Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly
+16

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň
+8

Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát. 

Vzkaz pro marketingové společnosti: auta a nářadí používají i ženy

Sloupek | Alexandra Jachanová Doleželová | 29. 7. 2008 | 6 komentářů

Vzkaz pro marketingové společnosti: auta a nářadí používají i ženy
0

Poslední dobou se stále častěji začíná marketing firem zaměřovat speciálně i na potřeby žen. To je pozitivní zpráva pro obě strany. Firmy díky tomu více vydělávají a ženy mají zboží či služby na míru svým potřebám.

Očima expertů: Lidi nám nemyslí. Zakažte reklamu na půjčky!

Očima expertů | Gabriel Pleska | 22. 6. 2018 | 26 komentářů

Očima expertů: Lidi nám nemyslí. Zakažte reklamu na půjčky!
-1

U každé nabídky úvěru musí být dneska plný ruksak informací, aby se každý mohl bez obtíží dozvědět, za jakou cenu a za jakých podmínek si půjčuje. Jenže ouha – jsou lidi, kteří vědět nechtějí. Říkají, že si mám půjčit, abych se měl líp, tak si půjčím. Skupina poslanců z KDU-ČSL proto přichází s návrhem reklamu na půjčky prostě zakázat. Může to fungovat?

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo

Aktuality | Petr Kučera | 20. 9. 2021 | 23 komentářů

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo
-13

Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jehož klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená na širší cílovou skupinu.

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře

Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl
+40

Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.

Sliby chyby českých bank

Články | Petr Vykoukal | 31. 7. 2003

Sliby chyby českých bank
+2

Přesně podle rčení "když ptáčka lapají, hezky mu zpívají" se chovají české banky při prodeji spotřebitelských úvěrů. V reklamě nabízejí úrokovou sazbu "od". To, že ta skutečná se bude lišit, je jasné, ale už není moc jasné, proč se někdy liší u téměř všech klientů o pět či šest procent. Směrem nahoru samozřejmě.

Platy a benefity manažerů v oblasti marketingu, reklamy a PR

Články | Petr Vykoukal | 2. 5. 2003 | 1 komentář

+6

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 29. 8. 2013 | 34 komentářů

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství
-68

Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček ulítla do davu ruka. Jmenuju se Frankie Steinová. Necháme s kámoškama ze střední vykrvácet vaši peněženku. A doženem vaši dceru k šílenství.

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys

Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 3. 2012 | 12 komentářů

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys
+15

V rozhovoru s Petrem Kováčikem, ředitelem serveru Skrz.cz, se dozvíte, jak fungují agregátory slev. Proč se nechce nechat slevovými stránkami zatáhnout do jejich vlastních bojů. A kam se bude tento byznys v nejbližší době ubírat.

Rodinný rozpočet: levná pomoc, jak ušetřit a vyhnout se dluhům

Tip na knihu | Petr Čermák | 11. 5. 2009 | 11 komentářů

Rodinný rozpočet: levná pomoc, jak ušetřit a vyhnout se dluhům
+31

Češi by po letech utrácení a zadlužování měli zasednout ke stolům a začít si dělat rodinný rozpočet. Lépe si tak naplánují budoucí výdaje, zajistí jejich financování a zároveň budou schopni spořit, radí kniha Rodinný rozpočet a společnost spotřeby.

Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 8. 2017 | 4 komentáře

Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?
+15

Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?

www.jsemzavodou.cz

Články | Martin Jaroš | 16. 11. 2000

www.jsemzavodou.cz
-42

Pěkná řádka Američanů i Čechů už zbohatla na obchodech se zajímavými internetovými adresami jako www.autos.com či www.epodpis.cz . Na podobnou exotickou investici vám stačí pár stokorun, přičemž během několika let se můžete dočkat třeba tisícinásobného zhodnocení. Musíte ovšem přijít opravdu včas...

