Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Předplacená existence

Články | Petr Vykoukal | 2. 8. 2001

Předplacená existence
-3

Do mobilu si můžete koupit předplacenou kartu a nemusíte se tak upisovat žádnému operátorovi, můžete si předplatit volání z pevné sítě (samozřejmě z budky), předem můžete zaplatit i za benzín a zanedlouho si možná budete moci předplatit i platební kartu. Pak vám možná i vaše banka bude radit: "Nevaž se, odvaž se."

Muž v pozadí obchodu

Články | Zdeněk Fekar | 18. 5. 2001

Muž v pozadí obchodu
-16

Před lety ministryně zrušila prý neperspektivní výzkumný ústav. Jeden z tehdy propuštěných mužů dnes už deset let stojí v čele firmy, kterou zájem o obchod docela slušně živí. Ministryně tehdy zřejmě zapomněla, že obchod, to jsou především - peníze.

Brouzdám si a vydělávám

Články | Jindřich Hlaváč | 5. 4. 2001 | 1 komentář

Brouzdám si a vydělávám
-14

Otevřu e-mail a vysype se na mě obvyklá dávka nevyžádaných reklamních mailů. Mezi nimi i jeden, který nabízí peníze skoro za nic – za surfování. "To už tady bylo!", řeknu si a chystám se ho smazat. Červíček pochybnosti mi ale nedá, co když na tom něco je?

Už to víte? Právě to prasklo!

Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001

Už to víte? Právě to prasklo!
-10

Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!

Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!
-13

Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.

Hypotéku? Na poslední chvíli?

Články | Jiří Šedivý | 20. 9. 2004

Hypotéku? Na poslední chvíli?
-5

Úrokové sazby na českém trhu se v prvním pololetí roku odrazily od pomyslného dna a zamířily vzhůru. Tento trend se na trhu projevuje i zdražením hypotečních úvěrů, především s kratší dobou fixace. Některé banky však lákají klienty na dočasné zmrazení sazeb a výhodnost půjčky. Jak se věci skutečně mají? Jaké jsou další novinky trhu hypoték?

Komentář Tomáše Prouzy k webům penzijních fondů

Články | Simona Ely Plischke | 21. 11. 2003

+5

Sliby chyby českých bank

Články | Petr Vykoukal | 31. 7. 2003

Sliby chyby českých bank
+2

Přesně podle rčení "když ptáčka lapají, hezky mu zpívají" se chovají české banky při prodeji spotřebitelských úvěrů. V reklamě nabízejí úrokovou sazbu "od". To, že ta skutečná se bude lišit, je jasné, ale už není moc jasné, proč se někdy liší u téměř všech klientů o pět či šest procent. Směrem nahoru samozřejmě.

Jak se daří českému střednímu managementu

Články | Petr Vykoukal | 28. 4. 2003

+1

Chcete vědět, jak jsou u nás odměňovány různé manažerské pozice? Začtěte se do našeho průzkumu.

Co o webu YES karty soudí porotci Peníze.CZ

Články | Petr Vykoukal | 9. 8. 2002

-2

S majáčkem v záhlaví

Články | Leoš Bárta | 4. 7. 2002

S majáčkem v záhlaví
-54

Třetí kolo soutěže Best Web 2002 věnované investičním společnostem se blíží ke svému závěru. Předposlední hodnocenou prezentací jsou www stránky společnosti ŽB Trust. No vážně, přijměte opět naše pozvání a zkuste hodnotit s námi všechny její klady a zápory.

Penzijní připojištění už zná většina Čechů

Články | Petr Vykoukal | 7. 11. 2001

Penzijní připojištění už zná většina Čechů
-41

Podle průzkumu Taylor Nelson už o možnosti penzijního připojištění slyšelo 85 procent dospělých. Pro 59 procent zájemců o penzijní připojištění není důležitá novela zákona zlepšující podmínky tohoto produktu.

Kolik kliků stojí mobil

Články | Aleš Hejna | 17. 5. 2001

Kolik kliků stojí mobil
-22

Na internetu se objevuje nová konkurence papírových a kovových peněz - virtuální měny. K čemu slouží, co umožňují a jaké jsou jejich výhody či nevýhody? Vytlačí z oběhu ošahané pětikorunové mince?

Leden jako z pohádky

Články | Tomáš Prouza | 5. 2. 2001

Leden jako z pohádky
-6

Zatímco loňské druhé pololetí bylo ve znamení červených a ještě červenějších čísel (takže některé společnosti pomalu začaly vidět rudě), první měsíc nového tisíciletí je zcela jiný. Většina čísel je správně černých, dokončují se reklamní plány a připravují se nové produkty.

