Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Celé kapesné dá za mobil

Články | Petr Vykoukal | 1. 11. 2002

Celé kapesné dá za mobil
-3

Dnes vám přinášíme další příběh z naší série. Tentokrát o teenageru Vojtovi, který sice teprve nedávno oslavil osmnácté narozeniny, stihl už ale rok studovat ve Spojených státech, utvořit si vlastní názor na českou školu a naučit se psát články.

Bez peněz do hospody nelez?

Články | Lucie Šťastná | 10. 7. 2001

Bez peněz do hospody nelez?
-2

Téměř každé geniální myšlence většinou předchází velká náhoda. Nejinak tomu bylo s platební kartou. Zjištění, že za určitých okolností staré přísloví neplatí, vedlo ke vzniku kousíčku plastu, který s sebou nosí většina z nás.

Zajíc v pytli

Články | Tomáš Janča | 22. 5. 2001

Zajíc v pytli
-23

Člověk by si řekl, že když jde někam nakupovat, tak se jednoduše podívá na cenovku a podle ní se rozhodne, zda se mu vyplatí zaplatit obchodníkem požadované peníze za nabízenou věc. Při investování do podílových fondů ovšem buďte obezřetní a nemyslete si, že zaplacením propagovaných poplatků jste z obliga.

Vítězství 'o prsa'

Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001

Vítězství 'o prsa'
-97

První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?

Strhejte politiky z billboardů. A pak vymažte billboardy z map

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 26. 11. 2015 | 12 komentářů

Strhejte politiky z billboardů. A pak vymažte billboardy z map
+1

Otevřená radnice, vyšpulená zadnice. S povahou buldočka za vaše město! Pro spoustu z nás to bude poprvé… Láska, sex a politika. Dopřejte si třiadvacítku s radostí. Kníže má kohouta, já mám korunku! Volte doktora Ferdu! Ulice bez psí stolice. Osoby bez domova mimo obytné zóny. Práci našim občanům, ne imigrantům. Myslíme to upřímně.

Petr Houdek: Když neumíte hospodařit, je vám výhra v loterii na nic

Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 8. 2013 | 9 komentářů

Petr Houdek: Když neumíte hospodařit, je vám výhra v loterii na nic
+71

Ekonomie už nám vysvětlila, jak bychom se měli v určitých situacích chovat. Behaviorální ekonomie, o které jsme si povídali s Petrem Houdkem, se snaží najít vysvětlení, proč se tak ve skutečnosti nechováme. Dlužno přiznat, že oproti světu klasických ekonomů, kde nenajdete než suchopárné a přísně racionální osoby, je svět behaviorálních ekonomů, kde je místo i pro ty, kteří se rozhodují i neracionálně, hravě nebo třeba i pošetile, poněkud barevnější a veselejší místo.

Jak vás obchody klamou při výprodejích

Co se děje | Světlana Rysková | 1. 4. 2010 | 3 komentáře

Jak vás obchody klamou při výprodejích
+5

Anketa Sdružení obrany spotřebitelů odhalila, že se spotřebitelé při nakupování zlevněného zboží setkávají s řadou klamavých praktik. Nejvíce účastníků uvedlo, že obchodník vydával zboží za zlevněné, ale slevu pak ve skutečnosti neposkytl.

Právní normy hájící zájmy spotřebitele

Články | redakce Peníze.CZ | 17. 3. 2004

-18

Reklama na Peníze.CZ

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

+4

Co o webu Maximkarty soudí porotci Peníze.CZ

Články | Petr Vykoukal | 16. 8. 2002

+4

Reklama Eurotelu poškozuje důvěru klientů

Články | Petr Vykoukal | 27. 9. 2001

Reklama Eurotelu poškozuje důvěru klientů
0

Slogan největšího českého mobilního operátora o "nejbezpečnějším GSM Bankingu" je založen na sporných argumentech a navíc může uvést v pochyby ty, kteří používají stejnou službu u konkurence.

