Články | Tomáš Prouza | 5. 2. 2001
![Leden jako z pohádky]()
Zatímco loňské druhé pololetí bylo ve znamení červených a ještě červenějších čísel (takže některé společnosti pomalu začaly vidět rudě), první měsíc nového tisíciletí je zcela jiný. Většina čísel je správně černých, dokončují se reklamní plány a připravují se nové produkty.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů
![Agresivní reklama bude nezákonná]()
Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.
Články | Simona Ely Plischke | 16. 6. 2004
![Sedm křišťálových špendlíků rozdáno!]()
Komora pojišťovacích makléřů 15. 6. slavnostně vyhlásila držitele titulu Pojišťovna roku 2003 a vítěze dalších šesti kategorií. Co ovlivnilo makléře v jejich hlasování, proč se vrátilo pouze 26 % platných hlasovacích lístků a jak jsou zástupci pojišťoven s výsledky ankety spokojeni?
Články | Simona Ely Plischke | 19. 12. 2003
![Komunikační miliony]()
Mezi finančními institucemi drží ve výdajích na reklamu jednoznačné prvenství banky – utrácejí za ni dokonce více než pojišťovny a stavební spořitelny dohromady. Zajímá vás, na kolik takové "bankovní zviditelnění se" přijde, kdo do reklamních ploch sype nejvíce a které komunikační kanály "frčí"?
Co reklama neřekla | Dušan Šídlo | 17. 12. 2012 | 17 komentářů
![Reklamě po tlamě: dobře zašité RPSN]()
Banky před vánočními svátky zintenzivnily reklamní kampaně na spotřebitelské půjčky. Řinčí slevami, nabízejí bonusy, zdůrazňují svou flexibilitu. Ve všem tom lomozu ovšem tak nějak zapomínají na pořád dokola omílanou, ale pro klienty pořád důležitou transparentnost.
Analýza | Jan Müller | 22. 2. 2012 | 3 komentáře
![Malé peníze: Facebook na burze, kupujte akcie! Nebo ne?]()
Tento týden jsme pro Jana Müllera ze serveru Malé peníze vybrali z dotazů čtenářů Peníze.cz jeden velestručný a veleaktuální: „Vyplatí se koupit akcie Fejsbůku?“
Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 9. 2011 | 5 komentářů
![Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst]()
Mediální expert Daniel Köppl je pověstný svými kritickými názory. Servítky si nebral ani v našem rozhovoru. Lidé z médií a marketingu, zadavatelé reklamy – na nikom nezůstala nit suchá.
Analýza | Jan Stuchlík | 2. 7. 2009 | 9 komentářů
![Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní]()
Spoření je pro trpělivé, dnes ale chtějí všichni všechno hned a na dluh. Této logice podléhají v Evropě i Americe čím dál víc lidé s nízkými příjmy. Díky úvěrům si mohou aspoň chvíli připadat bohatí. Jenže jen do doby, než jim splátky přerostou přes hlavu.
Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů
![Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte]()
Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.
Běžné účty | Kateřina Boušová | 26. 2. 2007
![Je pomoc s převodem účtu, kterou nově nabízí GE Money Bank, legální?]()
Kampaň, kterou začátkem února spustila GE Money Bank, rozpoutala vlnu diskuze o legálnosti nabízené služby. Do GE se "opřela" nejen média, ale také konkurenční banky v čele s Poštovní spořitelnou. Poštovní spořitelna upozorňuje na možná rizika spojená s převodem účtu a požaduje, aby se GE zaručila ke kompenzaci případných ztrát. GE striktně odmítá, že její model je pro klienta rizikový, a ohání se souhlasem ČNB. Pojďme se na celou kauzu podívat blíže.
Články | Petr Vykoukal | 28. 4. 2003
Chcete vědět, jak jsou u nás odměňovány různé manažerské pozice? Začtěte se do našeho průzkumu.
Články | Leoš Bárta | 4. 7. 2002
![S majáčkem v záhlaví]()
Třetí kolo soutěže Best Web 2002 věnované investičním společnostem se blíží ke svému závěru. Předposlední hodnocenou prezentací jsou www stránky společnosti ŽB Trust. No vážně, přijměte opět naše pozvání a zkuste hodnotit s námi všechny její klady a zápory.
