Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 12. 2020
Od Nového roku nestačí pro potvrzování plateb kartou na internetu opsat SMS. Povinné bude dvojité ověření identity. „V České spořitelně jsme se na to s předstihem připravili, už teď platby a transakce klientů chrání automatizovaná behaviorální analýza,“ říká v rozhovoru Jan Hailich, manažer pro platební řešení České spořitelny.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 9. 2020 | 44 komentářů
Placení kartou na internetu má být ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo však nepoužívá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, bude to mít naopak složitější.
Co se děje | Petr Kučera | 12. 9. 2022 | 9 komentářů
Tak nekompromisně jako Moneta to ještě žádná banka klientům neoznámila: Zrušíme ověřovací SMS, musíte přejít na potvrzování v mobilní aplikaci. Zjišťovali jsme podrobnosti. Výjimka pro lidi bez chytrého telefonu prý zůstane.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 1. 2021 | 99 komentářů
Lidem, kteří nepoužívají mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, se zkomplikovaly platby kartou na internetu.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2019 | 24 komentářů
Jednoduché přihlašování k účtu musí skončit i ve zbývajících bankách. Některé z nich ale našly způsob, jak to klientům příliš nezkomplikovat.
Co se děje | Petr Kučera | 11. 9. 2019 | 49 komentářů
Unijní směrnice PSD2 se od 14. září dotkne především online plateb kartou, v některých případech i internetového bankovnictví. S jejími dopady se ale setkáme také u pokladny v klasickém obchodě.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 11. 3. 2017
„Klientům, kteří u nás mají třeba pět smluv, umožníme sdružit všechny platby za všechny produkty do jedné,“ říká v rozhovoru předseda představenstva Allianz pojišťovny Jakub Strnad. S jakými dalšími inovacemi jeho pojišťovna přichází a proč se pojišťovnictví vyhýbají fintechové projekty?
Co se děje | Petr Kučera | 5. 8. 2019 | 35 komentářů
Online platby kartou mají být od poloviny září ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo ale nemá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, bude to mít složitější než doteď.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 12. 5. 2020
„Koronakrize bankám ukázala, že můžou být odvážnější a že musí jít dopředu rychleji. Vyzkoušeli jsme si, že když klientům nabídneme moderní řešení, jsou na něj připraveni,“ říká šéf digitálního bankovnictví České spořitelny Filip Zeman.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2019 | 8 komentářů
Nastal Den PSD2. O tom, co všechno se má změnit, jsme na webu Peníze.cz psali s předstihem, někdy i jako první. Teď ještě přinášíme přehledné shrnutí na jednom místě s odkazy na podrobnější texty.
Co se děje | Petr Kučera | 27. 6. 2023 | 2 komentáře
Nový ceník Monety zavede od října poplatek za potvrzení přes SMS. Zdraží také některé služby na pobočkách nebo u bankomatů. Na druhou stranu obnovení karty po blokaci bude nově zdarma. Moneta také ruší službu Telefon Banka.
Aktuality | Jiří Hovorka | 2. 12. 2020 | 34 komentářů
Česká spořitelna nově umožňuje potvrzovat platby kartou na internetu přes mobilní aplikaci George klíč. Klienti tak už nebudou muset opisovat SMS kódy, aby potvrdili své transakce v e-shopech.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 30. 6. 2016 | 26 komentářů
Obchodník, který umožňuje platit kartou, za každou takovou platbu sám platí, bankám. Většinou vás tím, aspoň v Česku, nezatěžuje. Náklady do ceny rozpočte všem zákazníkům. Může je ale taky účtovat zvlášť. Zatím. Ta možnost brzy končí. Nařízení odůvodňované blahem spotřebitele je dalším pošťouchnutím k širšímu užívaní elektronických plateb. Líp sledovatelných, líp kontrolovatelných.
Když se řekne | Olga Skalková | 27. 2. 2023 | 1 komentář
Limit pro platby kartou bez PINu v Česku zůstává už přes deset let 500 korun, přestože reálná hodnota této částky výrazně klesla. Mnoho zemí EU využilo možnost, aby strop zvýšilo na víc než dvojnásobek. Tuzemské banky jsou proti.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 8. 2018 | 65 komentářů
„Na internetu denně surfuje půlka republiky. Chytré telefony využívá osmdesát procent populace. Zájem lidí o digitální technologie je tu obrovský a my toho chceme využít,“ říká v rozhovoru Filip Zeman, který má v České spořitelně na starost digitální produkty a služby.
