Běžné účty | Kateřina Boušová | 26. 2. 2007
![Je pomoc s převodem účtu, kterou nově nabízí GE Money Bank, legální?]()
Kampaň, kterou začátkem února spustila GE Money Bank, rozpoutala vlnu diskuze o legálnosti nabízené služby. Do GE se "opřela" nejen média, ale také konkurenční banky v čele s Poštovní spořitelnou. Poštovní spořitelna upozorňuje na možná rizika spojená s převodem účtu a požaduje, aby se GE zaručila ke kompenzaci případných ztrát. GE striktně odmítá, že její model je pro klienta rizikový, a ohání se souhlasem ČNB. Pojďme se na celou kauzu podívat blíže.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 7. 9. 2007
![Co nesmí být ve férové reklamě]()
Spotřebitelé by si měli od příštího roku vydechnout. Chystá se novela zákona o jejich ochraně, která zakáže některé druhy klamavé reklamy. Reklamní triky firem však nejspíš úplně nezmizí.
Články | PR článek | 2. 10. 2007
Požadujete kvalitní služby, která Vám jako klientovi (podílníkovi) umožní mít transparentní přehled o svých penězích? Sledovat vývoj vlastních prostředků online nebo prostřednictvím příjemné operátorky, nikoliv záznamové služby?
Jste obchodník (investiční zprostředkovatel) a pro obsluhu svých klientů si přejete využívat systém, který Vám přinese dokonalý přehled o rozpracovanosti smlouvy, o přehledu produkce nebo o vývoji smlouvy v dalším období?
Komentář | Patrik Nacher | 28. 11. 2007 | 6 komentářů
![Bez poplatků. No konečně.]()
Odpůrci vysokých bankovních poplatků dostali konečně, co chtěli. Polská mBanka nabízí vedení účtu i transakce zdarma. Úspěšná ovšem bude, jen pokud přiměje konzervativní Čechy opustit jistotu svých bank a svěřit své peníze dravé konkurenci.
Akcie | Pavel Slavík | 4. 12. 2007 | 2 komentáře
![Akcie: Německo i Amerika na růstové vlně]()
Pražská burza přerušila sérii čtyř klesajících týdnů v
řadě. Index PX v pátek zavíral na 1 774,10 bodech, což
znamená lehké posílení o 0,35 %.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 17. 12. 2007 | 8 komentářů
![Ošidné vánoční štěstí na splátky]()
Vánoce jsou za dveřmi a banky i splátkové společnosti si mnou ruce. Zadlužovat se kvůli dárkům sice příliš prozíravé není, ale kdo to bez úvěru nevydrží, měl by alespoň pořádně počítat a před podpisem si pečlivě přečíst úvěrovou smlouvu.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů
![Agresivní reklama bude nezákonná]()
Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.
Co se děje | Jan Stuchlík | 18. 2. 2008 | 3 komentáře
![Miliony, které v Česku nikdo neuvidí]()
Fotbal v Česku příliš nevynáší. Rozpočet největšího českého klubu, pražské Sparty, dosahuje jen necelých tří procent příjmů nejbohatšího evropského klubu Real Madrid. Aby v Česku přišlo na fotbal tolik diváků, co na jeden zápas Manchesteru United, musí se odehrát kompletní dvě ligová kola.
Sloupek | Alexandra Jachanová Doleželová | 29. 7. 2008 | 6 komentářů
![Vzkaz pro marketingové společnosti: auta a nářadí používají i ženy]()
Poslední dobou se stále častěji začíná marketing firem zaměřovat speciálně i na potřeby žen. To je pozitivní zpráva pro obě strany. Firmy díky tomu více vydělávají a ženy mají zboží či služby na míru svým potřebám.
Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů
![Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte]()
Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.
Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 23. 10. 2008 | 14 komentářů
![Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji]()
LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.
Co reklama neřekla | Petr Čermák | 30. 10. 2008
![Pozor na nabídky aut s „cenou od“]()
Cena, za kterou automobilky inzerují nejlevnější vozy, vypadá na první pohled výhodně. Jenže při bližším zkoumání se dá zjistit, že kupující nakonec může zaplatit i o několik desítek tisíc víc.
Co se děje | Věra Tůmová | 8. 1. 2009 | 12 komentářů
![Úročení na spořících účtech potichu klesá]()
Úrokové sazby u spořících účtů klesají. Úročení přes tři procenta nabízejí jen menší banky a družstevní záložny. Další pokles nelze vyloučit vzhledem k očekávanému snižování klíčových sazeb České národní banky.
Tip na knihu | Petr Čermák | 11. 5. 2009 | 11 komentářů
![Rodinný rozpočet: levná pomoc, jak ušetřit a vyhnout se dluhům]()
Češi by po letech utrácení a zadlužování měli zasednout ke stolům a začít si dělat rodinný rozpočet. Lépe si tak naplánují budoucí výdaje, zajistí jejich financování a zároveň budou schopni spořit, radí kniha Rodinný rozpočet a společnost spotřeby.
Analýza | Jan Stuchlík | 2. 7. 2009 | 9 komentářů
![Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní]()
Spoření je pro trpělivé, dnes ale chtějí všichni všechno hned a na dluh. Této logice podléhají v Evropě i Americe čím dál víc lidé s nízkými příjmy. Díky úvěrům si mohou aspoň chvíli připadat bohatí. Jenže jen do doby, než jim splátky přerostou přes hlavu.
