Popis je způsob vyjádření sloužící k detailnímu popsání osoby, místa, věci nebo události. Může mít formu psaného projevu, anebo také verbálního vyjádření. Slouží k tomu, aby druhá osoba nebo případně skupina osob měla představu o dané věci. Jejím účelem je tedy vytvoření obrazu v mysli druhé osoby.
Popis je také literární forma, která se objevuje v literatuře, novinařině a dalších textech. Klíčovými prvky popisu jsou detaily, na které se text zaměřuje. Zvýrazňuje určité rysy dané popisované věci nebo jevu a také ho charakterizuje. Popis zpravidla zahrnuje informace o vzhledu, chování, zvuku nebo jakékoliv jiné smyslové vnímání. K napsání popisu je také potřeba mít dobrou slovní zásobu a používat vhodný jazyk.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
![DOVOLENÁ 2007: Co dělat, když v zahraničí onemocníte, ztratíte doklady nebo peníze]()
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Články | Danuše Pecharová | 15. 6. 2001
![IKS: Vybafne na vás Felix]()
Na první pohled informativní a příjemné stránky. Agresivní Felix se vám snaží prodat své produkty. Co je mu to ale platné, když hned u vstupu číhá technická chyba. A těmi se web IKS KB jen hemží.
Články | Pavel Slavík | 6. 6. 2006
![Akcie: pražská předvolební nejistota]()
Na pražské burze panovala nervozita před víkendovými volbami, burza opět oslabila. Nejvíce klesaly tituly, které jsou na výsledku voleb nejvíce závislé. Americkým trhům vládla vysoká volatilita, i tak si ale americké indexy mírně polepšily. Evropské akciové trhy prožily velký obrat, v úterý zaznamenaly propad o více než 2 %, v závěru týdne ovšem došlo k opětovnému růstu.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 6. 11. 2007 | 4 komentáře
![Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích]()
Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným překvapením se lze vyhnout dodržováním jednoduchých zásad.
Články | Leoš Bárta | 31. 8. 2001
![O obru a trpaslíkovi]()
Podle objemu předepsaného pojistného za rok 2000 se zcela jednoznačně drží na 1. místě na českém trhu Česká pojišťovna. To překvapí opravdu jenom málokoho. Jenže ono se správně říká, jsi-li obrem ve svém povolání, hleď, abys nebyl jinde trpaslíkem.
Články | Jitka Wallischová | 26. 10. 2001 | 1 komentář
![Diety za všechny peníze]()
Napadlo vás někdy, kolik jsou lidé ochotni utratit za to, aby je někdo trápil? Pozor, nemám na mysli žádné perverzní sexuální praktiky, ale docela obyčejné diety.
Články | Jiří Pospíšil | 21. 3. 2005
![Akcie: automobily táhnou trhy z kopce]()
Ropa pokořila další historické maximum, 57,60 USD za barel. Na trzích celý týden převládaly výprodeje. V USA se akcie dostaly pod prodejní tlak zejména poté, co General Motors oznámil, že předpokládá nejvyšší čtvrtletní ztrátu od roku 1992. Utrpěly tím akcie automobilek jak v USA, tak v Evropě.
Články | Leoš Bárta | 15. 3. 2002
![Taková normální rodinka…]()
…vás uvítá hned při vstupu do virtuálního světa druhé největší banky na našem trhu. Česká spořitelna má věru zvláštní prezentaci. Soutěž Best Web 2002 pokračuje…
Články | David Petráček | 16. 6. 2003
![Akcie: nespokojení spotřebitelé]()
Jak dala zpráva o vývoji spotřebitelské důvěry jasně najevo, spotřebitelé jsou znepokojeni růstem nezaměstnanosti a poklesem mezd, což zhoršuje jejich vyhlídky do budoucna.