Recenze | Michal Kašpárek | 8. 6. 2012 | 7 komentářů
![Sněz o knedlík víc, umři o 37 minut dřív. Státní web vysvětluje reformy]()
Ministerstvo práce a sociálních věcí má nové stránky o důchodové reformě. Vypadají skoro normálně. Jenomže namísto řešení problémů přinášejí jen úřednické ptydepe. A trable těm, kteří jim budou bezmezně věřit.
Když se řekne | Michal Kašpárek | 13. 7. 2012 | 2 komentáře
![„Zadarmo drahé“ – jak vydělává Google nebo internetové porno, když nic nestojí]()
Věděli jste, že vám lidi můžou poslat 25 milionů dolarů za něco, co můžou používat i bezplatně? Provozovatel Wikipedie už to ví.
Jak na to | Jan Müller | 8. 8. 2012 | 1 komentář
![Malé peníze: Kde na internetu hledat informace o ekonomice]()
Čtenáři se ptají, Jan Müller odpovídá. Tentokrát na téma „kde hledat spolehlivé informace o financích a ekonomice“.
Co reklama neřekla | Jan Müller | 19. 9. 2012 | 13 komentářů
![Malé peníze: Triky a převleky. Co na vás zkouší marketing finančních institucí]()
Tady neřekneme úplnou pravdu, tady to řekneme trochu složitěji. Napíšeme krásný úrok – a třeba si někdo nevšimne, že ho počítáme na tři roky a ne na rok, jak je v kraji zvykem. Aromatizováno, přibarveno. Takhle to na vás zkoušejí. Nedejte se.
Co reklama neřekla | Dušan Šídlo | 17. 12. 2012 | 17 komentářů
![Reklamě po tlamě: dobře zašité RPSN]()
Banky před vánočními svátky zintenzivnily reklamní kampaně na spotřebitelské půjčky. Řinčí slevami, nabízejí bonusy, zdůrazňují svou flexibilitu. Ve všem tom lomozu ovšem tak nějak zapomínají na pořád dokola omílanou, ale pro klienty pořád důležitou transparentnost.
Sloupek | Michal Kašpárek | 1. 2. 2013 | 18 komentářů
![Ne Katce a McDonaldu, sami sobě se smějete!]()
Potlačená sexualita přetavená v pracovní zápal byla hybnou energií fašistické i komunistické propagandy. Na totalitní tradici teď svým videem s natvrdlou Katkou navázal symbol kapitalismu: McDonald’s.
Komentář | Petr Hampl | 25. 3. 2013 | 30 komentářů
![Feministky (zase) ubližují hezkým holkám z chudých rodin!]()
Zatímco dcera dojičky nebude schopna soutěžit s dcerou ministryně v cílevědomosti ani analytických schopnostech, bez větších problémů se jí vyrovná ve schopnosti rozepnout si na blůzičce knoflík navíc. To vysvětluje, proč se mezi bohatými a vzdělanými tak často setkáme s názorem, že žena nemá být vnímána jako sexuální objekt. A pomůže nám to také lépe pochopit Sexistické prasátečko.
Analýza | Juraj Urbančík | 3. 5. 2013
![Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: CME]()
Sledujete Novu, znáte slovenskou Markízu? Nejen tyto vysílací kanály patří do portfolia nadnárodní skupiny CME, která operuje na mediálním trhu střední a východní Evropy. A otravujou vás reklamní přestávky? Jen nečekejte, že reklamní byznys nese tučné zisky a společnost se topí v penězích. Opak je pravdou, společnost má pořádné dluhy. Její akcie jsou vysoce volatilní, trend dlouhodobě klesající. Dojde ke zvratu?
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 9. 5. 2013 | 12 komentářů
![Reklamní grilovačka penzijních společností. Hlasujte pro nejlepší spot]()
Pozor, pozor: videonahrávky obsažené v tomto článku jsou určené (přednostně) osobám starším šestatřiceti let. Na vstup do druhého pilíře máte čas do konce června. Reklamní grilovačka penzijních společností je v plném proudu. A vy jste živý terč. Nalákal vás křepčící Geňa, šaolin v bouráku, melouny, nebo prima rodinka?
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů
![Dostihy nových bank: Zuno, Equa a Air bank. Jaké jsou průběžné výsledky?]()
Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 8. 2013 | 9 komentářů
![Petr Houdek: Když neumíte hospodařit, je vám výhra v loterii na nic]()
Ekonomie už nám vysvětlila, jak bychom se měli v určitých situacích chovat. Behaviorální ekonomie, o které jsme si povídali s Petrem Houdkem, se snaží najít vysvětlení, proč se tak ve skutečnosti nechováme. Dlužno přiznat, že oproti světu klasických ekonomů, kde nenajdete než suchopárné a přísně racionální osoby, je svět behaviorálních ekonomů, kde je místo i pro ty, kteří se rozhodují i neracionálně, hravě nebo třeba i pošetile, poněkud barevnější a veselejší místo.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 29. 8. 2013 | 34 komentářů
![Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství]()
Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček ulítla do davu ruka. Jmenuju se Frankie Steinová. Necháme s kámoškama ze střední vykrvácet vaši peněženku. A doženem vaši dceru k šílenství.