Co se děje | Světlana Rysková | 1. 4. 2010 | 3 komentáře
![Jak vás obchody klamou při výprodejích]()
Anketa Sdružení obrany spotřebitelů odhalila, že se spotřebitelé při nakupování zlevněného zboží setkávají s řadou klamavých praktik. Nejvíce účastníků uvedlo, že obchodník vydával zboží za zlevněné, ale slevu pak ve skutečnosti neposkytl.
Sloupek | Petr Žabža | 2. 9. 2010 | 4 komentáře
![Finanční vzdělávání: Kozel zahradníkem...]()
Včerejšek rozhodně nebyl pro investory pohybující se na akciových trzích jedním z těch lepších – všechny hlavní indexy se posunuly o jedno až dvě procenta níže, včetně toho „našeho“ tady v Praze. Důvody k radosti aby jeden pohledal, „blbá nálada“ se šířila po burzách jako oblak dýmu.
Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010
![Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?]()
Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?
Rozhovor | Petr Ocásek | 2. 12. 2010 | 2 komentáře
![Manažerská štafeta: Petr Ocásek zpovídá Jana Dvořáka]()
Jan Dvořák získal v září 2010 titul „Osobnost českého direct marketingu. V našem rozhovoru jsme se však dostali i k mnoha dalším zajímavým tématům. Pro své šéfy pracuje již 17 let. Během této doby rozvíjel jejich podnikání v USA, Kanadě, Brazílii, několika evropských zemích a nyní expanduje do Ruska. Dozvíte se také o tajích marketingového průzkumu. Z krátkého rozhovoru se tak snadno může stát povídání na celé odpoledne. O to více jsem rád, že přijal mé pozvání.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 4. 2011 | 6 komentářů
![Očima expertů: Umí firmy v ČR budovat image své značky?]()
Firmy v České republice v budování svých značek značně pokulhávají. Často jim je vytýkáno, že nedokážou se svými zákazníky pracovat. Přečtěte si, jak se na tuto problematiku dívají osobnosti ze světa byznysu a reklamy.
Komentář | Michal Kašpárek | 15. 7. 2011 | 5 komentářů
![Ekonomie pozornosti aneb strčte si „Dobrý den, máte rád přírodu?“ do špic]()
Rozdáváte svou pozornost na potkání kdejaké konině a čekáte to samé od ostatních lidí? Chyba. Vždyť jde o jeden z nejvzácnějších zdrojů. Nepřemýšlejte nad pozorností jako nad nekonečnou rolí toaletního papíru, ale jako nad penězi.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 9. 2011 | 5 komentářů
![Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst]()
Mediální expert Daniel Köppl je pověstný svými kritickými názory. Servítky si nebral ani v našem rozhovoru. Lidé z médií a marketingu, zadavatelé reklamy – na nikom nezůstala nit suchá.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře
![Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou]()
V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.
Komentář | Michal Kašpárek | 7. 10. 2011 | 16 komentářů
![Štve vás zvyšování daní? Kouzelný letáček to spraví]()
Ještě že ten nápad dostal Nečas, a ne Jakeš: stačilo totiž letáčkem vysvětlit perestrojku a komunisté by vládli dodnes. Blbost? Ano. Fantasmagorie? Bohužel ne.
Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 10. 2011 | 17 komentářů
![Lesk a bída slevových serverů]()
Slevové servery vtrhly na český internet jak velká voda. Majitelům – tedy aspoň těm z první vlny – přinesly pěkné zisky, návštěvníkům nabídly řadu atraktivních slev a mnoha firmám daly zajímavý marketingový nástroj ke zviditelnění a ke získání nových klientů. Není ale všechno zlato, co se třpytí.
Analýza | Jan Müller | 22. 2. 2012 | 3 komentáře
![Malé peníze: Facebook na burze, kupujte akcie! Nebo ne?]()
Tento týden jsme pro Jana Müllera ze serveru Malé peníze vybrali z dotazů čtenářů Peníze.cz jeden velestručný a veleaktuální: „Vyplatí se koupit akcie Fejsbůku?“
Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 3. 2012 | 12 komentářů
![Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys]()
V rozhovoru s Petrem Kováčikem, ředitelem serveru Skrz.cz, se dozvíte, jak fungují agregátory slev. Proč se nechce nechat slevovými stránkami zatáhnout do jejich vlastních bojů. A kam se bude tento byznys v nejbližší době ubírat.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 3. 2012 | 2 komentáře
![Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun]()
Pokračování exkluzivního rozhovoru ze zákulisí slevového byznysu. Ředitel slevového agregátoru Skrz.cz prozrazuje, kolik peněz (a za co) Češi utratí na slevových serverech a uvádí na pravou míru klišé o stovkách slevových serverů.
Jak na to | Michal Chleboun | 19. 3. 2012 | 1 komentář
![Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná]()
Z předchozí kapitoly víte, jak široce můžete přistoupit k disciplíně, která se nazývá marketing. V počátcích firmy ho ale přece jenom budete muset pojmout poněkud umírněněji, protože prostředky obětované podnikání musíte využívat optimálně.
Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012
![Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální]()
Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.