Analýza | Ondřej Tůma | 2. 2. 2017 | 7 komentářů
Rozehřívací kolo skončilo, každému z mladších dravců se podařilo ukousnout kus z bankovního koláče. Banky, které jsme označovali za malé, už malé nejsou, a protože jsou na trhu pět a více let, nemá smysl o nich mluvit jako o nováčcích. Kde se teď bude v boji o klienty lámat chleba?
Co se děje | Petr Kučera | 21. 11. 2019 | 22 komentářů
První banky spouštějí novinku, díky níž budou platby kartou na internetu ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo ale nemá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, může to mít naopak složitější.
Když se řekne | Monika Veselíková | 21. 9. 2017 | 3 komentáře
Bezpečnější platby na internetu, konec poplatků za platbu kartou a zpřístupnění bankovních účtů třetím stranám. Nejdůležitější změny v novém zákonu o platebním styku, který aktuálně čeká na projednání v Senátu a podpis prezidenta.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 11. 2019 | 7 komentářů
Čtvrtá největší banka podle počtu klientů dál vylepšuje svou mobilní aplikaci.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 8. 2023 | 1 komentář
Inovace, díky které si do elektronického bankovnictví vaší hlavní banky můžete připojit také účty od konkurence, odstartovala před pěti lety. V ČSOB, druhé největší bance podle počtu klientů, ji ale využívá tak málo lidí, že se radši soustředí na rozvoj jiných služeb.
Co se děje | Olga Skalková | 3. 8. 2022 | 96 komentářů
Klienti, kteří zůstávají u starého způsobu, se musí smířit s komplikovanějším ověřením nebo dokonce se speciálním poplatkem. ČSOB teď naznačuje, že kdo už má bankovní aplikaci, časem nedostane ani jinou možnost než mobilní klíč.
Rozhovor | Ondřej Tůma, Martin Vlnas | 24. 9. 2016 | 12 komentářů
Online směnárnu, která nabídne bezkonkurenčně lacinou výměnu peněz, připravoval Radim Krejčí s kolegy tři roky. Letos RoklenFx spustili a teď stojí před klíčovým úkolem: přesvědčit konzervativní zákazníky, aby z drahých kamenných směnáren a bank odešli za levnější směnou na internet.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 12. 2020 | 8 komentářů
Ani klienti ČSOB už nebudou muset přepisovat SMS kódy při placení kartou na internetu, typicky v e-shopech. Od ledna jim banka nabídne ověřování přes mobilní aplikaci ČSOB Smart klíč.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 1. 7. 2016 | 4 komentáře
Evropská unie má novou směrnici o platebních službách. A kupodivu ji odborníci tentokrát nezadupávají do země za přílišné regulování. Má potenciál převrátit svět finančních služeb naruby.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 9. 9. 2016 | 2 komentáře
Kdo by platil za běžný účet, když účtů zadarmo je dvanáct do tuctu? Z různých důvodů se takoví lidé najdou. A ti ostatní se kvůli záporným úrokovým sazbám, ordinovaným centrálními bankami, s účty bez poplatků možná také brzo budou muset rozloučit.
Aktuality | Petr Kučera | 5. 3. 2021 | 14 komentářů
Klienti Air Bank, kteří nechtějí nebo nemohou používat mobilní aplikaci, nepřijdou o možnost platit kartou na internetu. Banka jim dnes napsala, že pravidla od dubna nezpřísní tak výrazně, jak původně oznámila.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 4. 2021 | 8 komentářů
Už polovinu všech plateb kartou na internetu potvrzují Češi biometricky, tedy především otiskem prstu nebo scanem obličeje. Zhruba stejný 50% podíl dostaneme i v případě, že se místo počtu plateb zaměříme na jednotlivé uživatele: biometrii používá už polovina držitelů karet. Vyplývá to ze statistik, které dnes zveřejnila společnost Mastercard.
Rozhovor | Olga Skalková | 29. 2. 2024 | 2 komentáře
Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2020 | 3 komentáře
Banka Creditas zprovoznila novou mobilní aplikaci pro potvrzování plateb kartou na internetu, typicky při nákupu v e-shopu. Místo přepisování jednorázového SMS kódu tak klienti mohou ověřit platbu otiskem prstu, rozpoznáním obličeje či zadáním stálého hesla k aplikaci.