Sloupek | Michal Kašpárek | 29. 11. 2013 | 25 komentářů
![Sexistické prasátečko konečně vysvětlené i pro křupáky]()
Nikdy není pozdě na to pochopit, proč někomu vadí sex v reklamách nebo že anticena není trest smrti ukamenováním.
Komiks | redakce Peníze.CZ | 12. 1. 2014 | 1 komentář
![Sexuální marketing]()
Dali jsme na radu mediálního odborníka a marketingového experta, kterým je sousedovic malý Mirek. Tak schválně, co to udělá.
Co se děje | Martin Vlnas | 24. 3. 2014 | 255 komentářů
![Wor(l)d Global Network: Letadlo na solární pohon]()
Četli jste v novinách, jak zbohatli solární baroni? Chcete vydělat stejně jako oni nebo víc? Nevadí vám zapojit se do pyramidového systému? Právě pro vás je tu nabídka Wor(l)d Global Network.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů
![Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!]()
Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 28. 8. 2014 | 2 komentáře
![Státní reklama na „kvalitní jídlo“: Peníze prší z nebe. A nejspíš budou dál]()
Večírek pouze pro zvané, lázně, indická masáž, kostýmy, roadshow, velkorysé rauty. Rozmařilá jízda, za kterou by se nemusel stydět ani velký Gatsby. Tak vypadá státní propagace „kvalitních potravin“. Přišla na stamiliony ročně. Problém je, že nikdo nedokáže uspokojivě doložit, k čemu byla dobrá.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 12. 3. 2015 | 14 komentářů
![Odevzdejte prachy! Podprahová reklama už nebude zakázaná]()
V jednom odstavci tohoto textu jsou slova poskládaná tak, že jejich první písmena dají dohromady název oblíbené cukrovinky. Po přečtení článku, kliknutí na Líbí a jeho odeslání na Facebook se zvednete a v nejbližší sámošce strčíte do košíku aspoň pět kousků. Ať jste tlustý na tři prsty.
Komentář | Michal Kašpárek | 29. 5. 2015
![Ať si regiony a školy zastropují reklamní rozpočty]()
Z marketingových válek krajů, měst a škol nemají prospěch občané, ale hlavně majitelé reklamních agentur a ploch.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 26. 11. 2015 | 12 komentářů
![Strhejte politiky z billboardů. A pak vymažte billboardy z map]()
Otevřená radnice, vyšpulená zadnice. S povahou buldočka za vaše město! Pro spoustu z nás to bude poprvé… Láska, sex a politika. Dopřejte si třiadvacítku s radostí. Kníže má kohouta, já mám korunku! Volte doktora Ferdu! Ulice bez psí stolice. Osoby bez domova mimo obytné zóny. Práci našim občanům, ne imigrantům. Myslíme to upřímně.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 15. 12. 2016 | 1 komentář
![Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete]()
Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…
Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 8. 2017 | 4 komentáře
![Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?]()
Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?
Očima expertů | Gabriel Pleska | 22. 6. 2018 | 26 komentářů
![Očima expertů: Lidi nám nemyslí. Zakažte reklamu na půjčky!]()
U každé nabídky úvěru musí být dneska plný ruksak informací, aby se každý mohl bez obtíží dozvědět, za jakou cenu a za jakých podmínek si půjčuje. Jenže ouha – jsou lidi, kteří vědět nechtějí. Říkají, že si mám půjčit, abych se měl líp, tak si půjčím. Skupina poslanců z KDU-ČSL proto přichází s návrhem reklamu na půjčky prostě zakázat. Může to fungovat?
Aktuality | Petr Kučera | 17. 10. 2019
![Nový žebříček nejcennějších značek světa: Facebook vypadl z Top 10]()
Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Technologické firmy – Google, Amazon a Microsoft – obsadily i další tři místa v žebříčku, který zveřejnila poradenská společnost Interbrand.
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2020 | 195 komentářů
![Triky Mountfieldu mají skončit. Pravidla pro slevy zpřísní]()
Obchodníci na krátkou dobu skokově zdraží, aby pak mohli lákat na větší slevu. EU chce, aby se k zákazníkům chovali férověji.
Co se děje | Zdeněk Bauer | 2. 5. 2021 | 11 komentářů
![Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek]()
Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.
Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2021 | 27 komentářů
![Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka]()
Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.
Co se děje | Jiří Hovorka | 22. 7. 2021 | 14 komentářů
![Investujte jako on. Podvody řeší známý ekonom, policie nepomůže]()
Dominik Stroukal je další z řady známých osobností, jejichž jméno podvodníci zneužívají, aby z lidí dostali peníze. A jsou úspěšní, jak ukazují příběhy mnoha podvedených, kteří se na Stroukala obracejí.
Co se děje | Veronika Hejná | 12. 8. 2021 | 30 komentářů
![Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji]()
Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.
Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů
![Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla]()
Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.