Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

A přece se točí…

Články | Leoš Bárta | 28. 6. 2002

A přece se točí…
-49

Podle mého názoru zatím nejzajímavější internetovou prezentaci v oblasti investičních společností přináší další část třetího kola soutěže Best Web 2002. Tentokrát nás čeká hodnocení webu OB Invest. Můžete souhlasit, ale můžete mít také zcela jiný názor…

Výhodné vánoční půjčky zavánějí lichvou

Články | Dana Chytilová | 2. 12. 2005 | 1 komentář

Výhodné vánoční půjčky zavánějí lichvou
-1

Toužíte letos po bohatších Vánocích? Půjčte si na ně, nabádají mnohé bankovní domy. Jsou jejich nabídky opravdu tak výhodné, jak inzerují? Můžete vůbec údajům na reklamních letácích věřit? Bohužel, opak je často pravdou.

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze

Seriál | Jan Müller | 14. 7. 2023 | 1 komentář

Nenechejte sebou manipulovat a obírat se o peníze
+38

Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je sbalí a sbohem. Když budete vědět, jak ty triky fungují, poznáte je a neskočíte na ně.

Pionýři, pionýři, malované děti…

Články | Leoš Bárta | 12. 7. 2002

Pionýři, pionýři, malované děti…
-6

Poslední hodnocenou prezentací investiční společnosti Pioneer se dostáváme do závěru 3. kola soutěže Best Web 2002. Tímto kolem se rozloučíme s investičními fondy a jejich weby, tímto kolem se také rozloučím já s Vámi a s postem hlavního hodnotitele. Tak tedy naposledy: pojďme na to.

Komunikační miliony

Články | Simona Ely Plischke | 19. 12. 2003

Komunikační miliony
+203

Mezi finančními institucemi drží ve výdajích na reklamu jednoznačné prvenství banky – utrácejí za ni dokonce více než pojišťovny a stavební spořitelny dohromady. Zajímá vás, na kolik takové "bankovní zviditelnění se" přijde, kdo do reklamních ploch sype nejvíce a které komunikační kanály "frčí"?

Jdeme si pro tebe, český kliente

Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001

Jdeme si pro tebe, český kliente
-25

Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys

Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 3. 2012 | 12 komentářů

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys
+15

V rozhovoru s Petrem Kováčikem, ředitelem serveru Skrz.cz, se dozvíte, jak fungují agregátory slev. Proč se nechce nechat slevovými stránkami zatáhnout do jejich vlastních bojů. A kam se bude tento byznys v nejbližší době ubírat.

Rodinný rozpočet: levná pomoc, jak ušetřit a vyhnout se dluhům

Tip na knihu | Petr Čermák | 11. 5. 2009 | 11 komentářů

Rodinný rozpočet: levná pomoc, jak ušetřit a vyhnout se dluhům
+31

Češi by po letech utrácení a zadlužování měli zasednout ke stolům a začít si dělat rodinný rozpočet. Lépe si tak naplánují budoucí výdaje, zajistí jejich financování a zároveň budou schopni spořit, radí kniha Rodinný rozpočet a společnost spotřeby.

www.jsemzavodou.cz

Články | Martin Jaroš | 16. 11. 2000

www.jsemzavodou.cz
-42

Pěkná řádka Američanů i Čechů už zbohatla na obchodech se zajímavými internetovými adresami jako www.autos.com či www.epodpis.cz . Na podobnou exotickou investici vám stačí pár stokorun, přičemž během několika let se můžete dočkat třeba tisícinásobného zhodnocení. Musíte ovšem přijít opravdu včas...

Bez poplatků. No konečně.

Komentář | Patrik Nacher | 28. 11. 2007 | 6 komentářů

Bez poplatků. No konečně.
+21

Odpůrci vysokých bankovních poplatků dostali konečně, co chtěli. Polská mBanka nabízí vedení účtu i transakce zdarma. Úspěšná ovšem bude, jen pokud přiměje konzervativní Čechy opustit jistotu svých bank a svěřit své peníze dravé konkurenci.

Malé peníze: Triky a převleky. Co na vás zkouší marketing finančních institucí

Co reklama neřekla | Jan Müller | 19. 9. 2012 | 13 komentářů

Malé peníze: Triky a převleky. Co na vás zkouší marketing finančních institucí
+49

Tady neřekneme úplnou pravdu, tady to řekneme trochu složitěji. Napíšeme krásný úrok – a třeba si někdo nevšimne, že ho počítáme na tři roky a ne na rok, jak je v kraji zvykem. Aromatizováno, přibarveno. Takhle to na vás zkoušejí. Nedejte se.

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální

Když se řekne | Michal Chleboun | 26. 3. 2012

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát virtuální
+7

Tak jako byste ve skutečném světě měli mít kus papírku, na kterém máte natištěné své jméno, název firmy a kontakty, a občas i nějaký ten leták, ve virtuálním světě, tedy na internetu, byste neměli zapomenout na totéž, transformované do plochy na monitoru. Kdo dnes nemá internetové stránky, jako by nebyl. Ale stránkami, výkladní skříní na internetu, to všechno teprve začíná.

Návod na výdělek

Články | Lucie Šťastná | 21. 8. 2001 | 1 komentář

Návod na výdělek
-6

Každý dělá, co umí, a snaží se, aby měl za co možná nejméně práce co nejvíce peněz. No to je jeden pohled. Pak jsou lidé, kteří mají dva, někteří až tři pracovní poměry zároveň, dělají od rána do večera, o víkendu, nemají dovolené...

