Články | Leoš Bárta | 28. 6. 2002
![A přece se točí…]()
Podle mého názoru zatím nejzajímavější internetovou prezentaci v oblasti investičních společností přináší další část třetího kola soutěže Best Web 2002. Tentokrát nás čeká hodnocení webu OB Invest. Můžete souhlasit, ale můžete mít také zcela jiný názor…
Články | Petr Vykoukal | 2. 8. 2001
![Předplacená existence]()
Do mobilu si můžete koupit předplacenou kartu a nemusíte se tak upisovat žádnému operátorovi, můžete si předplatit volání z pevné sítě (samozřejmě z budky), předem můžete zaplatit i za benzín a zanedlouho si možná budete moci předplatit i platební kartu. Pak vám možná i vaše banka bude radit: "Nevaž se, odvaž se."
Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář
![Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2021 | 27 komentářů
![Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka]()
Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů
![Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!]()
Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?
Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021
![Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti]()
Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!
Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 10. 2011 | 17 komentářů
![Lesk a bída slevových serverů]()
Slevové servery vtrhly na český internet jak velká voda. Majitelům – tedy aspoň těm z první vlny – přinesly pěkné zisky, návštěvníkům nabídly řadu atraktivních slev a mnoha firmám daly zajímavý marketingový nástroj ke zviditelnění a ke získání nových klientů. Není ale všechno zlato, co se třpytí.
Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023
![Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu]()
Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.
Sloupek | Michal Kašpárek | 29. 11. 2013 | 25 komentářů
![Sexistické prasátečko konečně vysvětlené i pro křupáky]()
Nikdy není pozdě na to pochopit, proč někomu vadí sex v reklamách nebo že anticena není trest smrti ukamenováním.
Články | Simona Ely Plischke | 15. 12. 2005
![Proč zahraniční podílové fondy již funí domácím za krk?]()
Většina nově investovaných peněz do podílových fondů teče do zahraničí. Již tradičně, konzervativně plníme zejména fondy peněžního trhu, dobře ale slyšíme i na magické slůvko "zajištěný". Zato akciových fondů se stále bojíme jako čert kříže, přesto ale jejich obliba roste. Podívejme se na vývoj trhu podílových fondů, zejména pak na to, co stojí za úspěchem fondů zahraničních.
Články | Tomáš Skřivánek | 23. 1. 2001
![Stále regulujeme málo, říká František Jakub]()
Od počátku roku působí podílové fondy v novém právním prostředí. Nejen o nových způsobech regulace vyplývající z novely zákona o investičních společnostech a fondech si Peníze.CZ povídaly s předsedou Komise pro cenné papíry Františkem Jakubem (31).
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 12. 3. 2015 | 14 komentářů
![Odevzdejte prachy! Podprahová reklama už nebude zakázaná]()
V jednom odstavci tohoto textu jsou slova poskládaná tak, že jejich první písmena dají dohromady název oblíbené cukrovinky. Po přečtení článku, kliknutí na Líbí a jeho odeslání na Facebook se zvednete a v nejbližší sámošce strčíte do košíku aspoň pět kousků. Ať jste tlustý na tři prsty.
Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů
![Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů
![Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek]()
Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
Co se děje | Zdeněk Bauer | 2. 5. 2021 | 11 komentářů
![Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek]()
Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 8. 2017 | 4 komentáře
![Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?]()
Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?
Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022
![Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo]()
Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 29. 8. 2013 | 34 komentářů
![Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství]()
Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček ulítla do davu ruka. Jmenuju se Frankie Steinová. Necháme s kámoškama ze střední vykrvácet vaši peněženku. A doženem vaši dceru k šílenství.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 3. 2012 | 12 komentářů
![Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys]()
V rozhovoru s Petrem Kováčikem, ředitelem serveru Skrz.cz, se dozvíte, jak fungují agregátory slev. Proč se nechce nechat slevovými stránkami zatáhnout do jejich vlastních bojů. A kam se bude tento byznys v nejbližší době ubírat.
Články | Martin Jaroš | 16. 11. 2000
![www.jsemzavodou.cz]()
Pěkná řádka Američanů i Čechů už zbohatla na obchodech se zajímavými internetovými adresami jako www.autos.com či www.epodpis.cz . Na podobnou exotickou investici vám stačí pár stokorun, přičemž během několika let se můžete dočkat třeba tisícinásobného zhodnocení. Musíte ovšem přijít opravdu včas...
Tip na knihu | Petr Čermák | 11. 5. 2009 | 11 komentářů
![Rodinný rozpočet: levná pomoc, jak ušetřit a vyhnout se dluhům]()
Češi by po letech utrácení a zadlužování měli zasednout ke stolům a začít si dělat rodinný rozpočet. Lépe si tak naplánují budoucí výdaje, zajistí jejich financování a zároveň budou schopni spořit, radí kniha Rodinný rozpočet a společnost spotřeby.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře
![Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl]()
Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.
Články | Petr Vykoukal | 31. 7. 2003
![Sliby chyby českých bank]()
Přesně podle rčení "když ptáčka lapají, hezky mu zpívají" se chovají české banky při prodeji spotřebitelských úvěrů. V reklamě nabízejí úrokovou sazbu "od". To, že ta skutečná se bude lišit, je jasné, ale už není moc jasné, proč se někdy liší u téměř všech klientů o pět či šest procent. Směrem nahoru samozřejmě.
Očima expertů | Gabriel Pleska | 22. 6. 2018 | 26 komentářů
![Očima expertů: Lidi nám nemyslí. Zakažte reklamu na půjčky!]()
U každé nabídky úvěru musí být dneska plný ruksak informací, aby se každý mohl bez obtíží dozvědět, za jakou cenu a za jakých podmínek si půjčuje. Jenže ouha – jsou lidi, kteří vědět nechtějí. Říkají, že si mám půjčit, abych se měl líp, tak si půjčím. Skupina poslanců z KDU-ČSL proto přichází s návrhem reklamu na půjčky prostě zakázat. Může to fungovat?
Aktuality | Petr Kučera | 20. 9. 2021 | 23 komentářů
![Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo]()
Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jehož klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená na širší cílovou skupinu.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023
![I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň]()
Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát.
Sloupek | Alexandra Jachanová Doleželová | 29. 7. 2008 | 6 komentářů
![Vzkaz pro marketingové společnosti: auta a nářadí používají i ženy]()
Poslední dobou se stále častěji začíná marketing firem zaměřovat speciálně i na potřeby žen. To je pozitivní zpráva pro obě strany. Firmy díky tomu více vydělávají a ženy mají zboží či služby na míru svým potřebám.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 3. 2024 | 1 komentář
![Novou banku podpoří Pokáč, účty už sjedná i online]()
Nová Partners Banka spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Takzvaným ambasadorem se stal písničkář Pokáč, který pro kampaň složil písničku.
Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář
![Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly]()
Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.