Porovnání je proces, při kterém dochází k analýze a zjišťování rozdílů či dalších podrobností týkajících se konkrétního jevu, situace nebo věci. Porovnání je důležité pro lepší porozumění a hodnocení daného jevu. Cílem porovnávání je zisk informací, definice výhod a nevýhod jak vlastních, tak druhé strany. To je pak následně možné uplatnit ve vybudování obchodní strategie a k dosažení stanovených cílů.
Zaměstnanecké výhody a motivace | Jan Stuchlík | 20. 7. 2007
![Ženy pracují déle, přesto vydělávají méně než muži]()
Muži berou za stejnou práci až o patnáct procent více než ženy. To platí v hrubém vyjádření. V čisté mzdě rozdíly tak velké nejsou. Důvodem nerovnosti je obtížnější kariérní růst i to, že ženy stráví více času prací v domácnosti a péčí o děti
Články | Petr Fejtek | 19. 6. 2006
![Fondy: zdaleka není dobojováno]()
Zkouška nervů stále probíhá a naši podílníci se drží zatím celkem dobře. Na rozdíl od některých akciových investorů nepanikaří, i když v uplynulém týdnu byla odvaha nedostatkovým zbožím. Nakonec z fondů celkem odešlo jen 130 miliónů korun.
Akcie | Pavel Slavík | 13. 11. 2007 | 1 komentář
![Akcie: Špatné výsledky firem poslaly akcie dolů]()
Pražská burza se dostala pod prodejní tlak. Index PX ztratil 4 % a zavíral na hodnotě 1 832,1 bodů. V průběhu minulého týdne třikrát oslabil o více než 1 %, růst zaznamenal index pouze v úterý.
Články | Kateřina Boušová | 20. 3. 2006
![Dosáhnete na průměrnou hypotéku?]()
Průměrná výše hypotéky za loňský rok dosáhla úctyhodných 1 400 000 Kč. Kolik musíte brát, aby vám takovou "průměrnou" hypotéku banka poskytla? Stačí vám průměrná mzda 19 030 Kč? Spočítali jsme, že jednotlivci a rodiny, kde je jeden z rodičů na rodičovské dovolené, mají smůlu, na průměrnou hypotéku většinou vůbec nedosáhnou.
Investiční životní pojištění | Petr Fejtek | 17. 10. 2007 | 34 komentářů
![Investiční životní pojištění – příliš drahé „spoření“]()
Existují různé definice investičního životního pojištění. Jednou z nich může být tato: IŽP je jako lít teplou vodu do Vltavy na Šumavě ve víře, že se v Praze ohřejeme. Pojišťovnám se přesto podařilo lidem dostat do povědomí slogan, že je to vlastně „takové lepší spoření“.