Ať si regiony a školy zastropují reklamní rozpočty

Komentář | Michal Kašpárek | 29. 5. 2015

Ať si regiony a školy zastropují reklamní rozpočty
+5

Z marketingových válek krajů, měst a škol nemají prospěch občané, ale hlavně majitelé reklamních agentur a ploch.

Mávnete rukou nad 10 000 korunami?

Články | Michal Hazi | 14. 5. 2003

Mávnete rukou nad 10 000 korunami?
-5

Spořitelna připravila tisíce klientů o slíbené prémie. Projde jí to, nebo může čekat sérii žalob?

O chladné královně

Články | Leoš Bárta | 12. 10. 2001

O chladné královně
-111

V oblasti leasingu osobních a užitkových vozů na českém trhu jednoznačně dominuje CAC Leasing. Proto začínáme další kolo hodnocení marketingových aktivit na internetu právě touto společností. Přeji „lízingovkám“ hodně zdaru a snahu o nápravu. Bude vůbec co napravovat?

Skřípající investice

Články | Petr Vykoukal | 22. 2. 2001

Skřípající investice
-6

Tajemné televizní a billboardové reklamy na "symfonickou" investici si všimli mnozí z nás. Peníze.CZ zkusily vypátrat, co firma AGW.CZ skutečně nabízí.

Stále regulujeme málo, říká František Jakub

Články | Tomáš Skřivánek | 23. 1. 2001

Stále regulujeme málo, říká František Jakub
+5

Od počátku roku působí podílové fondy v novém právním prostředí. Nejen o nových způsobech regulace vyplývající z novely zákona o investičních společnostech a fondech si Peníze.CZ povídaly s předsedou Komise pro cenné papíry Františkem Jakubem (31).

Feministky (zase) ubližují hezkým holkám z chudých rodin!

Komentář | Petr Hampl | 25. 3. 2013 | 30 komentářů

Feministky (zase) ubližují hezkým holkám z chudých rodin!
+15

Zatímco dcera dojičky nebude schopna soutěžit s dcerou ministryně v cílevědomosti ani analytických schopnostech, bez větších problémů se jí vyrovná ve schopnosti rozepnout si na blůzičce knoflík navíc. To vysvětluje, proč se mezi bohatými a vzdělanými tak často setkáme s názorem, že žena nemá být vnímána jako sexuální objekt. A pomůže nám to také lépe pochopit Sexistické prasátečko.

Reklamě po tlamě: dobře zašité RPSN

Co reklama neřekla | Dušan Šídlo | 17. 12. 2012 | 17 komentářů

Reklamě po tlamě: dobře zašité RPSN
+23

Banky před vánočními svátky zintenzivnily reklamní kampaně na spotřebitelské půjčky. Řinčí slevami, nabízejí bonusy, zdůrazňují svou flexibilitu. Ve všem tom lomozu ovšem tak nějak zapomínají na pořád dokola omílanou, ale pro klienty pořád důležitou transparentnost.

Úročení na spořících účtech potichu klesá

Co se děje | Věra Tůmová | 8. 1. 2009 | 12 komentářů

Úročení na spořících účtech potichu klesá
+14

Úrokové sazby u spořících účtů klesají. Úročení přes tři procenta nabízejí jen menší banky a družstevní záložny. Další pokles nelze vyloučit vzhledem k očekávanému snižování klíčových sazeb České národní banky.

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte
+17

Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Události uplynulého měsíce: prosinec

Články | redakce Peníze.CZ | 5. 1. 2007

Události uplynulého měsíce: prosinec
+3

Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná

Jak na to | Michal Chleboun | 19. 3. 2012 | 1 komentář

Začínáme podnikat: Propagace, tentokrát tištěná
+6

Z předchozí kapitoly víte, jak široce můžete přistoupit k disciplíně, která se nazývá marketing. V počátcích firmy ho ale přece jenom budete muset pojmout poněkud umírněněji, protože prostředky obětované podnikání musíte využívat optimálně.

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 23. 10. 2008 | 14 komentářů

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji
+13

LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Miliony, které v Česku nikdo neuvidí

Co se děje | Jan Stuchlík | 18. 2. 2008 | 3 komentáře

Miliony, které v Česku nikdo neuvidí
+3

Fotbal v Česku příliš nevynáší. Rozpočet největšího českého klubu, pražské Sparty, dosahuje jen necelých tří procent příjmů nejbohatšího evropského klubu Real Madrid. Aby v Česku přišlo na fotbal tolik diváků, co na jeden zápas Manchesteru United, musí se odehrát kompletní dvě ligová kola.

Co o webu GE Capital Bank soudí porotci Peníze.cz?

Články | Dušan Hradil | 5. 4. 2002

+1

Sedm pohledů pro Peníze... Aleny Urubkové

Články | Alena Urubková | 9. 4. 2001

Sedm pohledů pro Peníze... Aleny Urubkové
0

Milión korun za deset dní 'basy', to už se přeci vyplatí. Kreativci českých reklamních agentur jsou zřejmě extrémně drsní chlapíci. Evropská unie zase předvedla, jak vážně to s rozšiřováním myslí: chtějí nás, ale musíme se vzdát práv vyspělejších zemí. To a nejen to jsou autorská ohlédnutí za právě uplynulým týdnem.

Jak uspokojit Miloše, aneb stavební spořitelny chodí brzy

Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000

Jak uspokojit Miloše, aneb stavební spořitelny chodí brzy
+13

Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.

Dostihy nových bank: Zuno, Equa a Air bank. Jaké jsou průběžné výsledky?

Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů

Dostihy nových bank: Zuno, Equa a Air bank. Jaké jsou průběžné výsledky?
+105

Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services