![Nový ceník KB: Zdraží papír, hotovost i expresní platby]()
Komerční banka od prosince zdraží papírové výpisy a některé další služby. Končí s baťovskými cenami s devítkou na konci. Na účet zdarma to zatím nevypadá.
Co se děje | Petr Kučera | 8. 9. 2020 | 13 komentářů
![Spořitelna mění ceník. Online zadarmo, pobočky zdraží]()
První část změn už je venku od letošního léta: ČS má poprvé v nabídce účet, který nabízí základní služby zdarma bez podmínek. Druhá část přijde v lednu: Zdraží transakce na přepážkách, klienti od 70 let je ale budou mít bez poplatku.
Aktuality | Jiří Hovorka | 3. 9. 2020 | 1 komentář
![Větší pobočky České spořitelny otevřou už v osm]()
Česká spořitelna prodloužila na vybraných pobočkách v krajských městech otevírací dobu. Nově je otevírá už v osm ráno místo standardní deváté hodiny.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2020 | 1 komentář
![Pětina klientů se během epidemie neobešla bez bankovní pobočky]()
Bankovní pobočku navštívilo během koronavirové epidemie 19 procent klientů. Vyplývá to z internetového průzkumu projektu Česko v datech, který proběhl na vzorku 1058 lidí prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.
Co se děje | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 14 komentářů
![Banky po viru: KB zavře pětinu poboček, pokladny ČS v ohrožení]()
Koronavirová karanténa urychlila plány na rušení některých poboček nebo jejich přechod na čistě poradenskou funkci. Revoluci ale nechystáme, říkají banky.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 7. 2019
![Creditas má už 32 poboček, chystá další čtyři]()
Banka Creditas dnes otevřela pobočku v Uherském Hradišti a zvýšila tak jejich celkový počet v Česku na 32. Letos už přibyly ve Svitavách, Kladně, Šumperku, Břeclavi, Opavě, Mladé Boleslavi, Táboře, Vsetíně, Jindřichově Hradci a Benešově.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 2. 2017 | 18 komentářů
![Radim Synek z Creditas: Čeští klienti budou chtít české banky]()
Když končí kampelička, bývá to signál k poplachu. U záložny Creditas to bylo jinak. Její konec totiž nebyl náhlý, ale dlouhodobě plánovaný: k prvnímu lednu se změnila na banku. V soutěži o klienta nesází na bombastickou reklamu a jedinečné inovace, zaujmout chce „klasickým konzervativním bankovnictvím“.
Rozhovor | Daniel Tácha | 3. 11. 2015 | 1 komentář
![Jan Bláha z Fio banky: Čechy zajímají stále víc investice do zahraničních akcií]()
Fio banka dnes obsluhuje více než 530 tisíc klientů. Bezmála 90 tisíc z nich má přitom u ní založený obchodní účet pro investování na finančních trzích. Fio banka je tak největší on-line poskytovatel brokerských služeb v Česku. „Brokerské služby nabízíme jak na evropských, tak amerických trzích,“ říká její obchodní a marketingový ředitel Jan Bláha.
Analýza | Ondřej Tůma | 19. 8. 2015 | 11 komentářů
![Kdo s koho! Jak se banky perou o klienty]()
Hraje se o velké peníze. O vaše peníze. Komu z nich dáte ukousnout. Sledujeme, jak v Česku probíhá boj o bankovní klienty, jaké je skóre a čím vás banky v nejbližší době zkusí dostat na svoji stranu.
Rozhovor | Martin Vlnas | 22. 7. 2015 | 8 komentářů
![Jiří Antoš: K čemu jsou služby zdarma, když nic nepřinášejí?]()
„V centru našeho zájmu je klient, kterému nabídneme nejlepší služby přesně podle jeho potřeb. Zní to jednoduše, ale je za tím promyšlená strategie. Nejsme nízkonákladová banka – naším hlavním krédem je co nejvyšší kvalita za dostupné ceny,“ říká Jiří Antoš, člen představenstva Sberbank CZ zodpovědný za retailové bankovnictví.