Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Leden jako z pohádky

Články | Tomáš Prouza | 5. 2. 2001

Leden jako z pohádky
-6

Zatímco loňské druhé pololetí bylo ve znamení červených a ještě červenějších čísel (takže některé společnosti pomalu začaly vidět rudě), první měsíc nového tisíciletí je zcela jiný. Většina čísel je správně černých, dokončují se reklamní plány a připravují se nové produkty.

Agresivní reklama bude nezákonná

Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů

Agresivní reklama bude nezákonná
+23

Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.

Sedm křišťálových špendlíků rozdáno!

Články | Simona Ely Plischke | 16. 6. 2004

Sedm křišťálových špendlíků rozdáno!
-2

Komora pojišťovacích makléřů 15. 6. slavnostně vyhlásila držitele titulu Pojišťovna roku 2003 a vítěze dalších šesti kategorií. Co ovlivnilo makléře v jejich hlasování, proč se vrátilo pouze 26 % platných hlasovacích lístků a jak jsou zástupci pojišťoven s výsledky ankety spokojeni?

Komunikační miliony

Články | Simona Ely Plischke | 19. 12. 2003

Komunikační miliony
+203

Mezi finančními institucemi drží ve výdajích na reklamu jednoznačné prvenství banky – utrácejí za ni dokonce více než pojišťovny a stavební spořitelny dohromady. Zajímá vás, na kolik takové "bankovní zviditelnění se" přijde, kdo do reklamních ploch sype nejvíce a které komunikační kanály "frčí"?

Case studies

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-5

Reklamě po tlamě: dobře zašité RPSN

Co reklama neřekla | Dušan Šídlo | 17. 12. 2012 | 17 komentářů

Reklamě po tlamě: dobře zašité RPSN
+23

Banky před vánočními svátky zintenzivnily reklamní kampaně na spotřebitelské půjčky. Řinčí slevami, nabízejí bonusy, zdůrazňují svou flexibilitu. Ve všem tom lomozu ovšem tak nějak zapomínají na pořád dokola omílanou, ale pro klienty pořád důležitou transparentnost.

Malé peníze: Facebook na burze, kupujte akcie! Nebo ne?

Analýza | Jan Müller | 22. 2. 2012 | 3 komentáře

Malé peníze: Facebook na burze, kupujte akcie! Nebo ne?
+32

Tento týden jsme pro Jana Müllera ze serveru Malé peníze vybrali z dotazů čtenářů Peníze.cz jeden velestručný a veleaktuální: „Vyplatí se koupit akcie Fejsbůku?“

Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst

Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 9. 2011 | 5 komentářů

Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst
+14

Mediální expert Daniel Köppl je pověstný svými kritickými názory. Servítky si nebral ani v našem rozhovoru. Lidé z médií a marketingu, zadavatelé reklamy – na nikom nezůstala nit suchá.

Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní

Analýza | Jan Stuchlík | 2. 7. 2009 | 9 komentářů

Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní
+17

Spoření je pro trpělivé, dnes ale chtějí všichni všechno hned a na dluh. Této logice podléhají v Evropě i Americe čím dál víc lidé s nízkými příjmy. Díky úvěrům si mohou aspoň chvíli připadat bohatí. Jenže jen do doby, než jim splátky přerostou přes hlavu.

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte
+17

Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Je pomoc s převodem účtu, kterou nově nabízí GE Money Bank, legální?

Běžné účty | Kateřina Boušová | 26. 2. 2007

Je pomoc s převodem účtu, kterou nově nabízí GE Money Bank, legální?
-4

Kampaň, kterou začátkem února spustila GE Money Bank, rozpoutala vlnu diskuze o legálnosti nabízené služby. Do GE se "opřela" nejen média, ale také konkurenční banky v čele s Poštovní spořitelnou. Poštovní spořitelna upozorňuje na možná rizika spojená s převodem účtu a požaduje, aby se GE zaručila ke kompenzaci případných ztrát. GE striktně odmítá, že její model je pro klienta rizikový, a ohání se souhlasem ČNB. Pojďme se na celou kauzu podívat blíže.

Jak se daří českému střednímu managementu

Články | Petr Vykoukal | 28. 4. 2003

+1

Chcete vědět, jak jsou u nás odměňovány různé manažerské pozice? Začtěte se do našeho průzkumu.

S majáčkem v záhlaví

Články | Leoš Bárta | 4. 7. 2002

S majáčkem v záhlaví
-54

Třetí kolo soutěže Best Web 2002 věnované investičním společnostem se blíží ke svému závěru. Předposlední hodnocenou prezentací jsou www stránky společnosti ŽB Trust. No vážně, přijměte opět naše pozvání a zkuste hodnotit s námi všechny její klady a zápory.

Reklama Eurotelu poškozuje důvěru klientů

Články | Petr Vykoukal | 27. 9. 2001

Reklama Eurotelu poškozuje důvěru klientů
0

Slogan největšího českého mobilního operátora o "nejbezpečnějším GSM Bankingu" je založen na sporných argumentech a navíc může uvést v pochyby ty, kteří používají stejnou službu u konkurence.

