Co se děje | Petr Kučera | 30. 12. 2023 | 1 komentář
![Spořitelna odmění za George. Nový ceník se blíží]()
Banka chce motivovat klienty k využívání digitálních a bezhotovostních služeb. Od 26. ledna zdraží potvrzovací SMS, servisní služby na pobočkách nebo papírové výpisy.
Rozhovor | Olga Skalková | 28. 11. 2022 | 3 komentáře
![Co chystá Moneta? Rozhovor o pobočkách, konci SMS, inovacích a dalších plánech]()
Moneta zůstává jednou z mála bank, která má hotovostní pokladny na všech pobočkách, nabízí i směnárnu. Plánuje jejich omezení? Kdy spustí platby na číslo mobilu, společné vkladomaty s Komerční bankou a jaké další inovace chystá? A jak je to s rušením ověřovacích SMS – opravdu musí všichni klienti bez výjimky přejít na mobilní aplikaci? Na tyto i další otázky odpovídá v rozhovoru Aleš Sloupenský, šéf retailového bankovnictví Monety.
Co se děje | Petr Kučera | 25. 3. 2024 | 5 komentářů
![ČSOB změní ceník a chystá nové odměny za věrnost]()
Připlatí si hlavně lidé, kteří zadávají příkazy na pobočkách nebo trvají na papírových výpisech. Zdražení se ale může dotknout i těch, kdo účet ovládají elektronicky.
Co se děje | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 116 komentářů
![Pošta razí tvrdý byznys: dělá z kozlů zahradníky]()
Česká pošta nutí zaměstnance prodávat finanční produkty. Úspěšnost prodeje ovlivňuje jejich plat. Těm, co neprodají dost, prý dokonce nadřízení vyhrožují vyhazovem. Jenže někteří pošťáci produktům, které lidem vnucují, vůbec nerozumějí.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů
![Dostihy nových bank: Zuno, Equa a Air bank. Jaké jsou průběžné výsledky?]()
Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 2. 2021 | 8 komentářů
![Moneta mění ceník. Někde potěší, jinde zpřísní]()
Změny sazebníku a obchodních podmínek, které od 1. dubna zavádí Moneta Money Bank, vypadají na první pohled rozsáhle a týkají se různých oblastí. Běžných situací, do nichž se dostávají klienti ovládající účet přes internet, se však většinou nedotknou.
Jak na to | Jan Müller | 9. 5. 2012 | 43 komentářů
![Malé peníze: Air Bank, Equa bank, Fio, mBank, Zuno – kterou vybrat?]()
Každý týden odpovídá Jan Müller na otázky čtenářů. Dnes se čtenář poohlíží po změně a chtěl by poradit s výběrem mezi levnými bankami. Klíčová otázka je však podle Jana Müllera jiná: Je opravdu nutné měnit banku za novou, nebo se vám to ani nevyplatí?
Co se děje | Petr Kučera | 8. 9. 2020 | 13 komentářů
![Spořitelna mění ceník. Online zadarmo, pobočky zdraží]()
První část změn už je venku od letošního léta: ČS má poprvé v nabídce účet, který nabízí základní služby zdarma bez podmínek. Druhá část přijde v lednu: Zdraží transakce na přepážkách, klienti od 70 let je ale budou mít bez poplatku.
Co se děje | Olga Skalková | 11. 3. 2021 | 3 komentáře
![Banky omezují provoz poboček. K původnímu se už nemusí vrátit]()
Po uvolnění omezení se vrátíme k předchozímu stavu, plánují banky. Koronavirus však může přinést větší změnu, než to loni vypadalo. Digitalizace skokově stoupla. I když většina poboček přežije, jejich podoba se dál výrazně promění.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 1. 2021 | 15 komentářů
![ČSOB a Poštovní spořitelna změní přímé bankovnictví i ceník]()
ČSOB udělá na jaře další krok k úplnému spojení se svou dříve samostatnou značkou Poštovní spořitelna. Sjednotí internetové bankovnictví, chystá i novou mobilní aplikaci. Zároveň změní ceny některých služeb na pobočkách – většinou je zdraží.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
![Co chystá Fio: Nové investice, bankovní identitu nebo platby na číslo mobilu]()
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 10. 2023 | 5 komentářů
![Raiffeisenbank mění ceník. Hlavně pro účty z Equa]()
Raiffeisenbank od Nového roku změní sazebník poplatků a obchodní podmínky. Týká se to hlavně účtů převedených z Equa bank, kterou předloni koupila. Některé změny se dotknou i účtů sjednaných přímo v Raiffce.
Co se děje | Michal Höschl | 10. 2. 2011 | 41 komentářů
![A kdo platí ty pobočky na každém rohu, Tomáši?]()
Reklamám na Českou spořitelnu se nedá utéct. A také se – aspoň podle těch reklam – nedá utéct jejím pobočkám. Jsou na každém rohu, vedou do nich každé třetí dveře. Kolikpak asi provoz těch domů stojí? Kdo ho platí? A nejsou zbytečné?
Co reklama neřekla | Petr Kučera | 13. 10. 2020 | 18 komentářů
![Musíte na pobočku. Banky komplikují zrušení účtu]()
Je to záhada. Přes všechny inovace a digitalizace vám většina bank nedokáže zrušit účet online. Koronavirová omezení náhle mizí a cesta na pobočku prý vůbec není zbytečná.