Jogurt je skoro jako lék

Články | Zdeněk Fekar | 2. 5. 2001 | 2 komentáře

Jogurt je skoro jako lék
+3

Konzumenti jogurtů trpí méně alergiemi a nemocemi vůbec. Dokazují to výsledky lékařských studií, na něž se ostatně často odvolávají i reklamy mlékárenských producentů. Peníze.CZ dnes přinášejí slíbený aktuální přehled nejvýhodnějších cen jogurtů a mléčných výrobků.

Sedm pohledů pro Peníze... Zdeňka Fekara

Články | Zdeněk Fekar | 26. 3. 2001

Sedm pohledů pro Peníze... Zdeňka Fekara
-6

Desítky rozhodnutí, nad nimiž zůstává hlava stát - a nebo signály, které dávají naději na lepší budoucnost. To vše přináší každý z dvaapadesáti týdnů v roce. Každé pondělí nyní budou Peníze.CZ otevírat ohlédnutím za sedmi událostmi, jež v uplynulém týdnu zaujaly autora sloupku.

Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná

Články | Petr Vykoukal | 10. 10. 2000

Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná
-3

Jak by se mohlo zdát z reklam, kapesní bankovnictví si pro sebe přivlastnil Paegas. Wapové řešení, které nabízí i Eurotel, zatím podporuje pouze jediná banka. Budoucnost je spíše v řešeních nezávislých na operátorech - ovšem nikdo neví, kdy se jich dočkáme a kolik budou stát.

Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: CME

Analýza | Juraj Urbančík | 3. 5. 2013

Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: CME
+22

Sledujete Novu, znáte slovenskou Markízu? Nejen tyto vysílací kanály patří do portfolia nadnárodní skupiny CME, která operuje na mediálním trhu střední a východní Evropy. A otravujou vás reklamní přestávky? Jen nečekejte, že reklamní byznys nese tučné zisky a společnost se topí v penězích. Opak je pravdou, společnost má pořádné dluhy. Její akcie jsou vysoce volatilní, trend dlouhodobě klesající. Dojde ke zvratu?

Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun

Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 3. 2012 | 2 komentáře

Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun
+3

Pokračování exkluzivního rozhovoru ze zákulisí slevového byznysu. Ředitel slevového agregátoru Skrz.cz prozrazuje, kolik peněz (a za co) Češi utratí na slevových serverech a uvádí na pravou míru klišé o stovkách slevových serverů.

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou

Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře

Daniel Köppl: Žádná vize, jen jistota, že vás zase okradou
+24

V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.

Finanční vzdělávání: Kozel zahradníkem...

Sloupek | Petr Žabža | 2. 9. 2010 | 4 komentáře

Finanční vzdělávání: Kozel zahradníkem...
+8

Včerejšek rozhodně nebyl pro investory pohybující se na akciových trzích jedním z těch lepších – všechny hlavní indexy se posunuly o jedno až dvě procenta níže, včetně toho „našeho“ tady v Praze. Důvody k radosti aby jeden pohledal, „blbá nálada“ se šířila po burzách jako oblak dýmu.

Vzkaz pro marketingové společnosti: auta a nářadí používají i ženy

Sloupek | Alexandra Jachanová Doleželová | 29. 7. 2008 | 6 komentářů

Vzkaz pro marketingové společnosti: auta a nářadí používají i ženy
0

Poslední dobou se stále častěji začíná marketing firem zaměřovat speciálně i na potřeby žen. To je pozitivní zpráva pro obě strany. Firmy díky tomu více vydělávají a ženy mají zboží či služby na míru svým potřebám.

Strana jako byznys

Články | Jan Heřman | 20. 6. 2002

Strana jako byznys
+4

Volby nejsou jen bojem o křesla v parlamentu. Díky státnímu příspěvku na volební kampaň se z nich při troše štěstí může udělat poměrně výnosný obchod. Čistý zisk může být i několik milionů korun.

Pro pana Aleše ...