Vítězství 'o prsa'

Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001

Vítězství 'o prsa'
-97

První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?

Spotřebitelské úvěry bez mlžení

Články | Lukáš Půda | 6. 4. 2001

Spotřebitelské úvěry bez mlžení
-75

V prvním čtení dnes budou poslanci projednávat vládní návrh zákona o spotřebitelských úvěrech. Pokud jej parlament schválí, nebude pro společnosti poskytující tyto úvěry již tak jednoduché nalákat nové klienty. Postavení spotřebitelů se totiž výrazně zlepší.

Peníze.CZ mají nového akcionáře

Články | Tomáš Prouza | 28. 1. 2004

Peníze.CZ mají nového akcionáře
-4

Během několika málo měsíců vám Peníze.CZ představí další produkty a nově budovaná divize nabídne zajímavé služby finančním poradcům. Výrazně totiž rozšiřujeme svoji strategii.

Co o webu CAC Leasing soudí porotci Peníze.CZ

Články | Lukáš Půda | 12. 10. 2001

+6

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální

Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální
+7

Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou

Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou
+24

V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.

Miliony, které v Česku nikdo neuvidí

Co se děje | Jan Stuchlík | 18. 2. 2008 | 3 komentáře

Miliony, které v Česku nikdo neuvidí
+3

Fotbal v Česku příliš nevynáší. Rozpočet největšího českého klubu, pražské Sparty, dosahuje jen necelých tří procent příjmů nejbohatšího evropského klubu Real Madrid. Aby v Česku přišlo na fotbal tolik diváků, co na jeden zápas Manchesteru United, musí se odehrát kompletní dvě ligová kola.

Výhodné vánoční půjčky zavánějí lichvou

Články | Dana Chytilová | 2. 12. 2005 | 1 komentář

Výhodné vánoční půjčky zavánějí lichvou
-1

Toužíte letos po bohatších Vánocích? Půjčte si na ně, nabádají mnohé bankovní domy. Jsou jejich nabídky opravdu tak výhodné, jak inzerují? Můžete vůbec údajům na reklamních letácích věřit? Bohužel, opak je často pravdou.

Case study - Skanska

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-4

Mávnete rukou nad 10 000 korunami?

Články | Michal Hazi | 14. 5. 2003

Mávnete rukou nad 10 000 korunami?
-5

Spořitelna připravila tisíce klientů o slíbené prémie. Projde jí to, nebo může čekat sérii žalob?

KCP říká: Datek by měl mít českou licenci

Články | Petr Vykoukal | 8. 10. 2001 | 1 komentář

KCP říká: Datek by měl mít českou licenci
-1

Ve snaze varovat investory zveřejňuje KCP v pravidelných intervalech seznam nelegálních investičních nabídek. O tom, jak seznam vzniká a o důvodech kontroverzního zařazení amerického Dateku, jsme si povídali s Miroslavem Klauzem, ředitelem odboru monitoringu KCP.

Muž v pozadí obchodu

Články | Zdeněk Fekar | 18. 5. 2001

Muž v pozadí obchodu
-16

Před lety ministryně zrušila prý neperspektivní výzkumný ústav. Jeden z tehdy propuštěných mužů dnes už deset let stojí v čele firmy, kterou zájem o obchod docela slušně živí. Ministryně tehdy zřejmě zapomněla, že obchod, to jsou především - peníze.

Už zase brouzdám a vydělávám

Články | Jindřich Hlaváč | 10. 5. 2001

Už zase brouzdám a vydělávám
-4

Nejrozšířenější způsob, jak si přivydělat brouzdáním na internetu, je zobrazování reklamních proužků na monitoru počítače. Tuto službu provozuje řada zejména amerických firem, jedna ale už funguje i u nás. Dá se na tom však zbohatnout?

Malé peníze: Kde na internetu hledat informace o ekonomice

Jak na to | Jan Müller | 8. 8. 2012 | 1 komentář

Malé peníze: Kde na internetu hledat informace o ekonomice
+5

Čtenáři se ptají, Jan Müller odpovídá. Tentokrát na téma „kde hledat spolehlivé informace o financích a ekonomice“.

Úročení na spořících účtech potichu klesá

Co se děje | Věra Tůmová | 8. 1. 2009 | 12 komentářů

Úročení na spořících účtech potichu klesá
+14

Úrokové sazby u spořících účtů klesají. Úročení přes tři procenta nabízejí jen menší banky a družstevní záložny. Další pokles nelze vyloučit vzhledem k očekávanému snižování klíčových sazeb České národní banky.

Nebudeme se přece soudit se studenty

Články | Michal Hazi | 12. 8. 2003

Nebudeme se přece soudit se studenty
-6

Když loni v prosinci změnila Česká spořitelna podmínky poskytování prémií ke studentskému účtu, lavinu kritických článků a hrozby soudních sporů ze strany studentů nečekala. Dnes by prý postupovala jinak.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services