Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Fondy: z prázdnin do zajištěných kolejí

Články | Petr Fejtek | 15. 3. 2004

Fondy: z prázdnin do zajištěných kolejí
-153

Prodeje fondů minulý týden citelně zabrzdily. Snad to způsobily prázdniny, snad se lidé chystají na růst cen a zvyšují likvidní rezervy.

Spolupracovat s REALTIÍ se vyplatí

Články | PR článek | 2. 10. 2007

-5

Požadujete kvalitní služby, která Vám jako klientovi (podílníkovi) umožní mít transparentní přehled o svých penězích? Sledovat vývoj vlastních prostředků online nebo prostřednictvím příjemné operátorky, nikoliv záznamové služby? Jste obchodník (investiční zprostředkovatel) a pro obsluhu svých klientů si přejete využívat systém, který Vám přinese dokonalý přehled o rozpracovanosti smlouvy, o přehledu produkce nebo o vývoji smlouvy v dalším období?

Akcie: burzy se po rekordních týdnech "dočkaly" ztrát

Akcie | Pavel Slavík | 13. 2. 2007

Akcie: burzy se po rekordních týdnech "dočkaly" ztrát
-3

Pražská burza zakončila týden s nepatrnou ztrátou. Také maďarské a americké akcie korigovaly zisky z minulého týdne. Své růsty udržel jen německý trh. Které tituly stály za poklesy a které naopak zapříčinily, že tyto poklesy nebyly tak dramatické?

Co o webu Maximkarty soudí porotci Peníze.CZ

Články | Petr Vykoukal | 16. 8. 2002

+4

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč

Články | Tisková zpráva | 24. 3. 2005 | 1 komentář

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč
-27

Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhadla, že celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2004 dosáhl 760 miliónů Kč. Letos odhaduje růst na přibližně 36 %. Tím v roce 2005 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě překoná 1 miliardu Kč.

Hypotéku? Na poslední chvíli?

Články | Jiří Šedivý | 20. 9. 2004

Hypotéku? Na poslední chvíli?
-5

Úrokové sazby na českém trhu se v prvním pololetí roku odrazily od pomyslného dna a zamířily vzhůru. Tento trend se na trhu projevuje i zdražením hypotečních úvěrů, především s kratší dobou fixace. Některé banky však lákají klienty na dočasné zmrazení sazeb a výhodnost půjčky. Jak se věci skutečně mají? Jaké jsou další novinky trhu hypoték?

Irák už není vodítkem vývoje

Články | David Petráček | 14. 4. 2003

Irák už není vodítkem vývoje
-34

Kapitálové trhy byly po dlouhé době ovlivňovány více makroekonomickými daty a firemními zprávami než informacemi z bojiště.

Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná

Články | Petr Vykoukal | 10. 10. 2000

Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná
-3

Jak by se mohlo zdát z reklam, kapesní bankovnictví si pro sebe přivlastnil Paegas. Wapové řešení, které nabízí i Eurotel, zatím podporuje pouze jediná banka. Budoucnost je spíše v řešeních nezávislých na operátorech - ovšem nikdo neví, kdy se jich dočkáme a kolik budou stát.

Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky

Články | Kristýna Havligerová | 17. 9. 2004

Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky
-113

Slevy a bonusy, motivace k nákupu dražších výrobků nebo odlišení různých skupin zákazníků. To vše představují věrnostní programy, které na platebních kartách nabízejí banky v partnerství s obchodníky. Jak taková spojenectví fungují?

Komentář Tomáše Prouzy k webům penzijních fondů

Články | Simona Ely Plischke | 21. 11. 2003

+5

Partneři serveru Peníze.CZ

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

+2

O serveru

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-1

Většina z velkých bank nedodržuje nový zákon

Články | Stanislav Andrejs | 31. 1. 2002

Většina z velkých bank nedodržuje nový zákon
+2

Od ledna vstoupil v platnost zákon, který mimo jiné nově upravuje, jakým způsobem má být spotřebitel informován o nákladech spotřebitelských úvěrů. Banky bohužel zatím zákon ve své většině ignorují.

Zajíc v pytli

Články | Tomáš Janča | 22. 5. 2001

Zajíc v pytli
-23

Člověk by si řekl, že když jde někam nakupovat, tak se jednoduše podívá na cenovku a podle ní se rozhodne, zda se mu vyplatí zaplatit obchodníkem požadované peníze za nabízenou věc. Při investování do podílových fondů ovšem buďte obezřetní a nemyslete si, že zaplacením propagovaných poplatků jste z obliga.

Kolik kliků stojí mobil

Články | Aleš Hejna | 17. 5. 2001

Kolik kliků stojí mobil
-22

Na internetu se objevuje nová konkurence papírových a kovových peněz - virtuální měny. K čemu slouží, co umožňují a jaké jsou jejich výhody či nevýhody? Vytlačí z oběhu ošahané pětikorunové mince?

Už to víte? Právě to prasklo!

Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001

Už to víte? Právě to prasklo!
-10

Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?