Články | Filip Holba | 6. 12. 2000

-12

Už zase brouzdám a vydělávám

Články | Jindřich Hlaváč | 10. 5. 2001

Už zase brouzdám a vydělávám
-4

Nejrozšířenější způsob, jak si přivydělat brouzdáním na internetu, je zobrazování reklamních proužků na monitoru počítače. Tuto službu provozuje řada zejména amerických firem, jedna ale už funguje i u nás. Dá se na tom však zbohatnout?

Spotřebitelské úvěry bez mlžení

Články | Lukáš Půda | 6. 4. 2001

Spotřebitelské úvěry bez mlžení
-75

V prvním čtení dnes budou poslanci projednávat vládní návrh zákona o spotřebitelských úvěrech. Pokud jej parlament schválí, nebude pro společnosti poskytující tyto úvěry již tak jednoduché nalákat nové klienty. Postavení spotřebitelů se totiž výrazně zlepší.

OB Invest vrátil fond domů

Články | Tomáš Skřivánek | 4. 10. 2000

OB Invest vrátil fond domů
+2

Nestálost je základním pocitem, který člověk získá při seznamování se s Českým dluhopisovým fondem ČSOB. Za čtyři a půl roku existrence má již třetí jméno a strategii. Změnu dělají v OB Investu vždy od podlahy - každá je úplným popřením předchozích.

Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní

Analýza | Jan Stuchlík | 2. 7. 2009 | 9 komentářů

Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní
+17

Spoření je pro trpělivé, dnes ale chtějí všichni všechno hned a na dluh. Této logice podléhají v Evropě i Americe čím dál víc lidé s nízkými příjmy. Díky úvěrům si mohou aspoň chvíli připadat bohatí. Jenže jen do doby, než jim splátky přerostou přes hlavu.

Jak vyrobit banner ve formátu flash

Články | redakce Peníze.CZ | 13. 7. 2004

-4

Aby bylo možné zjištovat statistiky počtu kliknutí na bannery ve formátu flash je potřeba předat reklamnímu systému informaci o kliknutí. Pokud by flash banner rovnou přesměrovával uživatele na cílovou URL, reklamní systém by se nedozvědel, že ke kliknutí došlo. Zde je popsán způsob jak vytvářet flash bannery, které umožnují zaznamenávat statistiky kliků.

Postavme se nefér jednání finančních institucí

Články | Kristýna Havligerová | 11. 3. 2004

Postavme se nefér jednání finančních institucí
-3

Česká spořitelna opět nedrží slovo a neplní, co přislíbila klientům. Po problémech se studentskými konty nyní odmítá přiznat desetitisícovou prémii i Penzijní fond České spořitelny. Poučí se jeho klienti z případu studentů?

Šlechtění reklamní džungle

Články | Simona Ely Plischke | 13. 1. 2004

Šlechtění reklamní džungle
-3

Klíčem ke správnému bankovnímu marketingu je dostat do prezentace suché, kredibilní a uzavřené instituce jednoduchou informaci, emoce, lidskost a pokud možno i humor. Návod zní jednoduše, trvalo ale velmi dlouho, než kvalitní komunikace a propagace zdomácněla i v českých finančních domech.

Vánoce, Vánoce přicházejí, zaplaťte, přátelé…

Články | Simona Ely Plischke | 18. 12. 2002

Vánoce, Vánoce přicházejí, zaplaťte, přátelé…
+8

Podle různých odhadů nás letos Vánoce stojí méně než loni. Koruna sílí a konkurence na trhu obsah nákupních košů zlevňuje také. Naše peněženka ale i tak hubne a hubne. Cenu nakoupených dárků známe, ale víme také, na kolik nás přijde všechno to "okolo"?

Zná úplně všechno

Články | Petr Vykoukal | 25. 10. 2002

Zná úplně všechno
+4

Další z naší série lidských přiběhů je o čerstvém absolventu vysoké školy Michalovi. Ač donedávna ještě student, ví už o finančních produktech docela dost. Zkoušel investovat na burze, měl kreditní kartu, sám si pořídil stavební spoření. Na vše má vlastní názor a nenechá se příliš ovlivnit reklamou.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services