Analýza | Ondřej Tůma | 24. 10. 2011 | 13 komentářů
![Srovnání: Která z nových bank má nejlevnější běžný účet]()
Poplatky u velkých bank mě už štvou! Co všechno si ti vydřiduši účtují? Podobné nářky bankovních klientů mají na svědomí nástup nových bank na český finanční trh. Která z nich nabízí nejlepší běžný účet?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 2. 2017 | 18 komentářů
![Radim Synek z Creditas: Čeští klienti budou chtít české banky]()
Když končí kampelička, bývá to signál k poplachu. U záložny Creditas to bylo jinak. Její konec totiž nebyl náhlý, ale dlouhodobě plánovaný: k prvnímu lednu se změnila na banku. V soutěži o klienta nesází na bombastickou reklamu a jedinečné inovace, zaujmout chce „klasickým konzervativním bankovnictvím“.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 10. 2020 | 4 komentáře
![Komerčka omezí provoz poboček, ČSOB propouští]()
Komerční banka od pondělí 2. listopadu omezí otevírací dobu svých poboček. „Cílem je dále omezit možnost šíření koronaviru a ochránit tak naše zaměstnance a klienty,“ říká Miroslav Hiršl, člen představenstva Komerční banky.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
![Ověřovací SMS už nebudou zdarma. Moneta zdražuje i další služby]()
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Platební karty | Milan K. Osvaag | 8. 8. 2007 | 12 komentářů
![Platnost platební karty ohlídá bankomat]()
Na konec platnosti platební karty většinou upozorní bankomat, email nebo výpis z účtu. Kdo chce automatické obnovování karty zrušit, musí si hlídat lhůty, v nichž to lze učinit. Jinak zaplatí další roční poplatek.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 3. 2024
![Trinity Bank se přestěhovala do nové centrály, chystá karty]()
Trinity Bank má od března novou centrálu. Oficiální sídlo a pražskou pobočku přestěhovala do historické budovy na rohu ulic Na Příkopě a Celetná – v těsné blízkosti Prašné brány, České národní banky a Obecního domu.
Rozhovor | Martin Vlnas, Monika Veselíková | 14. 4. 2015 | 2 komentáře
![Petr Řehák: Bankovnictví je obchod s důvěrou]()
„Každá banka potřebuje čas, aby ukázala, co umí a přesvědčila klienty, že jde o správnou volbu. Důvěra se rychle ztrácí, ale velmi dlouho a těžko získává,“ tvrdí Petr Řehák, generální ředitel a předseda představenstva Equa bank.
Analýza | Ondřej Tůma | 19. 8. 2015 | 11 komentářů
![Kdo s koho! Jak se banky perou o klienty]()
Hraje se o velké peníze. O vaše peníze. Komu z nich dáte ukousnout. Sledujeme, jak v Česku probíhá boj o bankovní klienty, jaké je skóre a čím vás banky v nejbližší době zkusí dostat na svoji stranu.
Co se děje | Olga Skalková | 18. 8. 2023 | 1 komentář
![Banky zrušily stovku poboček za rok. Končí i pokladny]()
Nejvíce poboček za poslední rok ubylo v síti České spořitelny, výrazněji je po letech omezila i Moneta. Dál klesá i počet bankovních přepážek na příjem a výdej hotovosti, některé banky si ale drží pokladny jako konkurenční výhodu.
Aktuality | Petr Kučera | 18. 10. 2023 | 10 komentářů
![Nová banka od Partners se chystá ke startu. Řekla, čím chce zaujmout]()
Nová banka, za kterou stojí finanční skupina Partners, zahájí 1. listopadu pilotní provoz. Pro nejširší veřejnost se otevře během prvního čtvrtletí příštího roku. Sází hlavně na propojení s nezávislým poradenstvím a na moderní aplikaci, kde klienti vedle bankovních produktů najdou i další služby sjednané přes Partners.
Rozhovor | Daniel Tácha | 3. 11. 2015 | 1 komentář
![Jan Bláha z Fio banky: Čechy zajímají stále víc investice do zahraničních akcií]()
Fio banka dnes obsluhuje více než 530 tisíc klientů. Bezmála 90 tisíc z nich má přitom u ní založený obchodní účet pro investování na finančních trzích. Fio banka je tak největší on-line poskytovatel brokerských služeb v Česku. „Brokerské služby nabízíme jak na evropských, tak amerických trzích,“ říká její obchodní a marketingový ředitel Jan Bláha.
Jak na to | Věra Tůmová | 8. 1. 2008 | 18 komentářů
![Pojišťovny klientům při koupi životního pojištění moc nepomůžou]()
Kdo uvažuje o sjednání životní pojistky, měl by si koupi pořádně promyslet a prostudovat co nejvíce informací. Spoléhat se na to, že v pojišťovnách se vše potřebné dozví od jejich zaměstnanců, totiž většinou nemůže. Ukázal to náš test, v němž jsme se pokusili sjednat životní pojištění v sedmi pražských pobočkách vybraných pojišťoven.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 11. 2021 | 9 komentářů
![ČSOB mění ceník a ruší sběrné boxy]()
Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2021 | 4 komentáře
![Velké změny v ČSOB. Poznáte je na pobočkách i internetu]()
Českomoravská stavební spořitelna se víc propojí s ČSOB, do skupiny se víc začlení i Hypoteční banka. Vrcholí také slučování Poštovní spořitelny s mateřskou bankou. Vidět to bude jak na pobočkách, tak v novém internetovém a mobilním bankovnictví. O roce velkých změn jsme si povídali s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
![Spořitelna chystá videobankéře i večer a o víkendu. Klientů přibývá]()
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Co se děje | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 14 komentářů
![Banky po viru: KB zavře pětinu poboček, pokladny ČS v ohrožení]()
Koronavirová karanténa urychlila plány na rušení některých poboček nebo jejich přechod na čistě poradenskou funkci. Revoluci ale nechystáme, říkají banky.