Malé peníze: Kde na internetu hledat informace o ekonomice

Jak na to | Jan Müller | 8. 8. 2012 | 1 komentář

Malé peníze: Kde na internetu hledat informace o ekonomice
+5

Čtenáři se ptají, Jan Müller odpovídá. Tentokrát na téma „kde hledat spolehlivé informace o financích a ekonomice“.

Sněz o knedlík víc, umři o 37 minut dřív. Státní web vysvětluje reformy

Recenze | Michal Kašpárek | 8. 6. 2012 | 7 komentářů

Sněz o knedlík víc, umři o 37 minut dřív. Státní web vysvětluje reformy
+7

Ministerstvo práce a sociálních věcí má nové stránky o důchodové reformě. Vypadají skoro normálně. Jenomže namísto řešení problémů přinášejí jen úřednické ptydepe. A trable těm, kteří jim budou bezmezně věřit.

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?

Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?
+22

Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč

Články | Tisková zpráva | 24. 3. 2005 | 1 komentář

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč
-27

Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhadla, že celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2004 dosáhl 760 miliónů Kč. Letos odhaduje růst na přibližně 36 %. Tím v roce 2005 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě překoná 1 miliardu Kč.

Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky

Články | Kristýna Havligerová | 17. 9. 2004

Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky
-113

Slevy a bonusy, motivace k nákupu dražších výrobků nebo odlišení různých skupin zákazníků. To vše představují věrnostní programy, které na platebních kartách nabízejí banky v partnerství s obchodníky. Jak taková spojenectví fungují?

O serveru

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-1

Maximovi do maxima ještě něco chybí

Články | Jan Žáček | 16. 8. 2002

Maximovi do maxima ještě něco chybí
-2

Moderní, kreativní a graficky dobře provedené stránky první kreditní karty v Čechách jsou sice plné informací, ale za konkurencí silně kulhají v nabídce (lépe řečeno nenabídce) on-line služeb.

Většina z velkých bank nedodržuje nový zákon

Články | Stanislav Andrejs | 31. 1. 2002

Většina z velkých bank nedodržuje nový zákon
+2

Od ledna vstoupil v platnost zákon, který mimo jiné nově upravuje, jakým způsobem má být spotřebitel informován o nákladech spotřebitelských úvěrů. Banky bohužel zatím zákon ve své většině ignorují.

Pioneer lámal rekordy, IKS dotahuje SIS

Články | Tomáš Skřivánek | 5. 3. 2001

Pioneer lámal rekordy, IKS dotahuje SIS
0

V černých číslech zakončily druhý letošní měsíc otevřené podílové fondy. Pokračoval v lednu započatý růst majetku pod správou. Nebyl ale nikterak ohromující, za celý únor přibylo do fondů jen za 173 milionů korun nových vkladů.

Pozor na nabídky aut s „cenou od“

Co reklama neřekla | Petr Čermák | 30. 10. 2008

Pozor na nabídky aut s „cenou od“
+4

Cena, za kterou automobilky inzerují nejlevnější vozy, vypadá na první pohled výhodně. Jenže při bližším zkoumání se dá zjistit, že kupující nakonec může zaplatit i o několik desítek tisíc víc.

Akcie: léky a technologie

Články | Jiří Pospíšil | 20. 9. 2004

Akcie: léky a technologie
-4

V USA nyní rostou akcie farmaceutických společností, protože investoři očekávají, že Bush zvítězí ve volbách. Protikandidát Kerry by totiž podporoval snížení výdajů státu na léky umožněním levnějších dovozů z Kanady. V Evropě se tahouny růstu staly především technologické společnosti.

Všeobecné smluvní podmínky pro zobrazení reklamy na serveru www.penize.cz

Články | redakce Peníze.CZ | 2. 9. 2003 | 1 komentář

+4

Partneři serveru Peníze.CZ

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

+2

Čekání na Pepu

Články | Tomáš Prouza | 14. 5. 2001

Čekání na Pepu
+5

Nejprve do Čech s nevídaným důrazem vtrhl Oskar a zamotal hlavu spokojenému mobilnímu duopolu. A místo aby se zmítala v předprivatizační agónii, vtrhla před dvěma týdny na trh s podobnou strategií personifikace IKS KB. Její Felix je v českých domácnostech vítanou návštěvou.

Case study - Skanska

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-4

Irák už není vodítkem vývoje

Články | David Petráček | 14. 4. 2003

Irák už není vodítkem vývoje
-34

Kapitálové trhy byly po dlouhé době ovlivňovány více makroekonomickými daty a firemními zprávami než informacemi z bojiště.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services