Očima expertů: Jak české banky inovují?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 1. 2019
Jak jsou na tom české banky s technologickými inovacemi? Dostávají tuzemští klienti maximum možného, nebo je bankovní domy v něčem zanedbávají?
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 1. 2019
Jak jsou na tom české banky s technologickými inovacemi? Dostávají tuzemští klienti maximum možného, nebo je bankovní domy v něčem zanedbávají?
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 3. 12. 2016 | 1 komentář
„Od myšlenky, že třetí strany porazí banky, jsme se posunuli k modelu, kde banky budou dál součástí ekosystému a třetí strany se k nim jen připojí,“ říká Petr Dvořák, CEO společnosti Lime. Českým vývojářům se i tak otevírá řada příležitostí, jak z nové směrnice o platebních službách těžit. Co konkrétně chystá Petr Dvořák a na jaké další novinky se podle něj můžeme těšit?
Co se děje | Petr Kučera | 28. 1. 2021 | 99 komentářů
Lidem, kteří nepoužívají mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, se zkomplikovaly platby kartou na internetu.
Když se řekne | Monika Veselíková | 21. 9. 2017 | 3 komentáře
Bezpečnější platby na internetu, konec poplatků za platbu kartou a zpřístupnění bankovních účtů třetím stranám. Nejdůležitější změny v novém zákonu o platebním styku, který aktuálně čeká na projednání v Senátu a podpis prezidenta.
Co se děje | Petr Kučera | 21. 11. 2019 | 22 komentářů
První banky spouštějí novinku, díky níž budou platby kartou na internetu ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo ale nemá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, může to mít naopak složitější.
Analýza | Jakub Sechter | 4. 3. 2020 | 12 komentářů
Už přes dva roky musí banky pustit k účtům jak konkurenci, tak nebankovní společnosti (pokud získají licenci od ČNB a samozřejmě i souhlas klienta). Místo aby se lidé přihlašovali ke každému účtu zvlášť, mohou je všechny ovládat z jediného rozhraní. Snadnější přístup k bankovním datům má podpořit i služby, které se snaží pomoci se správou osobních či firemních financí. Na konci roku 2018 získal licenci fintech Spendee – jako první nebankovní společnost v Česku. Víc než roční zkušenosti s přístupem jednotlivých bank podrobně shrnuje její spoluzakladatel Jakub Sechter.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 10. 2021 | 13 komentářů
ČSOB byla poslední z velkých bank, která se u starého způsobu potvrzování online plateb kartou obešla bez ePINu nebo podobného stálého kódu.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 8. 2018 | 65 komentářů
„Na internetu denně surfuje půlka republiky. Chytré telefony využívá osmdesát procent populace. Zájem lidí o digitální technologie je tu obrovský a my toho chceme využít,“ říká v rozhovoru Filip Zeman, který má v České spořitelně na starost digitální produkty a služby.
Aktuality | Jiří Hovorka | 4. 12. 2019
Uživatelé na on-line tržišti Aukro.cz mají novou možnost, jak zaplatit za svůj nákup. Aukro začalo s multibankingovním platebním tlačítkem Platba z účtu od České spořitelny.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 14. 7. 2017 | 6 komentářů
Pozice bankovnictví v moderním světě se zdála neotřesitelná. Digitální revoluce ale každý den chrlí nové firmy, které tradičním bankám lezou do zelí. Začalo to PayPalem, takzvané fintech firmy ale dávno nenabízejí jen alternativní platební služby. Vyhynou bankovní dinosauři, nebo s novými konkurenty udrží krok? Anebo je prostě koupí i s jejich inovacemi?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 12. 2020
Od Nového roku nestačí pro potvrzování plateb kartou na internetu opsat SMS. Povinné bude dvojité ověření identity. „V České spořitelně jsme se na to s předstihem připravili, už teď platby a transakce klientů chrání automatizovaná behaviorální analýza,“ říká v rozhovoru Jan Hailich, manažer pro platební řešení České spořitelny.
Aktuality | Petr Kučera | 5. 3. 2021 | 14 komentářů
Klienti Air Bank, kteří nechtějí nebo nemohou používat mobilní aplikaci, nepřijdou o možnost platit kartou na internetu. Banka jim dnes napsala, že pravidla od dubna nezpřísní tak výrazně, jak původně oznámila.