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

Co se děje | Zdeněk Bauer | 2. 5. 2021 | 11 komentářů

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek
-27

Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy

Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů

Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy
+34

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek
+17

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Odevzdejte prachy! Podprahová reklama už nebude zakázaná

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 12. 3. 2015 | 14 komentářů

Odevzdejte prachy! Podprahová reklama už nebude zakázaná
+22

V jednom odstavci tohoto textu jsou slova poskládaná tak, že jejich první písmena dají dohromady název oblíbené cukrovinky. Po přečtení článku, kliknutí na Líbí a jeho odeslání na Facebook se zvednete a v nejbližší sámošce strčíte do košíku aspoň pět kousků. Ať jste tlustý na tři prsty.

Sexistické prasátečko konečně vysvětlené i pro křupáky

Sloupek | Michal Kašpárek | 29. 11. 2013 | 25 komentářů

Sexistické prasátečko konečně vysvětlené i pro křupáky
+15

Nikdy není pozdě na to pochopit, proč někomu vadí sex v reklamách nebo že anticena není trest smrti ukamenováním.

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo
+48

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Stále regulujeme málo, říká František Jakub

Články | Tomáš Skřivánek | 23. 1. 2001

Stále regulujeme málo, říká František Jakub
+5

Od počátku roku působí podílové fondy v novém právním prostředí. Nejen o nových způsobech regulace vyplývající z novely zákona o investičních společnostech a fondech si Peníze.CZ povídaly s předsedou Komise pro cenné papíry Františkem Jakubem (31).

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka

Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2021 | 27 komentářů

Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka
+88

Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.

Proč zahraniční podílové fondy již funí domácím za krk?

Články | Simona Ely Plischke | 15. 12. 2005

Proč zahraniční podílové fondy již funí domácím za krk?
-2

Většina nově investovaných peněz do podílových fondů teče do zahraničí. Již tradičně, konzervativně plníme zejména fondy peněžního trhu, dobře ale slyšíme i na magické slůvko "zajištěný". Zato akciových fondů se stále bojíme jako čert kříže, přesto ale jejich obliba roste. Podívejme se na vývoj trhu podílových fondů, zejména pak na to, co stojí za úspěchem fondů zahraničních.

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti

Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti
+23

Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!

Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů

Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!
+43

Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?

Lesk a bída slevových serverů

Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 10. 2011 | 17 komentářů

Lesk a bída slevových serverů
+1

Slevové servery vtrhly na český internet jak velká voda. Majitelům – tedy aspoň těm z první vlny – přinesly pěkné zisky, návštěvníkům nabídly řadu atraktivních slev a mnoha firmám daly zajímavý marketingový nástroj ke zviditelnění a ke získání nových klientů. Není ale všechno zlato, co se třpytí.

Očima expertů: Umí firmy v ČR budovat image své značky?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 4. 2011 | 6 komentářů

Očima expertů: Umí firmy v ČR budovat image své značky?
-1

Firmy v České republice v budování svých značek značně pokulhávají. Často jim je vytýkáno, že nedokážou se svými zákazníky pracovat. Přečtěte si, jak se na tuto problematiku dívají osobnosti ze světa byznysu a reklamy.

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu

Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu
+9

Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná

Jak na to | Michal Chleboun | 19. 3. 2012 | 1 komentář

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná
+6

Z předchozí kapitoly víte, jak široce můžete přistoupit k disciplíně, která se nazývá marketing. V počátcích firmy ho ale přece jenom budete muset pojmout poněkud umírněněji, protože prostředky obětované podnikání musíte využívat optimálně.

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč

Aktuality | Pavla Adamcová | 21. 3. 2024

Tesco prohrálo s Lidlem. Žlutý kruh v modrém čtverci musí pryč
+4

Obchodní řetězec Tesco ve Velké Británii tento týden prohrál dlouholetý spor s konkurentem Lidl. Tamní soud s konečnou platností potvrdil, že logo jeho věrnostního programu Clubcard kopíruje svým vzhledem logo Lidlu a firma ho musí přestat používat.

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval

Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář

Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval
+78

Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services