Státní reklama na „kvalitní jídlo“: Peníze prší z nebe. A nejspíš budou dál

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 28. 8. 2014 | 2 komentáře

Státní reklama na „kvalitní jídlo“: Peníze prší z nebe. A nejspíš budou dál
+37

Večírek pouze pro zvané, lázně, indická masáž, kostýmy, roadshow, velkorysé rauty. Rozmařilá jízda, za kterou by se nemusel stydět ani velký Gatsby. Tak vypadá státní propagace „kvalitních potravin“. Přišla na stamiliony ročně. Problém je, že nikdo nedokáže uspokojivě doložit, k čemu byla dobrá.

Sněz o knedlík víc, umři o 37 minut dřív. Státní web vysvětluje reformy

Recenze | Michal Kašpárek | 8. 6. 2012 | 7 komentářů

Sněz o knedlík víc, umři o 37 minut dřív. Státní web vysvětluje reformy
+7

Ministerstvo práce a sociálních věcí má nové stránky o důchodové reformě. Vypadají skoro normálně. Jenomže namísto řešení problémů přinášejí jen úřednické ptydepe. A trable těm, kteří jim budou bezmezně věřit.

Ekonomie pozornosti aneb strčte si „Dobrý den, máte rád přírodu?“ do špic

Komentář | Michal Kašpárek | 15. 7. 2011 | 5 komentářů

Ekonomie pozornosti aneb strčte si „Dobrý den, máte rád přírodu?“ do špic
+9

Rozdáváte svou pozornost na potkání kdejaké konině a čekáte to samé od ostatních lidí? Chyba. Vždyť jde o jeden z nejvzácnějších zdrojů. Nepřemýšlejte nad pozorností jako nad nekonečnou rolí toaletního papíru, ale jako nad penězi.

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?

Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?
+22

Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?

Reklama na Peníze.CZ

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

+4

Maximovi do maxima ještě něco chybí

Články | Jan Žáček | 16. 8. 2002

Maximovi do maxima ještě něco chybí
-2

Moderní, kreativní a graficky dobře provedené stránky první kreditní karty v Čechách jsou sice plné informací, ale za konkurencí silně kulhají v nabídce (lépe řečeno nenabídce) on-line služeb.

Co o webu GE Capital Bank soudí porotci Peníze.cz?

Články | Dušan Hradil | 5. 4. 2002

+1

Šťastný nový rok, internete!

Články | Leoš Bárta | 21. 12. 2001 | 1 komentář

Šťastný nový rok, internete!
-5

Skončil rok 2001 a spolu s ním končí i první ročník soutěže, která hodnotí marketingové aktivity finančních institucí na internetu. Jaká ta soutěž byla a co přinesla? A hlavně, co můžeme očekávat od internetu v roce 2002? Co přinese a jaký bude? Pojďte spolu s námi přemýšlet o tom, co přijde. Taková předvánoční filosofická rozprava přece nemůže škodit?

Čekání na Pepu

Články | Tomáš Prouza | 14. 5. 2001

Čekání na Pepu
+5

Nejprve do Čech s nevídaným důrazem vtrhl Oskar a zamotal hlavu spokojenému mobilnímu duopolu. A místo aby se zmítala v předprivatizační agónii, vtrhla před dvěma týdny na trh s podobnou strategií personifikace IKS KB. Její Felix je v českých domácnostech vítanou návštěvou.

Finanční vzdělávání: Kozel zahradníkem...

Sloupek | Petr Žabža | 2. 9. 2010 | 4 komentáře

Finanční vzdělávání: Kozel zahradníkem...
+8

Včerejšek rozhodně nebyl pro investory pohybující se na akciových trzích jedním z těch lepších – všechny hlavní indexy se posunuly o jedno až dvě procenta níže, včetně toho „našeho“ tady v Praze. Důvody k radosti aby jeden pohledal, „blbá nálada“ se šířila po burzách jako oblak dýmu.

Pozor na nabídky aut s „cenou od“

Co reklama neřekla | Petr Čermák | 30. 10. 2008

Pozor na nabídky aut s „cenou od“
+4

Cena, za kterou automobilky inzerují nejlevnější vozy, vypadá na první pohled výhodně. Jenže při bližším zkoumání se dá zjistit, že kupující nakonec může zaplatit i o několik desítek tisíc víc.

Vánoce, Vánoce přicházejí, zaplaťte, přátelé…

Články | Simona Ely Plischke | 18. 12. 2002

Vánoce, Vánoce přicházejí, zaplaťte, přátelé…
+8

Podle různých odhadů nás letos Vánoce stojí méně než loni. Koruna sílí a konkurence na trhu obsah nákupních košů zlevňuje také. Naše peněženka ale i tak hubne a hubne. Cenu nakoupených dárků známe, ale víme také, na kolik nás přijde všechno to "okolo"?

Pro pana Aleše ...

Články | Filip Holba | 6. 12. 2000

-12

Penzijní připojištění už zná většina Čechů

Články | Petr Vykoukal | 7. 11. 2001

Penzijní připojištění už zná většina Čechů
-41

Podle průzkumu Taylor Nelson už o možnosti penzijního připojištění slyšelo 85 procent dospělých. Pro 59 procent zájemců o penzijní připojištění není důležitá novela zákona zlepšující podmínky tohoto produktu.

Stránka 1/6

Předchozí

1

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services