Články | Petr Vykoukal | 27. 9. 2001
![Reklama Eurotelu poškozuje důvěru klientů]()
Slogan největšího českého mobilního operátora o "nejbezpečnějším GSM Bankingu" je založen na sporných argumentech a navíc může uvést v pochyby ty, kteří používají stejnou službu u konkurence.
Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001
![Vítězství 'o prsa']()
První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?
Články | Lukáš Půda | 6. 4. 2001
![Spotřebitelské úvěry bez mlžení]()
V prvním čtení dnes budou poslanci projednávat vládní návrh zákona o spotřebitelských úvěrech. Pokud jej parlament schválí, nebude pro společnosti poskytující tyto úvěry již tak jednoduché nalákat nové klienty. Postavení spotřebitelů se totiž výrazně zlepší.
Články | Tomáš Prouza | 28. 1. 2004
![Peníze.CZ mají nového akcionáře]()
Během několika málo měsíců vám Peníze.CZ představí další produkty a nově budovaná divize nabídne zajímavé služby finančním poradcům. Výrazně totiž rozšiřujeme svoji strategii.
Články | Lukáš Půda | 12. 10. 2001
Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012
![Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální]()
Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře
![Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou]()
V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.
Co se děje | Jan Stuchlík | 18. 2. 2008 | 3 komentáře
![Miliony, které v Česku nikdo neuvidí]()
Fotbal v Česku příliš nevynáší. Rozpočet největšího českého klubu, pražské Sparty, dosahuje jen necelých tří procent příjmů nejbohatšího evropského klubu Real Madrid. Aby v Česku přišlo na fotbal tolik diváků, co na jeden zápas Manchesteru United, musí se odehrát kompletní dvě ligová kola.
Články | Dana Chytilová | 2. 12. 2005 | 1 komentář
![Výhodné vánoční půjčky zavánějí lichvou]()
Toužíte letos po bohatších Vánocích? Půjčte si na ně, nabádají mnohé bankovní domy. Jsou jejich nabídky opravdu tak výhodné, jak inzerují? Můžete vůbec údajům na reklamních letácích věřit? Bohužel, opak je často pravdou.
Články | Michal Hazi | 14. 5. 2003
![Mávnete rukou nad 10 000 korunami?]()
Spořitelna připravila tisíce klientů o slíbené prémie. Projde jí to, nebo může čekat sérii žalob?
Články | Petr Vykoukal | 8. 10. 2001 | 1 komentář
![KCP říká: Datek by měl mít českou licenci]()
Ve snaze varovat investory zveřejňuje KCP v pravidelných intervalech seznam nelegálních investičních nabídek. O tom, jak seznam vzniká a o důvodech kontroverzního zařazení amerického Dateku, jsme si povídali s Miroslavem Klauzem, ředitelem odboru monitoringu KCP.
Články | Zdeněk Fekar | 18. 5. 2001
![Muž v pozadí obchodu]()
Před lety ministryně zrušila prý neperspektivní výzkumný ústav. Jeden z tehdy propuštěných mužů dnes už deset let stojí v čele firmy, kterou zájem o obchod docela slušně živí. Ministryně tehdy zřejmě zapomněla, že obchod, to jsou především - peníze.
Články | Jindřich Hlaváč | 10. 5. 2001
![Už zase brouzdám a vydělávám]()
Nejrozšířenější způsob, jak si přivydělat brouzdáním na internetu, je zobrazování reklamních proužků na monitoru počítače. Tuto službu provozuje řada zejména amerických firem, jedna ale už funguje i u nás. Dá se na tom však zbohatnout?
Jak na to | Jan Müller | 8. 8. 2012 | 1 komentář
![Malé peníze: Kde na internetu hledat informace o ekonomice]()
Čtenáři se ptají, Jan Müller odpovídá. Tentokrát na téma „kde hledat spolehlivé informace o financích a ekonomice“.
Co se děje | Věra Tůmová | 8. 1. 2009 | 12 komentářů
![Úročení na spořících účtech potichu klesá]()
Úrokové sazby u spořících účtů klesají. Úročení přes tři procenta nabízejí jen menší banky a družstevní záložny. Další pokles nelze vyloučit vzhledem k očekávanému snižování klíčových sazeb České národní banky.
Články | Michal Hazi | 12. 8. 2003
![Nebudeme se přece soudit se studenty]()
Když loni v prosinci změnila Česká spořitelna podmínky poskytování prémií ke studentskému účtu, lavinu kritických článků a hrozby soudních sporů ze strany studentů nečekala. Dnes by prý postupovala jinak.