Aktuality | Petr Kučera | 4. 6. 2021 | 34 komentářů
Klientům Raiffeisenbank, kteří nevyužívají aplikaci RB Klíč, přestanou od 1. července chodit SMS kódy na mobilní telefon. Změna se týká potvrzování plateb kartou při online nákupu, typicky v e-shopu.
Rozhovor | Gabriel Pleska | 29. 2. 2020 | 3 komentáře
„Hledáme startupy, které tu s námi budou za dvě stě let,“ říká Martin Medek z České spořitelny o investičním programu Seed Starter.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 11. 2019 | 7 komentářů
Čtvrtá největší banka podle počtu klientů dál vylepšuje svou mobilní aplikaci.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 11. 3. 2017
„Klientům, kteří u nás mají třeba pět smluv, umožníme sdružit všechny platby za všechny produkty do jedné,“ říká v rozhovoru předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad. S jakými dalšími inovacemi jeho pojišťovna přichází a proč se pojišťovnictví vyhýbají fintechové projekty?
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2022 | 16 komentářů
Klienty ČSOB, kteří ještě nepoužívají ověřovací aplikaci Smart klíč, čeká od 20. června při práci s internetovým bankovnictvím častější zadávání přihlašovacího hesla.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 9. 2020 | 44 komentářů
Placení kartou na internetu má být ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo však nepoužívá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, bude to mít naopak složitější.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 9. 2019 | 49 komentářů
Unijní směrnice PSD2 se od 14. září dotkne především online plateb kartou, v některých případech i internetového bankovnictví. S jejími dopady se ale setkáme také u pokladny v klasickém obchodě.
Rozhovor | Ondřej Tůma, Martin Vlnas | 24. 9. 2016 | 12 komentářů
Online směnárnu, která nabídne bezkonkurenčně lacinou výměnu peněz, připravoval Radim Krejčí s kolegy tři roky. Letos RoklenFx spustili a teď stojí před klíčovým úkolem: přesvědčit konzervativní zákazníky, aby z drahých kamenných směnáren a bank odešli za levnější směnou na internet.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 10. 9. 2016 | 6 komentářů
Chcete mít přehled o svých příjmech a výdajích? Tužka a čtverečkovaný papír není zrovna řešení hodné jednadvacátého století. Jaké jsou jiné možnosti? Tabulka v excelu? Tak to bychom si nepolepšili. Ve Spendee vyvíjejí aplikaci, se kterou se správa osobních financí vyhoupne o pár úrovní výš.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 46 komentářů
V novém ceníku, který začne platit od 1. září, se Raiffeisenbank rozhodla pro radikální krok. Zavede poplatek za „starý“ způsob potvrzování plateb v internetovém bankovnictví prostřednictvím SMS.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 30. 6. 2016 | 26 komentářů
Obchodník, který umožňuje platit kartou, za každou takovou platbu sám platí, bankám. Většinou vás tím, aspoň v Česku, nezatěžuje. Náklady do ceny rozpočte všem zákazníkům. Může je ale taky účtovat zvlášť. Zatím. Ta možnost brzy končí. Nařízení odůvodňované blahem spotřebitele je dalším pošťouchnutím k širšímu užívaní elektronických plateb. Líp sledovatelných, líp kontrolovatelných.
Co se děje | František Nonnemann | 26. 6. 2023
Česko získalo pověst země, kde se licence k provozování platebních služeb dá získat snadno. Některé firmy si ji pořizují jen s úmyslem prodat ji dál. Nejčastěji do Ruska.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 8. 2023 | 1 komentář
Inovace, díky které si do elektronického bankovnictví vaší hlavní banky můžete připojit také účty od konkurence, odstartovala před pěti lety. V ČSOB, druhé největší bance podle počtu klientů, ji ale využívá tak málo lidí, že se radši soustředí na rozvoj jiných služeb.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2019 | 24 komentářů
Jednoduché přihlašování k účtu musí skončit i ve zbývajících bankách. Některé z nich ale našly způsob, jak to klientům příliš nezkomplikovat.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2022
Povinný přechod na aplikaci ČSOB Smart klíč se týká jen uživatelů mobilního bankovnictví. Lidem, kteří používají internetové bankovnictví, bude banka SMS dál posílat.
Když se řekne | Olga Skalková | 27. 2. 2023 | 1 komentář
Limit pro platby kartou bez PINu v Česku zůstává už přes deset let 500 korun, přestože reálná hodnota této částky výrazně klesla. Mnoho zemí EU využilo možnost, aby strop zvýšilo na víc než dvojnásobek. Tuzemské banky jsou proti.
Stránka 2/3