Redakce

Redakce je pojem pro označení skupiny pracovníků, která společně pracuje na tvorbě, úpravě nebo jiné správě obsahu médií nebo knih. Zahrnuje různé pracovní role a pozice, od šéfredaktora, novináře, kameramana po korektora nebo grafika. Hlavním cílem redakce je zajistit publikování obsahu, který je přesný a srozumitelný pro koncového uživatele. Účelem obsahu má být pobavit a informovat publikum, přičemž složka inforamtivní a zábavná můžou být v různém poměru. Kontakty na redakci webu Peníze.cz najdete zde.

Redakce je ale také označení procesu úpravy a přípravy textu jako takové. Redigování má mnoho fází od konzultací s autorem přes faktickou a stylistickou kontrolu a úpravu obsahu po pravopisné korektury. Redakce je prováděna u různých typů médií, od knih a tištěných novin a časopisů přes online weby po rozhlas a televizní vysílání.

Další články na téma redakce najdete na Finmag.cz.

Ptát se na osobní údaje je ožehavé

Články | Michal Hazi | 24. 4. 2001

Ptát se na osobní údaje je ožehavé
+2

Informace o konkrétních osobách byly vždy vysoce ceněným zbožím. Zákon o ochraně osobních údajů však jejich shromažďování omezuje. Příklad marketingového výzkumu, který právě dokončuje agentura GfK pro Českou spořitelnu, ukazuje, že firmy musí být velmi opatrné při jakémkoliv nakládání s klientskými daty.

Nemilé překvapení klientům chystají Česká spořitelna a ČSOB

Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář

Nemilé překvapení klientům chystají Česká spořitelna a ČSOB
+1

Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.

Horory z pojišťoven

Články | Lukáš Půda | 4. 4. 2001

Horory z pojišťoven
-24

Jak daleko dokáží pojišťováci zajít ve svých argumentech, aby získali váš podpis pod pojistnou smlouvou? Stejně jako všichni prodejci i oni používají celou škálu přesvědčovacích metod. Některé z nich však hraničí až s psychologickou manipulací.

Exkluzivně na Peníze.CZ: kartelová dohoda podepsána

Články | E-Vosh McKinsey | 1. 4. 2001

Exkluzivně na Peníze.CZ: kartelová dohoda podepsána
+39

Redakci Peníze.CZ se podařilo získat exkluzivní materiál renomovaného amerického odborníka, který analyzuje následky kartelové dohody, přinášející dalekosáhlé změny ve velmi atraktivní oblasti.

O vás bez vás

Články | Zdeněk Fekar | 22. 3. 2001

O vás bez vás
-45

Proč si jako zaměstnanec nemohu vybrat jakýkoliv penzijní fond, chci-li od svého chlebodárce dostávat příspěvek na penzijní spoření? Je vůbec správné, když zaměstnavatel svým jednostranným rozhodnutím omezuje svobodný výběr spotřebitele? A je takový výběr v souladu s etikou?

Peníze nebo akcie?

Články | Tomáš Prouza | 12. 3. 2001

Peníze nebo akcie?
-2

Jaký je průměrný český investor? Pokud bychom k jeho charakteristice použili pouze výsledky fondů minulého týdne, vypadal by jako schizofrenik přebíhající od akcií k peněžnímu trhu a zpět. Nebo je to to nejlepší, co může udělat?

Pioneer lámal rekordy, IKS dotahuje SIS

Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2001

Pioneer lámal rekordy, IKS dotahuje SIS
0

V černých číslech zakončily druhý letošní měsíc otevřené podílové fondy. Pokračoval v lednu započatý růst majetku pod správou. Nebyl ale nikterak ohromující, za celý únor přibylo do fondů jen za 173 milionů korun nových vkladů.

Devadesát devět korun za domácnost

Články | Lenka Fialová | 3. 3. 2001

Devadesát devět korun za domácnost
-25

Slabou stovku hrubého vynese sčítacímu komisaři každá domácnost - a to musí být čtyřčlenná. Slasti a strasti své dočasné řehole líčí jedna z těch, kteří právě v těchto dnech vybírají ve vašich domácnostech sčítací listy.

Už to víte? Právě to prasklo!

Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001

Už to víte? Právě to prasklo!
-10

Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?

Původním povoláním novinář

Články | Tomáš Skřivánek | 8. 12. 2000

Původním povoláním novinář
+2

Vymazat z mysli zaměstnanců a veřejnosti negativní asociace spojené se značkou IPB a nahradit je jednotnou, velkou a významnou ČSOB, je momentálně největší pracovní výzvou pro Jana Stolára (51), šéfa komunikace a tiskového mluvčího Československé obchodní banky.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services