Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Sedm pohledů pro Peníze... Zdeňka Fekara

Články | Zdeněk Fekar | 26. 3. 2001

Sedm pohledů pro Peníze... Zdeňka Fekara
-6

Desítky rozhodnutí, nad nimiž zůstává hlava stát - a nebo signály, které dávají naději na lepší budoucnost. To vše přináší každý z dvaapadesáti týdnů v roce. Každé pondělí nyní budou Peníze.CZ otevírat ohlédnutím za sedmi událostmi, jež v uplynulém týdnu zaujaly autora sloupku.

Skřípající investice

Články | Petr Vykoukal | 22. 2. 2001

Skřípající investice
-6

Tajemné televizní a billboardové reklamy na "symfonickou" investici si všimli mnozí z nás. Peníze.CZ zkusily vypátrat, co firma AGW.CZ skutečně nabízí.

Strhejte politiky z billboardů. A pak vymažte billboardy z map

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 26. 11. 2015 | 12 komentářů

Strhejte politiky z billboardů. A pak vymažte billboardy z map
+1

Otevřená radnice, vyšpulená zadnice. S povahou buldočka za vaše město! Pro spoustu z nás to bude poprvé… Láska, sex a politika. Dopřejte si třiadvacítku s radostí. Kníže má kohouta, já mám korunku! Volte doktora Ferdu! Ulice bez psí stolice. Osoby bez domova mimo obytné zóny. Práci našim občanům, ne imigrantům. Myslíme to upřímně.

Akcie: léky a technologie

Články | Jiří Pospíšil | 20. 9. 2004

Akcie: léky a technologie
-4

V USA nyní rostou akcie farmaceutických společností, protože investoři očekávají, že Bush zvítězí ve volbách. Protikandidát Kerry by totiž podporoval snížení výdajů státu na léky umožněním levnějších dovozů z Kanady. V Evropě se tahouny růstu staly především technologické společnosti.

Šlechtění reklamní džungle

Články | Simona Ely Plischke | 13. 1. 2004

Šlechtění reklamní džungle
-3

Klíčem ke správnému bankovnímu marketingu je dostat do prezentace suché, kredibilní a uzavřené instituce jednoduchou informaci, emoce, lidskost a pokud možno i humor. Návod zní jednoduše, trvalo ale velmi dlouho, než kvalitní komunikace a propagace zdomácněla i v českých finančních domech.

Platový průzkum II.

Články | Petr Vykoukal | 14. 5. 2003

Platový průzkum II.
-27

Pracujete v oblasti marketingu, reklamy a PR? Nebo vás prostě zajímá, jak jsou u nás pozice v tomto oboru odměňovány či co mají lidé na konkrétních postech přesně na starosti? Tyto informace najdete v druhé části našeho průzkumu.

Celé kapesné dá za mobil

Články | Petr Vykoukal | 1. 11. 2002

Celé kapesné dá za mobil
-3

Dnes vám přinášíme další příběh z naší série. Tentokrát o teenageru Vojtovi, který sice teprve nedávno oslavil osmnácté narozeniny, stihl už ale rok studovat ve Spojených státech, utvořit si vlastní názor na českou školu a naučit se psát články.

Strana jako byznys

Články | Jan Heřman | 20. 6. 2002

Strana jako byznys
+4

Volby nejsou jen bojem o křesla v parlamentu. Díky státnímu příspěvku na volební kampaň se z nich při troše štěstí může udělat poměrně výnosný obchod. Čistý zisk může být i několik milionů korun.

ČSOB: Internet není její silnou stránkou

Články | Danuše Pecharová | 16. 3. 2001

ČSOB: Internet není její silnou stránkou
+2

Největší banka v zemi – ČSOB má velmi nedokonalé a jednoduché webové stránky. Informace na nich jsou velmi nepřehledně organizovány, uživatel je nucen v některých sekcích dlouze rolovat, obsahují mnoho textu na jednu stránku.

Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: CME

Analýza | Juraj Urbančík | 3. 5. 2013

Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: CME
+22

Sledujete Novu, znáte slovenskou Markízu? Nejen tyto vysílací kanály patří do portfolia nadnárodní skupiny CME, která operuje na mediálním trhu střední a východní Evropy. A otravujou vás reklamní přestávky? Jen nečekejte, že reklamní byznys nese tučné zisky a společnost se topí v penězích. Opak je pravdou, společnost má pořádné dluhy. Její akcie jsou vysoce volatilní, trend dlouhodobě klesající. Dojde ke zvratu?

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 23. 10. 2008 | 14 komentářů

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji
+13

LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Jak vyrobit banner ve formátu flash

Články | redakce Peníze.CZ | 13. 7. 2004

-4

Aby bylo možné zjištovat statistiky počtu kliknutí na bannery ve formátu flash je potřeba předat reklamnímu systému informaci o kliknutí. Pokud by flash banner rovnou přesměrovával uživatele na cílovou URL, reklamní systém by se nedozvědel, že ke kliknutí došlo. Zde je popsán způsob jak vytvářet flash bannery, které umožnují zaznamenávat statistiky kliků.

Právní normy hájící zájmy spotřebitele

Články | redakce Peníze.CZ | 17. 3. 2004

-18

Zná úplně všechno

Články | Petr Vykoukal | 25. 10. 2002

Zná úplně všechno
+4

Další z naší série lidských přiběhů je o čerstvém absolventu vysoké školy Michalovi. Ač donedávna ještě student, ví už o finančních produktech docela dost. Zkoušel investovat na burze, měl kreditní kartu, sám si pořídil stavební spoření. Na vše má vlastní názor a nenechá se příliš ovlivnit reklamou.

Klamavá reklama fondů?

Články | Tomáš Prouza | 22. 4. 2002

Klamavá reklama fondů?
-1

Před nedávnem si Komise pro cenné papíry vyžádala od českých investičních společností i bank, prodávajících zahraniční fondy, kopie jejich propagačních materiálů. Co se za touto netradiční akcí skrývá?

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho

Články | Michal Hazi | 28. 5. 2001

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho
+6

Určit největší událost minulého týdne tentokrát představuje mimořádně obtížný úkol. Krach investiční společnosti Private Investors a události kolem těžko mohou vytlačit volbu předsedy KDU-ČSL či volbu Rady České televize a naopak. Zkusme si tedy ty nejdůležitější události zrekapitulovat.

Sedm pohledů pro Peníze... Aleny Urubkové

Články | Alena Urubková | 9. 4. 2001

Sedm pohledů pro Peníze... Aleny Urubkové
0

Milión korun za deset dní 'basy', to už se přeci vyplatí. Kreativci českých reklamních agentur jsou zřejmě extrémně drsní chlapíci. Evropská unie zase předvedla, jak vážně to s rozšiřováním myslí: chtějí nás, ale musíme se vzdát práv vyspělejších zemí. To a nejen to jsou autorská ohlédnutí za právě uplynulým týdnem.

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!

Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!
-13

Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.

Pokles pokračuje

Články | Tomáš Prouza | 4. 12. 2000

Pokles pokračuje
-6

Každou neděli se těším, že budu moci napsat, že do českých fondů přišlo mnoho nových peněz a že jejich výkonnost šla prudce nahoru. Minulý týden tomu ale bylo přesně naopak.

Reklamní grilovačka penzijních společností. Hlasujte pro nejlepší spot

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 9. 5. 2013 | 12 komentářů

Reklamní grilovačka penzijních společností. Hlasujte pro nejlepší spot
+2

Pozor, pozor: videonahrávky obsažené v tomto článku jsou určené (přednostně) osobám starším šestatřiceti let. Na vstup do druhého pilíře máte čas do konce června. Reklamní grilovačka penzijních společností je v plném proudu. A vy jste živý terč. Nalákal vás křepčící Geňa, šaolin v bouráku, melouny, nebo prima rodinka?

Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun

Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 3. 2012 | 2 komentáře

Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun
+3

Pokračování exkluzivního rozhovoru ze zákulisí slevového byznysu. Ředitel slevového agregátoru Skrz.cz prozrazuje, kolik peněz (a za co) Češi utratí na slevových serverech a uvádí na pravou míru klišé o stovkách slevových serverů.

Manažerská štafeta: Petr Ocásek zpovídá Jana Dvořáka

Rozhovor | Petr Ocásek | 2. 12. 2010 | 2 komentáře

Manažerská štafeta: Petr Ocásek zpovídá Jana Dvořáka
0

Jan Dvořák získal v září 2010 titul „Osobnost českého direct marketingu. V našem rozhovoru jsme se však dostali i k mnoha dalším zajímavým tématům. Pro své šéfy pracuje již 17 let. Během této doby rozvíjel jejich podnikání v USA, Kanadě, Brazílii, několika evropských zemích a nyní expanduje do Ruska. Dozvíte se také o tajích marketingového průzkumu. Z krátkého rozhovoru se tak snadno může stát povídání na celé odpoledne. O to více jsem rád, že přijal mé pozvání.

Postavme se nefér jednání finančních institucí

Články | Kristýna Havligerová | 11. 3. 2004

Postavme se nefér jednání finančních institucí
-3

Česká spořitelna opět nedrží slovo a neplní, co přislíbila klientům. Po problémech se studentskými konty nyní odmítá přiznat desetitisícovou prémii i Penzijní fond České spořitelny. Poučí se jeho klienti z případu studentů?

Všeobecné smluvní podmínky pro zobrazení reklamy na serveru www.penize.cz

Články | redakce Peníze.CZ | 2. 9. 2003 | 1 komentář

+4

Pionýři, pionýři, malované děti…

Články | Leoš Bárta | 12. 7. 2002

Pionýři, pionýři, malované děti…
-6

Poslední hodnocenou prezentací investiční společnosti Pioneer se dostáváme do závěru 3. kola soutěže Best Web 2002. Tímto kolem se rozloučíme s investičními fondy a jejich weby, tímto kolem se také rozloučím já s Vámi a s postem hlavního hodnotitele. Tak tedy naposledy: pojďme na to.

O chladné královně

Články | Leoš Bárta | 12. 10. 2001

O chladné královně
-111

V oblasti leasingu osobních a užitkových vozů na českém trhu jednoznačně dominuje CAC Leasing. Proto začínáme další kolo hodnocení marketingových aktivit na internetu právě touto společností. Přeji „lízingovkám“ hodně zdaru a snahu o nápravu. Bude vůbec co napravovat?

Bez peněz do hospody nelez?

Články | Lucie Šťastná | 10. 7. 2001

Bez peněz do hospody nelez?
-2

Téměř každé geniální myšlence většinou předchází velká náhoda. Nejinak tomu bylo s platební kartou. Zjištění, že za určitých okolností staré přísloví neplatí, vedlo ke vzniku kousíčku plastu, který s sebou nosí většina z nás.

Investiční pornografie

Články | Tomáš Janča | 2. 5. 2001

Investiční pornografie
-31

Určitě si vybavíte nejednu zprávu v médiích či přímo nějakou reklamní kampaň, která vám slibovala rychlé a přitom bezpečné zhodnocení peněz. Finanční newspeak takové konání výstižně nazývá investiční pornografií.

Už nebude jedničkou

Články | Petr Vykoukal | 4. 5. 2001

Už nebude jedničkou
-40

Stavební spoření je dobrý produkt, shodují se obchodní zástupci. Jedním dechem však dodávají, že v prodejích ho začínají dohánět další státem protěžovaní konkurenti – penzijní připojištění a životní pojistky.

Pioneer lámal rekordy, IKS dotahuje SIS

Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2001

Pioneer lámal rekordy, IKS dotahuje SIS
0

V černých číslech zakončily druhý letošní měsíc otevřené podílové fondy. Pokračoval v lednu započatý růst majetku pod správou. Nebyl ale nikterak ohromující, za celý únor přibylo do fondů jen za 173 milionů korun nových vkladů.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services