Redakce je pojem pro označení skupiny pracovníků, která společně pracuje na tvorbě, úpravě nebo jiné správě obsahu médií nebo knih. Zahrnuje různé pracovní role a pozice, od šéfredaktora, novináře, kameramana po korektora nebo grafika. Hlavním cílem redakce je zajistit publikování obsahu, který je přesný a srozumitelný pro koncového uživatele. Účelem obsahu má být pobavit a informovat publikum, přičemž složka inforamtivní a zábavná můžou být v různém poměru. Kontakty na redakci webu Peníze.cz najdete zde.
Redakce je ale také označení procesu úpravy a přípravy textu jako takové. Redigování má mnoho fází od konzultací s autorem přes faktickou a stylistickou kontrolu a úpravu obsahu po pravopisné korektury. Redakce je prováděna u různých typů médií, od knih a tištěných novin a časopisů přes online weby po rozhlas a televizní vysílání.
Články | Tomáš Hampl | 28. 12. 2001
Na poslední chvíli bylo rozhodnuto o nové podobě euro bankovek. Co vedlo Evropskou centrální banku k tomuto rozhodnutí? Jaké jsou výhody a nevýhody použitých motivů? Seznamte se s novou podobou eura.
Články | Pavel Zajíček | 31. 7. 2001
Pavel Zajíček, autor článku známý též pod přezdívkou Baronlempl, by chtěl být jednou nezávislým finančním a investičním poradcem. Zatím se nevyjádřil přesně, zda pouze jednou, nebo někdy v budoucnosti. Věříme, že se postupně jeho úmysly podaří odhalit.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001
Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?
Články | redakce Peníze.CZ | 8. 2. 2002
Na základě doporučení investičního poradce jsem v červnu 2000 uzavřel smlouvu o investování se společností Finnex Trust Praha. K dnešnímu dni zbyla z mých investovaných peněz jen setina.
Články | redakce Peníze.CZ | 14. 12. 2001
Česká spořitelna dělá vše pro zlepšení své pověsti, zaplavuje nás reklamními kampaněmi a dopisy s nabídkou výhodných produktů. Ovšem snaha využít některé nabídky je tvrdým střetem s realitou.
Články | redakce Peníze.CZ | 20. 11. 2001
Vážená redakce, chci se s vámi podělit o zkušenost, jakou jsem udělal s hypotečním bankovnictvím. Neustále čteme v tisku články o tom, jak jsou hypotéky dostupné již i středním příjmovým vrstvám. Při řešení dofinancování stavby RD chtěli moji rodiče využít hypotečního úvěru. Takže "nasvítím" situaci:
Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001
Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.
Články | Lenka Fialová | 3. 3. 2001
Slabou stovku hrubého vynese sčítacímu komisaři každá domácnost - a to musí být čtyřčlenná. Slasti a strasti své dočasné řehole líčí jedna z těch, kteří právě v těchto dnech vybírají ve vašich domácnostech sčítací listy.
Články | Zdeněk Fekar | 22. 3. 2001
Proč si jako zaměstnanec nemohu vybrat jakýkoliv penzijní fond, chci-li od svého chlebodárce dostávat příspěvek na penzijní spoření? Je vůbec správné, když zaměstnavatel svým jednostranným rozhodnutím omezuje svobodný výběr spotřebitele? A je takový výběr v souladu s etikou?
Články | redakce Peníze.CZ | 22. 11. 2001
Chystáte se koupit starší automobil v bazaru? Ale prosím ... poslyšte neuvěřitelný příběh, který se stal ... V srpnu 2001 jsem si vyhlédl v autobazaru AAA AUTO PRAHA, ulice Dopraváků automobil Mitsubishi Pajero Sport v ceně 679 tisíc korun.